نامزدهای مسلمان انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا

مسلمان بودن هم یعنی که این افراد خود را مسلمان می‌دانند و رسما طی نامزدی خود اعلام هم کرده‌اند، نه این که فقط سابقه‌ی خانوادگی داشته باشند.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مشاهدات و روزنوشته‌های دانشجویان مسلمان ایرانی از آمریکا طی یادداشتی نوشت:

 همانطور که شاید بدانید، کمتر از دو ماه دیگر انتخابات میان‌دوره‌ای امریکا برگزار خواهد شد. در این دوره مسلمانان به نسبت حضور چشمگیرتری دارند. برخی دلیل این امر را جهت‌گیری ضد اسلام و مسلمانان توسط رئیس‌جمهور امریکا می‌دانند که موجب گرایش رای‌دهندگان حزب دموکرات به سمت اقلیت‌ها شده است.

سیستم انتخاباتی آمریکا در عمل دو مرحله‌ای است. در مرحله‌ی اول که از نظر کشوری غیر رسمی است، رقابت درون حزبی انجام می‌شود و احزاب، نامزد نهایی را از اعضای خود انتخاب می‌کنند. در عمل اغلب کسانی می‌توانند پیروز شوند که نامزد یکی از دو حزب عمده‌ی جمهوری‌خواه یا دموکرات باشند و شانس نامزدهای غیر حزبی یا غیر احزاب عمده بسیار پایین است.

عمده‌ی انتخابات مرحله اول انجام شده است و لذا تقریبا همه‌ی نامزدهای نهایی مشخص شده‌اند. در این مطلب شرح کوتاهی در مورد مسلمانانی داده می شود که نامزدی حزب عمده را کسب کرده‌اند.

مسلمان بودن هم یعنی که این افراد خود را مسلمان می‌دانند و رسما طی نامزدی خود اعلام هم کرده‌اند، نه این که فقط سابقه‌ی خانوادگی داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: سال ۲۰۲۰ هم برنده می‎شوم!

اکثریت نامزدهای مسلمان از سوی حزب دموکرات نامزد شده‌اند:

۱. آقای آندره کارسون:  ایشان نماینده‌ی فعلی کنگره آمریکا از ایالت ایندیاناست و به احتمال زیاد مجددا در انتخابات پیروز خواهد شد. ایشان مسلمان‌زاده نیست و بعدها به اسلام تشرف پیدا کرده است.

۲. آقای کیث الیسون: ایشان نیز نماینده‌ی فعلی کنگره آمریکا از ایالت مینسوتاست. می‌شود گفت ایشان از نظر سیاسی، بلند رتبه‌ترین مسلمان امریکایی است. ایشان نیز مسلمان‌زاده نیست و بعدها به اسلام تشرف پیدا کرده ودر این دوره تصمیم گرفته است در انتخابات فدرال شرکت نکند و به جای آن نامزد دادستانی کل ایالت مینسوتا شده است. به احتمال بسیار بالا در این انتخابات پیروز خواهد شد.

۳. خانم ایلهان عمر: ایشان در حال حاضر عضو مجلس ایالتی مینسوتاست و نامزد جانشینی آقای کیث الیسون در کنگره است و به احتمال بالا در انتخابات پیروز می‌شود. در چنین صورتی، ایشان اولین زن مسلمان محجبه‌ی عضو کنگره آمریکا خواهد بود. نکته قابل توجه این است که خانم عمر متولد سومالی است و به عنوان یک پناهنده به آمریکا وارد شده است. جهت چشمگیر بودن این نکته، تصور کنید یک زن مهاجر افغان عضو مجلس ایران شود!

۴. خانم رشیده طالب: ایشان سابقه‌ی عضویت در مجلس ایالتی میشیگان را دارد و از همین ایالت نامزد کنگره شده است.  در انتخابات رقیب ندارد و اگر اجل مهلت بدهد، ایشان به کنگره راه پیدا خواهد کرد. لذا کنگره آمریکا حداقل یک عضو مسلمان زن خواهد داشت. شایان ذکر است ایشان اصالت اجدادی فلسطینی دارد.

در این بین یک نامزد جدی از حزب جمهوری‌خواه هم وجود دارد.

۵. آقای عمر قدرت: ایشان نامزد انتخابات در ایالت کالیفرنیاست و اصالت افغانستانی دارد. حدودا ۵۰% شانس پیروزی بر رقیب دموکرات خود دارد. وقتی از ایشان در مورد جهت‌گیری حزب جمهوری‌خواه نسبت به مسلمانان پرسش می‌شود، سعی می‌کند وارد چالش نشود و بحث را بر مسائل معیشتی متمرکز کند.

علاوه بر افراد فوق، نامزدهای دیگری برای پست‌های کم‌اهمیت‌تر مثل شهرداری شهرهای متوسط و مجالس ایالتی هم وجود دارد. همچنین نامزدهای جدی دیگری هم وجود داشتند که در انتخابات درون حزبی حذف شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس