آيا ديديد اين مبارزه زيبا و ديدني را، و چقدر صدا و سيماي ما بي توجه است که يک گل فوتبال را شصت بار در تلويزيون به نمايش مي گذارد ولي چنين افتخاراتي را نشان نمي دهند، لااقل ملي گرا باشيد. لري کينگ مقابل ضربات متعدد اين شير مرد ايران، ناکار شد.

به گزارش مشرق به نقل از رجانيوز، قاسمي در اين سخنراني سالروز حمله حزب بعث عراق به ميهن اسلامي را تبريک گفت و ادامه داد: متاسفانه جمع ما هميشه اين مشکل را دارد که شروع تهاجم را دفاع مقدس نام گذاري مي‌کنيم اما براي من سخت است اين روز را تبريک عرض کنم. به هر حال ما در مستندات خود اين موضوع را اينگون پذيرفته ايم اما دليل اين تبريک هجوم ناجوانمردانه به ميهن و قتل و غارت و نسل کشي همراه با خشونت دشمن نيست، بلکه به دليل استمرار حرکت انقلاب و ريشه دواندن خون هاي ريخته شده است.
وي از جنگ با عنوان يک آموزشگاه که انسان هايي بي قد و قواره در آن شکل گرفته اند و نظام ما را به روحيه کنوني رسانده است، نام برد.
وي تصريح کرد: هر چند قبل از انقلاب حرکت هايي وجود داشت اما مردم نسبت به حرکت امام شناخت ويژه اي نداشتند و چارچوب سازماني و اداره حکومتي براي آن به وجود نيامده بود، لذا اين حرکت ثمري نداشت. تا اين که انفجار نور اتفاق افتاد و چارچوب اداره کشور بر اساس نظام اسلامي تعريف شد. اين حرکت با سناريوي جنگ تحميلي ادامه پيدا کرد.
اين فعال فرهنگي تاکيد کرد: اينک بين دو حرکت آسماني و دنياگرايي قرار داريم، بالاخره بايد يک سمت را رها کنيم و پرواز را ياد بگيريم. همه پرواز را دوست دارند، اما پرواز شرايطي دارد که اجازه آن را به هر کسي نمي دهد. کسي که مي خواهد اوج بگيرد، نبايد داراي تعلق باشد. قرار بود در آن يک دهه (هشت سال دفاع مقدس و دو سال قبل از جنگ) اين اتفاق ها پيش بيايد و خون مظلوماني بريزد و الگويي به وجود آيد تا کسي بهانه نداشته باشد که بگويد اين حرکت ها مختص ائمه است.
قاسمي ادامه داد: خميني (ره) آمد تا نشان دهد، مي‌شود با دست خالي با تانک T72 جنگيد. حسين قجه اي، پشت جاده آسفالته اهواز-خرمشهر با گوشت و پوست مقابل تانک‌ها مقاومت کرد و 48 ساعت در بدترين شرايط دوام آورد و مقابل درخواست شيري در زنجير مثل احمد متوسليان که به او مي گويد برگرد، باز نمي‌گردد، چون مي داند اگر اين نقطه را رها کند، ديگر راهکار عمليات از بين مي‌رود. شهيد قجه اي مي‌فهمد بايد بماند و آنقدر آرپي جي بزند که از گوشش خون بيايد. گفتن اين خاطرات راحت است. اگر قرار باشد اين دانشگاه‌ها انسان‌هايي مانند محمود شهبازي با آن خصوصيات تربيت کند، شايد هر روز دعوا داشته باشيم. برخي الان دنبال انسان هاي پاستوريزه مي گردند.
سردار قاسمي با اشاره به دغدغه‌هاي موجود گفت: الان دغدغه‌هايي بر دغدغه‌هاي قبلي ما اضافه شده است، به ويژه بعد از فتنه عده اي از افرادي که در حال بازخواني جنگ هستند، کساني که در جنگ کنار ما حضور داشتند و سه دهه با باورهاي جنگ زندگي کردند، شروع به ماست مالي خائن بودن بني صدر مي‌کنند و مي‌گويند بني صدر خائن نبود بلکه برخي رفتارهاي او به تلقيش از جنگ بر مي‌گردد! يا اين که مي گويند ما در جنگ امداد غيبي نداشتيم. اين حرف ها را هم لباس‌هاي خودمان مي زنند. نمي‌شود اين شبهات را بي پاسخ گذاشت؛ بعضي مي‌گويند جنگ قرار بود بعد از فتح خرمشهر پايان يابد، اما سپاهي‌ها نگذاشتند. هنوز سوال‌هاي قبلي جواب داده نشده، سوال جديد ايجاد مي‌شود. من وقت نکردم از اين دوستان بپرسم، چرا سه دهه باور نظام را خدشه دار مي‌کنند؟ از اين دست مطالب را اگر سکولارها مي‌گفتند، حرفي نبود.
وي با انتقاد از اظهارنظر برخي سرداران دوران دفاع مقدس گفت: اين چه حرفي است که مي زنيد. مدارک خيانت اين ملعون (بني صدر) را شهيد وزوايي از بين کاغذهاي لانه جاسوسي بيرون آورده است. پس معني اين که بني صدر با رجوي و دامن زنانه فرار مي‌کند، چيست؟ حالا من بايد بيايم اينجا جواب بدهم که بني صدر خيانت کرده يا نه؟ بايد در مورد امداد غيبي بگويم؟ برادر نبايد از آن طرف پشت بام افتاد. آن مقاومت با چند اسلحه مستهلک، چيزي غير از امداد ائمه بود؟ اگر يادتان رفته، کتاب خاطرات وزوايي را بخوانيد تا ببينيد چطور مي‌شود روي قله هاي بازي دراز، 300 کماندوي عراقي را با 15 نفر نيرو اسير کرد؟ دوست و دشمن به وجود حضرت حجت(ع) در طول سال‌هاي دفاع مقدس و در خط مقدم جبهه اعتراف مي‌کنند. البته تحريفات هست، حضرت آقا هم فرمودند درباره مسايل جنگ تحريفاتي وجود دارد که بايد جلوي آن را گرفت.
سردار قاسمي با اشاره به سخناني در مورد جنگ و پايان آن گفت: اين فرد درباره استمرار جنگ هم خراب کرد و مطلب به گونه اي عنوان شد که انگار جنگ با پافشاري ما ادامه پيدا کرد، يا در مورد رفتن احمد متوسليان به لبنان، به گونه اي بيان شد که انگار امام در جريان اين اعزام نبوده است و دوباره 100 سوال بي پاسخ به وجود آمد. اين آقا در مورد جنگ نرم و فتنه نيز آن را به صورت تقابل دو جناح تشريح کرد. من تعجب مي کنم که اين فرد چطور از اعضاي مجمع تشخيص مصلحت است؟
اين رزمنده سال‌هاي دفاع مقس گفت: حضرت آقا روي مسأله خودي و غير خودي تاکيد داشتند؛ ولي برخي در بهشت زهرا گفتند: «ما تقسيم بندي خودي و غيرخودي نداريم.» اگر مي‌خواهي روي پاي خود بايستي، بايد به اين مسايل توجه کني به فرموده امام ملاک حال افراد است؛ يا حالتان خوب نيست. يا چيز ديگري...
وي با اشاره به برخي تصاوير ضبط شده دفاع مقدس گفت: اين فيلم‌ها گنجي است که در صدا و سيما خوابيده و نمي‌دانم چه زماني قرار است اين فيلم ها به نمايش در آيد؟
قاسمي با اشاره به حرکت‌هايي که براي پخش اين تصاوير صورت گرفته است، گفت: اميدوارم اين اتفاق و حرکت‌هاي به وجود آمده درست خرج شود تا شاگردان واقعي شهدا پرروش يابند و طوري تربيت شوند که هيچ گاه آرام و قرار نگيرند.
اين فعال جبهه فرهنگي انقلاب در توصيف جنگ نرم، گفت: در جنگ نرم شدت آتش دشمن را درک نمي کني؛ يعني دخترت تا از خانه به دانشگاه برود و باز گردد، صد مورد و مشکل براي او پيش مي آيد.
وي با انتقاد شديد از پروژه آمريکا هراسي که متاسفانه گاهي توسط خودي ها هم بيان مي‌شود، به سخنان رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: ايشان مي فرمايند، ته دل مردم را خالي نکنيد.
قاسمي ادامه داد: با وجود اين همه تاکيد رهبر فرزانه انقلاب باز آن آقايي که يک مدت کت و شلوار نامزدي رياست جمهوري را پوشيده و به جايي هم نرسيده مي رود اينجا و آنجا تحليل ميکنند و ته دل مردم را خالي مي‌کنند و مردم را مي‌ترساند، برخي سران هم، افرادي را دور خود جمع مي‌کنند و مي‌گويند تا چند روز ديگر آمريکا به ما حمله مي‌کند و شخم‌مان مي زند. باز آقا تاکيد مي کنند که آمريکايي‌ها در شرايط حمله نيستند؛ چطور بايد به برخي فهماند که اين تفکرات براي زماني است که دوستان شما در کاخ رياست جمهوري با جک استرو لبخندهاي آنچناني مي زدند.
وي درباره برخي کم کاري‌هاي تبليغاتي صدا سيما، پيرامون سفر دکتر احمدي نژاد به آمريکا خاطرنشان کرد: آيا ديديد اين مبارزه زيبا و ديدني را، و چقدر صدا و سيماي ما بي توجه است که يک گل فوتبال را شصت بار در تلويزيون به نمايش مي گذارد ولي چنين افتخاراتي را نشان نمي دهند، لااقل ملي گرا باشيد. لري کينگ مقابل ضربات متعدد اين شير مرد ايران، ناکار شد.
قاسمي ادامه داد: لري کينگ نتوانست حريف احمدي نژاد شود، وقتي لري کينگ به احمدي نژاد گفت دنيا از حرفهاي شما نگران است احمدي نژاد با يک جمله رييس جمهور رژيم صهيونيستي را که او يک جنايت کار است و بايد در دادگاه محاکمه شود زير سوال برد، و اينجا ديديد لري کينگ چگونه ضربه فني شد.
وي با اشاره به حرکت نخست وزير ترکيه در اجلاس داووس و بيرون رفتن او از جلسه در انتقاد به اسراييل و استقبال چشمگير مردم ترکيه از او، گفت: حالا رييس جمهور ما با آن همه امتياز ضربه فني، که از دشمن گرفت، فقط 5/6 نفر به استقبال او مي روند، آيا اين درست است؟ وقتي آن آقا هر سال به سازمان ملل مي رفت و گاف مي داد، حرفي نبود، حالا اگر احمدي نژاد يک اشتباه مي‌کند، نبايد به او نمره صفر داد و مرد باشيد کارهاي قشنگش را نشان دهيد.
اين فعال فرهنگي در ادامه با اشاره به لزوم هوشياري دانشجويان که به تعبير رهبر فرزانه انقلاب افسران جنگ نرم هستند، به مواردي از رشادت‌ها و سخنان برخي سرداران شهيد اشاره کردو گفت : محسن وزوايي مي گفت: روزي که از ديوار سفارت آمريکا بالا مي رفتم و داخل خاک آمريکا مي شدم يک مقوله از ذهنم گذشت که خدايا ما از اين نقطه عروج مي‌کنيم يا به شدت سقوط مي‌کنيم. محسن وزوايي يک دهه بعد را پيش بيني کرد که رفقايي مثل علم الهدي ها آمدند و عروج کردند و از همان جماعت آدم هايي آمدند بيرون که گفتند ادامه مبارزه با آمريکا ميسر نيست و به يک نوع تلقي آمدند و به اوباما گفتند ما به شما ارادت داريم.
قاسمي ادامه داد: غلامعلي پيچک مي گفت من از نابودي انقلاب نمي‌ترسم از ايجاد انحراف در آن هراس دارم. شهيد پيچک سه دهه بعد را مي ديد.
وي با اشاره به لزوم تحليل و بازخواني هشت ماه فتنه، گفت: يکي از مشکلات ما اين است که برخي وقايع هشت سال دفاع مقدس را بازخواني و تحليل نکرديم. نبايد خوابيد و از تحليل هشت ماه جنگي که بر ما گذشت غافل بود. بايد نقاط ضعف و قوت ما بررسي شود تا باز از اين نقطه ها ضربه نخوريم. بايد از برخي مسايل فرعي عبور کنيم و گوش به فرمان رهبر باشيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس