کد خبر 891637
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
دخیا

سرمربی تیم ملی اسپانیا از پیروزی خارج از خانه تیمش مقابل سه‌شیر در دور نخست لیگ ملت‌های اروپا ابراز رضایت کرد.

به گزارش مشرق، لوئیس انریکه پس از پیروزی 2 بر یک تیم ملی اسپانیا مقابل انگلیس در دور نخست رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا به خبرنگاران گفت: بسیار راضی‌ام اما هنوز چیزهای هست که باید بهتر شود. نکته مثبت بازی این است که موقعیت‌های زیادی برای کسب پیروزی داشتیم و کاملاً مشخص بود که برای گرفتن سه امتیاز آمده‌ام و تلاش کردیم که گل سوم را بزنیم. من ذهنیت بازیکنانم را دوست دارم و امیدوارم همیشه این ذهنیت را حفظ کنند. اینکه آنها به حریف فشار بیاورند منطقی بود.

وی در پاسخ به سؤالی درباره تعویض‌هایش گفت: هرگز تعویض‌هایم را با هدف تثبیت نتیجه بازی انجام نمی‌دهم. تعویض‌هایم برای این بود که مارکو آسنسیو (68 به جای ایاگو آسپاس) به بازی ما سرعت بدهد و از فضاهای خالی بهره ببرد، ورود سرخی روبرتو هم (80 به جای تیاگو آلکانتارا) برای این بود که ما به بازیکنی مانند او نیاز داشتیم، بازیکنی که بسیار تکنیکی است. در نهایت ورود اینیگو مارتینس (87 به جای مارکوس آلونسو) هم به این دلیل بود که او از خیلی وقت پیش بازی نکرده بود و در دقایق پایانی می‌توانست به ما کمک کند. اگر به منظور حفظ نتیجه تعویض‌های‌مان را انجام می‌دادیم، مساوی می‌کردیم. پیروزی در ومبلی از آن دستاوردهایی که هر کسی دوست دارد تجربه‌اش کند. آغاز یک تورنمنت به این شکل، بهترین شیوه شروع است اما در فوتبال هر چیزی که کسب می‌کنید فقط در همان لحظه ارزش دارد و تضمین کننده موفقیت‌های بعدی نیست.

در جریان بازی داوید دخیا، سنگربان اسپانیایی‌ها در مهار یک توپ دچار مشکل شد و نزدیک بود گل دوم را دریافت کند هرچند داور با اعلام خطا او را نجات داد. با این حال سرمربی سابق بارسلونا گفت که هرگز به توانایی‌های سنگربان منچستریونایتد تردید نداشته است.

انریکه اظهار داشت: من هرگز به توانایی‌های دخیا شک نکرده‌ام. او هم مثل همه ممکن است مرتکب اشتباهاتی شود اما به نظر من، تیم ما یکی از بهترین دروازه‌بان‌های دنیا را دارد. از داوید خیلی راضی‌ام. او بازیکنی سطح بالاست. ماهیت بازی و تجربه‌ای که دخه‌آ از بازی در انگلیس دارد، دلیلی منطقی برای قرار دادن او در ترکیب اصلی بود. به دلایل زیادی از جمله کیفیت بازی‌اش، دخیا دروازه‌بانی باکیفیت است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس