تمرین آماده‌سازی تیم ملی فوتبال در پک

مصاحبه های نا امید کننده بازیکنان تیم ملی، روز به روز عاشقان فوتبال ایران را دلسرد تر می کند.

به گزارش مشرق، چیزی تا آغاز جام ملت های 2019 فوتبال آسیا نمانده است، باز هم چشم میلیون ها ایرانی به ساق پاهای ملی پوشان است تا برای آن ها افتخار آفرینی کنند. اما ظاهرا این ملی پوشان ارزشی برای این شور و اشتیاق هواداران قائل نیستند. هوادارانی که همیشه بدون هیچ چشم داشتی، تحت هر شرایطی از تیم محبوبشان حمایت می کنند.

حتی مشکلات اقتصادی هم مانع حمایت مردم ایران از تیم ملی کشورمان نمی شود. این مردم فوتبال دوست قطعا در امارات یوز های ایرانی را تنها نمی گذارند و در هر بازی هزاران ایرانی در ورزشگاه حضور خواهند داشت. با تمام این اوصاف، ملی پوشان کشورمان حتی در لفظ هم حاضر نیستند به این مردم امید دهند و درخت را از ریشه قطع می کنند!

تاکنون شاهد مصاحبه های زیادی از بازیکنان و کادرفنی تیم ملی بودیم که از کم بودن امکانات می گفتند، اما روز گذشته این صحبت‌ها به اوج رسید. 3 بازیکن لژیونر کشورمان، با سخنان خود آب سردی بر امیدهای عاشقان تیم ملی ریختند. در هر 3 مصاحبه دو جمله کلیشه ای وجود داشت که گویی از قبل هماهنگ شده بود! شاید این دو جمله برای همه دیگر تکراری باشد. دو جمله "انتظارات از تیم ملی بالا رفته است" و "امکانات برای تیم ملی فراهم نشده است" دیگر برای همه عادی شده است.

از زمانی که کارلوس کی روش هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفته حدود 8 سال می گذرد. تاکنون سابقه نداشته که هیچ مربی در ایران تا این حد فرصت داشته باشد، اما کی روش با ایمانی که مردم به او داشتند توانست 8 سال در ایران بماند.

علی رغم اینکه تیم ملی مقابل عراق در جام ملت های آسیا 2015 شکست خورد و حتی نتوانست راهی مرحله نیمه نهایی شود، مردم استقبال گرمی از کاروان تیم ملی داشتند که انگار تیم قهرمان به ایران بازگشته است. تمام این حمایت ها برای این بود که امروز ما مدعی اول قهرمانی در جام ملت های آسیا 2019 باشیم. به گونه ای پای به مسابقات بذاریم که انگار هر بازی، آخرین بازی عمرمان است.

امکانات فوتبال ایران نسبت به برخی کشورهای آسیایی کمتر است، ما این را قبول داریم. اما کی روش این موضوع را به خوبی می دانست و با همین شرایط حاضر شد در تیم ملی بماند. حالا که این مربی حاضر شد در ایران بماند، قطعا تاحدودی خواسته هایش برآورده شده است. او به خوبی می داند که پس از 8 سال فرصت همه انتظار قهرمانی را از تیم ملی دارند.

علیرضا جهانبخش در نظر مردم حرفه ای ترین و بهترین فوتبالیست حال حاضر ایران است که در لیگ برتر انگلیس بازی می کند، اما سخنان امروز او چندان امیدوار کننده نبودند! جهانبخش در همان ابتدای مصاحبه اش گفت: متاسفانه بعد از جام جهانی با عملکردی که داشتیم انتظارات از ما بالا رفته اما امکانات و اردوهای ما با تاخیر برگزار شد. فکر می‌کردیم بعد از این مسابقات کار با جدیت پیگیری شود اما این اتفاقات نیفتاد. ما انتظار داشتیم تمام برنامه‌ها با جدیت پیش برود چون خواه ناخواه انتظارات از ما بسیار بالاست ولی با همین شرایط امیدواریم نتایج خوبی بگیریم. 

جهانبخش به گونه ای سخن گفت اگر تیم ملی در جام ملت ها چهارم هم شد ما باید از آن ها تشکر کنیم!

مرتضی پورعلی گنجی هم همین سخنان را گفت، اما از او بگذریم و برسیم به وحید امیری. ملی پوش محبوب فوتبال ایران که فارغ از رنگ ها همه به او علاقه دارند. مخصوصا پس از آن لایی که به پیکه در جام جهانی زد، دوست داشتنی تر شد.

بله همان وحید امیری را می گویم که مقابل عراق در جام ملت های آسیا 2015 پنالتی خراب کرد تا از دور مسابقات حذف شویم، اما از او حمایت کردیم و هیچ منتی بر سرش نگذاشتیم. آن پنالتی را به دست فراموشی سپردیم و از لایی اش به پیکه لحظه ای تاریخی و فراموش نشدنی در ذهن هایمان ساختیم!

وحید امیری در قسمت اول مصاحبه اش گفت: قطعا مردم از ما انتظارات بالایی دارند ولی باید انتظارات از ما به جا باشد. امکاناتی که در اختیار تیم ملی قرارداده شده محدود است ولی انتظارات بالا است.

حالا همان وحید که به خاطر خراب کردن پنالتی هیچ منتی بر سرش نگذاشتیم، امروز بر سرمان منت گذاشته است و می گوید انتظارات مردم باید از ما به جا باشد! آقای وحید امیری باید به شما بگویم که مردم حداقل از جنابعالی هیچ توقع بی جایی ندارند. شما 4 سال قبل پنالتی خراب کردید و باعث حذف مان شدید و امروز باید جبران کنید. جبران کردن آن اشتباه سهوی تان وظیفه کوچک شماست، پس انتظارات مردم کاملا هم به جا است!

هر اتفاقی هم رخ داده باشد، بازیکنان تیم ملی حق ندارند پیش از آغاز جام ملت های آسیا، اینگونه با سخنان خود، مردم را نا امید کنند. تک تک بازیکنان تیم ملی بدانند که ما نه به انتظارات کار داریم و نه به امکانات، ما 8 سال به شما و کادرفنی تیم ملی فرصت داده ایم و حالا حاصل تشویق هایمان را می خواهیم که چیزی به جز قهرمانی نیست. اگر هم نمی توانید قهرمانی شوید حداقل دنبال بهانه جویی نباشید و مانند لقب تان(یوزپلنگ) وارد میدان شوید و بجنگید. اگر نتوانستید نتیجه بگیرید سخنی از امکانات به میان نیاورید.

قطعا امکانات فوتبال ایران و همچنین شرایط کشور ایران از عراق بهتر است که نتایج بهتری نسبت به ما در جام ملت های 2007 و 2015 کسب کرده است. پس از سخن از زمین تمرین و لباس! بهانه خوبی نیست. چندین سال است که در رنکینگ فیفا رتبه اول آسیا را در اختیار داریم و حالا باید در میان میدان از این عنوان با قهرمانی مان در جام ملت های 2019 امارات دفاع کنیم.

منبع: طرفداری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    1 0
    به‌ شرطیکه شما(مشرق ودیگر رسانه ها)انقدر حاشیه وتنش واسه تیم ملی درست نکنید و اجازه بدهید با آرامش ، تیم ملی کار خودش را انجام بده قطعا نتیجه خوبی میگیرند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس