کد خبر 891299
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
قیام خونین 17 شهریور از دریچه لنز دوربین

عبدالکریم کنی می‌گوید: من چند روز قبل در جایی بودم یکی از مأمورین بانک ملی بهشت زهرا رقم دقیقی از کشته‌شدگان دارد و گفت من ۲۲۰۰ فیش برای دفن جنازه صادر و در حال حاضر ۱۰۰۰ جنازه دیگر هست.

به گزارش مشرق، از مهم‌ترین مسائلی که درباره فاجعه ۱۷ شهریور همواره مطرح بوده تعداد شهدا در این واقعه است. گفت و شنودهای مختلفی پیرامون تعداد شهدا و مجروحان این حادثه در اسناد و خاطرات مطرح می‌شود.

بیشتر بخوانید:

روز ۱۷ شهریور دو تا خاور جنازه جمع‌ کردند

در گزارشی از ساواک به تاریخ ۲۵ شهریور ۱۳۵۷ که به گفتگوی محرمانه عبدالکریم کنی با احمد بنی‌احمد نماینده مجلس شورای ملی اشاره می‌کند آمده است:

عبدالکریم کنی فرزند شیخ رحیم کنی گفتگوئی به شرح زیر با احمد بنی‌احمد انجام داده است:

عبدالکریم کنی: شما درباره کشته‌شدگان صحبت کردید. من چند روز قبل در جایی بودم یکی از مأمورین بانک ملی بهشت زهرا رقم دقیقی از کشته‌شدگان دارد و گفت من ۲۲۰۰ فیش برای دفن جنازه صادر و در حال حاضر ۱۰۰۰ جنازه دیگر هست که شماره‌گذاری شده و آماده است و رقم به چندین هزار می‌رسد.

من خودم عضو جبهه ملی هستم و مدتی در زندان قصر و قزل‌قلعه بوده‌ام. در حال حاضر کارم در تهران است، دکتر علینقی کنی (سرپرست سازمان اوقاف) از منسوبین من می‌باشد، اگر در این مورد اطلاعات بیشتری خواستید می‌توانید به آقای واثقی‌کیا نماینده بهشت زهرا مراجعه کنید چون ایشان قبلا معتقد به یک ایدئولوژی خاصی بوده و در این قبیل موارد دقت بیشتری دارد. او اکثر اوقات در امامزاده عبدالله هست.

منبع: پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس