کد خبر 891136
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷
نماز جمعه

مهمترین موضوعاتی که ائمه جماعات در تریبون‌های نماز جمعه به آن اشاره کردند حول محور اقتصاد، التهاب بازار ارز، برخورد با مفسدین و محتکرین و خیانت‌های آمریکا بود.

به گزارش مشرق، نماز جمعه این هفته (16 شهریور) در سراسر کشور برگزار شد و آحاد ملت در این فریضه دینی و سیاسی حضور پیدا کردند. مهمترین موضوعاتی که ائمه جماعات در تریبون‌های نماز جمعه به آن اشاره کردند حول محور اقتصاد، التهاب بازار ارز، برخورد با مفسدین و محتکرین و خیانت‌های آمریکا بود.

نخبگان برای گذر از این پیچ تاریخی راهکار بدهند/ موفقیت‌های 40 ساله بازگو شود

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه نخبگان علمی و حوزوی برای گذر از این پیچ خطرناک تاریخی به فکر راهکار عملی و اساسی باشند، گفت: نخبگان و تربیون‌داران باید شرایطی که دشمن برای جامعه ایجاد کرده و توانمندی نظام و موفقیت‌های 40 ساله را بازگو و تبیین کنند.

همه نخبگان علمی و حوزوی کشور برای گذر از این پیچ خطرناک تاریخی به فکر راهکار عملی و اساسی باشند؛ 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته ولی هنوز نظام اقتصادی تدوین نشده که انتظار می‌رود حوزویان و دانشگاهیان در این عرصه ورود کنند.

قوه قضاییه محتکرین و اخلالگران اقتصادی را به اشد مجازات محکوم کند

امام جمعه موقت بندرعباس گفت: از قوه قضاییه انتظار داریم که احتکارکنندگان و اخلالگران اقتصادی رابه اشد مجازات محکوم کند. حجت‌الاسلام فروزان‌نژاد با تاکید بر برخورد جدی قوه قضائیه با محتکران و با بیان این‌که مردم نباید برای تامین لوازم زندگی بامشکل مواجه شوند، گفت: بایستی انبارهای احتکار شده را شناسایی و با محتکران به شدت برخورد شود، همچنین احتکارکنندگان و مخلان اقتصادی را به اشد مجازات برسانند.

دشمنان به دنبال جنگ روانی و اقتصادی علیه ایران هستند/ در میدان دشمن بازی نکنیم

امام جمعه اراک گفت: امروز دشمنان در تلاش هستند از طریق جنگ روانی و اقتصادی به اهداف خود دست پیدا کنند که باید مراقب باشیم در میدان دشمن بازی نکنیم.

امام‌جمعه اراک بابیان اینکه مردم در کنار مسئولان برای عبور از این شرایط سخت همراهی کنند، خاطرنشان کرد: مسئولین نیز باید دلسوزانه برای کشور کارکرده و به مردم خدمت کنند، سپردن مسئولیت‌ها به افراد نباید بر اساس حزب‌بازی و باندبازی باشد بلکه افراد باکفایت، امین، جوان و آگاه به مسائل مسئولیت‌ها را بر عهده بگیرند.

مقابله با مفسدان اقتصادی خواست مردم است/ لزوم برخورد جدی با مخلان اقتصادی

امام جمعه موقت یاسوج با تاکید بر لزوم برخورد جدی با مخلان اقتصادی گفت: مقابله با مفسدان اقتصادی خواست مردم است. 

امام جمعه موقت یاسوج به عملکرد و اقدامات رئیس‌جمهور آمریکا هم اشاره کرد و گفت: ترامپ در کشور خودش هم مشروعیت و محبوبیتی ندارد و بین مردم امریکا منفور شده و به همین خاطر است که به نزدیکان خود هم بدبین شده است.

مردم فریب جنگ رسانه‌ای دشمن را نخورند/ مشکلات با همدلی حل می‌شود

امام جمعه همدان از وجود برخی شایعات در کشور توسط دشمن سخن به میان آورد و گفت: مردم باید بصیر باشند، جنگ رسانه‌ای از اصل تحریم جدی‌تر است چون منجر به بی‌اعتمادی مردم به مسوولان می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در کنار مشکلات باید نقاط مثبت را هم دید و آنها را مطرح کرد، اظهار کرد: امروز ایران اسلامی یک جزیره امن در منطقه و جهان است که باید قدر این نعمت را بدانیم.

محرم درس ایستادگی و مقاومت است

امام جمعه قزوین گفت: در این ایام به امر به معروف و نهی از منکر بیشتر بیاندیشیم و آن را عملی کنیم و از امام حسین (ع) این درس انقلابی آموزنده را فرا بگیریم و اجرایی کنیم.

آیت الله عابدینی حمایت از حق را یکی از اهداف والای امام حسین (ع) دانست و تأکید کرد: اباعبدالله الحسین (ع) فرمودند مگر نمی بینید به حق عمل نمی شود؟! اگر امروز به حق عمل می شد کشتارها و ظلم ها در یمن و کشورهای دیگر دیده نمی شد و ضروری است ما فریاد حق طلبی داشته باشیم.

دشمن به دنبال سست کردن ایمان مردم است/ وحدت رمز عبور از مشکلات امروز است

امام جمعه موقت گرگان: دشمن به دنبال سست کردن ایمان مردم است تا با این روش به اهداف خود برسد و در این راه ما باید از گذشته درس بگیریم و اجازه ندهیم دشمنان به اهداف شوم خود دست یابند.

وی ادامه داد: در دوران حساس تاریخی قرار داریم که باید با درس گرفتن از گذشته اجازه ندهیم دشمنان به اهداف خود دست یابند و حفظ وحدت بهترین و اصلی‌ترین رمز پیروزی ما و شکست دشمنان است.

هیأت دولت هر چه زودتر وضعیت استاندار کرمان را مشخص کند

امام جمعه کرمان خطاب به وزیر کشور گفت: وزیر کشور و هیأت دولت هر چه زودتر باید وضعیت مدیریت اجرایی استان و استانداری کرمان را مشخص کنند.

وی خطاب به وزیر کشور افزود: حتما توجه دارید که کرمان به عنوان استانی مطرح است که در بخش‌های مختلف صنعت، اقتصادی، کشاورزی و ... حرف برای گفتن دارد، اما چرا باید روزها و ماه‌ها بگذرد و از سوی وزارت کشور و دولتمردان هیچ تصمیمی بر وضعیت این استان و تعیین تکلیف آن در بخش مدیریتی اجرایی نباشد.

دلیل مشکلات امروز عدم اجرای اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه شهرکرد گفت: اگر اقتصادمان را اقتصاد مقاومتی می‌کردیم با آسیب مواجه نمی‌شدیم. 

وی ادامه داد: اگر اقتصادمان را اقتصاد مقاومتی می‌کردیم با آسیب مواجه نمی‌شدیم، مشکل اقتصادی هست و این به دلیل بد عمل کردن است، هم مسوولین مقصرند و هم در بین مردم کسانی هستند که به نام مردم به بازار می‌آیند و بازار را به هم می‌ریزند.

لزوم ایستادگی در برابر شایعه پراکنی علیه ائمه اطهار(ع)

امام جمعه ارومیه گفت: امروزه دشمنان با ساختن شایعات مختلف و پخش آن در فضای مجازی سعی در تخریب ائمه اطهار(ع) دارند از این رو مردم باید با قدرت هرچه بیشتر در برابر این شایعات ایستادگی و مقاومت کنند و مطمئن باشند که در این راه خداوند نیز با آنان است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه محرم قرار داریم باید هر چه بیشتر فلسفه وجودی عزاداری بر امام حسین(ع) را در جامعه تشریح و تبیین کرد.

با دل‌بستن به برجام اروپایی نمی‌توان بر دشمن غلبه پیدا کرد/ قانون امر به معروف و نهی از منکر اجرایی شود

امام جمعه خرم‌آباد گفت: با دل‌بستن به برجام اروپایی نمی‌توان بر دشمن غلبه پیدا کرد و از طرفی برای حل مشکلات باید کار و تلاش شبانه‌روزی انجام داد.

آیت‌الله میرعمادی گفت: هدف آمریکا این است که ما تسلیم آن‌ها شده و مشکلات را با مذاکره با آن‌ها برطرف کنیم و یا اینکه با این فشارها نظام جمهوری اسلامی را به فروپاشی بکشاند؛ اما یقیناً آمریکا این نیت شوم و هدف شیطانی خود را به گور خواهد برد.

دولت از تولید و نمایش آثار مبتذل سینمایی جلوگیری کند/ راه‌حل مشکلات کشور امر به معروف و نهی از منکر است

امام جمعه دماوند با بیان اینکه دولت از تولید و نمایش آثار مبتذل سینمایی جلوگیری کند، گفت: راه‌حل رفع مشکلات کشور امر به معروف و نهی از منکر است.

وی ادامه داد: مدیران فرهنگی کشور باید پای فیلم‌سازان انقلابی و ولایی را به عرصه فرهنگی باز کنند و افراد ضد ولایت و ضد انقلاب باید از حوزه‌های اجرایی و فرهنگی کشور از کار برکنار شوند؛ یادی می‌کنیم از سینماگران و فیلمسازان عزیزی که برای انقلاب و برای جنگ تحمیلی و شهدا فیلم ساختند و زندگی پیامبران و امامان را به تصویر کشیدند.

وضعیت اقتصادی کشور به صورت مشکوکی دچار بی‌ثباتی شده‌است

امام جمعه تبریز گفت: وضعیت اقتصادی کشور دچار بی‌ثباتی شده و معیشت مردم به خطر افتاده است و از سوی دیگر برخی محافل شروع به لزوم مذاکره ایران با آمریکا می‌کنند که در نتیجه ریشه همه این زمزمه‌ها در خارج است.

وی افزود: اگر قطعات پازل را کنار هم قرار دهیم مشخص می‌شود که توطئه‌ای شوم در حال اجرا است چراکه از یک طرف به شکل مشکوکی وضعیت اقتصادی کشور دچار بی‌ثباتی شده و معیشت مردم به خطر افتاده است و از سوی دیگر برخی محافل شروع به لزوم مذاکره ایران با آمریکا می‌کنند که در نتیجه ریشه همه این زمزمه‌ها در خارج است که سعی دارند بگویند که اگر مشکل با آمریکا مشکلاتمان را حل کنیم، کشور نجات می‌یابد.

حادثه 17 شهریور لکه ننگ دولت آمریکاست/ تلاش دشمن برای به آشوب کشاندن جامعه

امام جمعه شیراز گفت: حرکت دولت آمریکا در به شهادت رساندن جمع کثیری از مردم در حادثه 17 شهریور لکه ننگ دولت آمریکا بوده که به این سادگی پاک نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه این حرکت لکه‌ای ننگ در کارنامه آمریکا و رژیم پهلوی است که به سادگی پاک نمی‌شود، افزود: افرادی که به دستور آن‌ها تعداد زیادی از مردم در 17 شهریورماه کشته شدند اکنون نیز در تلاشند تا از هر فرصتی استفاده کرده تا 17 شهریور دیگری را رقم بزنند.

دولت به پیشنهادات و نظرات مردم و کارشناسان توجه کند

امام‌جمعه رشت با اشاره به اینکه نباید در این زمانی که مشکلات وجود دارد پشت دولت را خالی کنیم گفت: دولت نیز باید به انتقادات توجه کند و از پیشنهادت و نظرات مردم و کارشناسان برای حل سریع‌تر مشکلات اقتصادی استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه رهبری بارها تأکید کرده‌اند که جنگی اتفاق نخواهد افتاد تصریح  کرد: دشمن در تلاش است که با به راه انداختن شایعه جنگ، هجمه رسانه‌ای به راه بیندازد اما باید این را بداند که با توجه به فرمایشات رهبری جنگی آغاز نمی‌شود اما اگر جنگی اتفاق بیفتد، این بار مردم ایران اسلامی سیلی محکم به دشمنان می‌زنند و آن‌ها را زمین‌گیر می‌کنند.

مردم همچنان منتظر برخورد جدی دستگاه‌ قضائی با اخلال‌گران اقتصادی هستند

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی باید به وظایف خود در برخورد با اخلال گران اقتصادی به خوبی عمل کند گفت: کارهایی شروع شده اما مردم همچنان منتظر اقدامات جدی دستگاه‌ قضائی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: محرم ماه درس‌ها و عبرت‌ها، ماه پیروزی خون بر شمشیر، عالی‌ترین فرصت برای تبلیغ دین خدا برای مبلغان، آشنایی با اهداف عاشورا و... است؛ محرم هم ماه عاطفه، هم ماه حماسه و هم ماه منطق است و نمی‌شود به یک بعد بسنده کرد و از ابعاد دیگر غفلت نمود. امام حسین(ع) همان هدف پیامبر اکرم را پیگیری کرد و زمانی که به اهداف ایشان نگاه می‌کنیم که مبارزه با فساد، مبارزه با ظلم، مبارزه با جهل و زبونی بشر بود همان اهداف عالی پیامبر است.

خالی کردن پشت دولت صحیح نیست/ عاشورا را با محتوای عاشورایی علم کنیم

خطیب موقت نماز جمعه ساری با بیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند شرایط حساسی داریم و باید از ایجاد یاس و ناامیدی پرهیز شود، گفت: بنا به فرموده رهبر، خالی کردن پشت دولت و دعوا کردن و کار موازی ایجاد کردن صحیح نیست و کارها باید در مسیر قانون باشد.

«ستون پنجمی‌ها» در برقراری ارتباط با غرب اصرار دارند/ در جنگ رسانه‌ای و اقتصادی به پشتوانه مردم پیروزیم

امام جمعه موقت بیرجند گفت: ستون پنجمی‌ها نگذاشته‌اند نهضت‌ها در کشورهای مختلف به ثمر برسند و در جمهوری اسلامی ایران نیز این گروه بسیار فعال هستند و یکی از نشانه‌های آن‌ها تمایل شدید در برقراری ارتباط با غرب است.

وی با بیان اینکه با دو دشمن خارجی و داخلی روبرو هستیم و هر نهضتی اینگونه است، تصریح کرد: کسانی به نام دین مخالف اصل نظام دینی بوده و هر لحظه می‌خواهند به نظام دینی ضربه بزنند که این افراد دشمنان بیرونی هستند.

فتنه اقتصادی طراحی استکبار علیه انقلاب است/ کوتاهی مسؤولان در مقاوم سازی اقتصاد

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به کوتاهی برخی مسؤولان در مقاوم‌سازی اقتصاد کشور، گفت: طراحی جدید جبهه استکبار علیه ما فتنه اقتصادی است.

وی در انتها همچنین احتکار و پر کردن انبارها توسط برخی افراد را اقدامی در راستای اهداف دشمن برشمرد و افزود: انباز کردن اجناس و آذوقه‌های موردنیاز مردم خیانت به مردم و انقلاب است و باید برای موفقیت در این جنگ اقتصادی مردم و دولت با کمک به یکدیگر اقدامات لازم را انجام دهند.

همانند برخورد با داعش با مفسدان اقتصادی برخورد شود/ مردم مانند دوران دفاع مقدس نظام را حمایت کنند

امام جمعه موقت سنندج گفت: حرکت مفسدان اقتصادی حرکتی داعشی است که می‌طلبد همانند داعش با این افراد برخورد کرد و این کمک مردم به دولت و نظام را نیاز دارد.

وی در ادامه به موضوع مباهله اشاره کرد و با یادآوری ریشه آن در زمان پیامبر(ص)، گفت: پیام مباهله این است اگر انسان به هدف خود ایمان و اعتقاد داشته باشد حاضر است نزدیکترین افراد خود را به خاطر آن هدف به مخاطره بیندازد همانطور که پیامبر برای بحث مباهله با مسیحیان، حضرت علی، حضرت فاطمه و امام حسن و امام حسین را با خود همراه کرده بودند.

قوای سه‌گانه به‌‌طور محسوس به مشکلات اقتصادی رسیدگی کنند

امام جمعه موقت سمنان گفت: مردم از قوای سه‌گانه انتظار دارند که وارد صحنه شوند و به‌صورت محسوس و عینی به مسائل اقتصادی و نابه‌سامانی‌های جامعه پایان دهند.

مهدوی‌نژاد با بیان اینکه امروز مشکلات اقتصادی در جامعه وجود دارد و گرانی هم فشار زیادی بر مردم تحمیل کرده است، ادامه داد: بیش از 70 درصد از مشکلات مربوط به مسائل داخلی و اعتماد نکردن به تولیدات داخلی است؛ البته تحریم هم در این قضیه دخیل است، اما نه در حدی که ته دل مردم خالی شود.

احتکار از گناهانی است که بخشودنی نیست/ مسؤولان به دنبال حل مشکلات باشند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: احتکار از گناهانی است که بخشودنی نیست و مسؤولان باید در راستای حل مشکلات تلاش کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سخنان رهبری در دیدار با خبرگان یاد‌آور شد: دشمن جرأت ندارد به ما حمله کند زیرا می‌داند شکست می‌خورد و در سوریه و عراق هیچ غلطی نتوانست بکند، اما به نیرو‌های مسلح توصیه می‌شود که روز به روز خود‌ را قوی کنید؛ دشمن می‌داند اگر حمله کند چه بلایی برای خود خریده است و سپاه، بسیج و ارتش اثری از رژیم صهیونیستی باقی نخواهد گذاشت.

مجلس می‌تواند دولت را ملزم به ساماندهی وضع آشفته بازار کند

امام جمعه ایلام گفت: سیاست‌های اشتباه بانک مرکزی در بالا رفتن ارز و سکه سبب شادمانی دشمن شده است .

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: آشفتگی بازار نتیجه سوء مدیریت تیم اقتصادی دولت به ویژه بانک مرکزی است. نقدینگی ویرانگر و پولهای سرگردان مهم ترین عامل در بالا رفتن دلار و سکه  است.

غفلت تیم اقتصادی دولت زمینه‌ساز خیانت به بیت‌المال شد/ سران قوا به نظرات مردم بها دهند

امام جمعه موقت مشهد گفت: بعضی مسؤولان در تیم اقتصادی قوه مجریه غفلت کردند و آن غفلت این بود که موجودی ارزی کشور را از بانک‌ها خارج کردند، این غفلت زمینه‌ساز خیانت به بیت المال و مردم را فراهم کرد.

وی، تشدید فشارهای اقتصادی و فشارهای تبلیغاتی را دو برنامه دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی بیان و اظهار کرد: شراید امروز ما حساس است زیرا در برابر استکبار جهانی، یک قدرت اسلامی ایستاده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس