کد خبر 890979
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱
تظاهرات خونین بازگشت در نوار غزه

برخی منابع فلسطینی می‌گویند که مذاکرات مربوط به آتش‌بس بین گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی در غزه به دلیل تغییر مواضع مصر به بن‌بست رسیده است.

به گزارش مشرق، مذاکرات مربوط به آتش‌بس بین گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی در غزه که تقریبا چیزی به توافق نهایی بر سر آن نمانده بود، اکنون به دلیل تغییر موضع مصر در خصوص مستثنی کردن تشکیلات خودگردان از این مذاکرات، دچار شکست غیرمنتظره شده است.

مصر با وجود اینکه پیش از این تشکیلات خودگردان را از حضور در مذاکرات آتش‌بس مستثنی کرده بود اما اخیرا حضور این تشکیلات و رهبران آن در مذاکرات آتش‌بس را شرط دستیابی به توافق آتش‌بس قرار داده و همین امر باعث شده این مذاکرات به شکست کشانده شود.

 این تغییر موضع مصر پس از سفر هیأت رسمی دستگاه اطلاعاتی مصر به رام‌الله و دیدارش با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و دیگر مقامات فلسطینی در کرانه باختری، حاصل شد.

شنبه گذشته هیأتی از دستگاه اطلاعاتی مصر به رام‌الله سفر کرده و در دیدار با محمود عباس تحولات فلسطین را بررسی کرد، دیداری که سرلشگر «عباس کامل» به طور بی‌سابقه‌ای در آن حضور نداشت.

 گفت‌وگوهای آتش‌بس به بن‌بست رسیده است و در صورت اصرار مصر بر موضع کنونی خود، این گفت‌وگو هرگز به روند سابق خود بازنخواهد گشت با وجود اینکه قاهره به گروه‌های فلسطینی ابلاغ کرده که آتش‌بس‌ و تثبیت آن در غزه و آشتی فلسطینیان دو مقوله جدا از هم هستند.

 مصر در برابر محمود عباس و تهدیدات آن مبنی بر مجازات نوار غزه در صورت حصول توافق آتش‌بس بدون حضور تشکیلات خودگردان، تسلیم شده است.

«یحیی السنوار» از رهبران جنبش حماس در نوار غزه نیز دو روز پیش در دیدار با جمعی از جوانان اعلام کرد که «از عملکرد طرف‌های میانجی در پرونده آتش‌بس راضی نیست» اما در عین حال گفت که به آنها فرصت دوباره خواهند داد.

العربی‌الجدید همچنین به نقل از منابع فلسطینی نوشت که پرونده آشتی بین حماس و فتح در بالاترین سطح بن‌بست قرار دارد و تنها در صورت وقوع معجزه، پیشرفتی در این پرونده حاصل خواهد شد.

برخی کشورها آشتی فلسطینیان را به شکست کشاندند

السنوار تصریح کرد که برخی کشورهای بزرگ و نیز برخی طرف‌ها از جمله شاباک آشتی فلسطینیان را به شکست کشاندند و متأسفانه برخی طرف‌ها در داخل دستگاه اطلاعاتی فلسطین با دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی به منظور شکست آشتی، همکاری کردند.

مفاد طرح «کنفدراسیون اردن-فلسطین» به نوشته «هاآرتص»

به گفته وی از حدود دو ماه پیش پرونده آشتی فلسطینیان هیچ پیشرفتی نداشته است و دو دیدگاه مختلف درباره آشتی وجود دارد: نخست دیدگاه مبتنی بر وحدت و شراکت حقیقی بدون مستثنی کردن هیچ طرفی و دوم دیدگاه مربوط به شکست دادن یک طرف در زیر و روی زمین است.

بازگشت هواپیماهای جاسوسی رژیم صهیونیستی به غزه

همزمان با بن‌بست در مذاکرات آتش‌بس، آسمان نوار غزه طی چهار روز گذشته شاهد بازگشت هواپیماهای جاسوسی به غزه پس از دو هفته غیبت بود که این امر ترس رژیم صهیونیستی از وقوع نبرد غافلگیرکننده را نشان می‌دهد.

«نیکلای ملادینوف» فرستاده سازمان ملل در امور سازش غرب آسیا نیز اخیرا اعلام کرد که برخی طرف‌ها برای وقوع جنگ بین حماس و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند.

وی افزود که برخی‌ها در برابر تلاش‌های مربوط به آتش‌بس کارشکنی کرده و سعی دارند اوضاع بین حماس و رژیم صهیونیستی را تا حد وقوع درگیری نظامی متشنج کنند که بایستی جلوی این تلاش‌ها گرفته شده و ضروری است که اقداماتی برای تضمین ثبات در غزه صورت گیرد.

رژیم صهیونیستی همچنین روز چهارشنبه (دیروز) گذرگاه بیت حانون (ایرز) در شمال نوار غزه را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
    0 0
    گوش محمود عباس دست عربستان سعودی و امارات متحده عربی هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس