نفت عربستان نمایه

منابع صنعتی و منابع آگاه در اوپک گفتند، عربستان می‌خواهد قیمت نفت فعلاً بین ۷۰ تا ۸۰ دلار باقی بماند.

به گزارش مشرق، منابع صنعتی و منابع آگاه در اوپک گفتند، عربستان می‌خواهد قیمت نفت فعلاً بین ۷۰ تا ۸۰ دلار باقی بماند، این بدان معناست که بزرگترین صادرکننده نفت جهان قصد دارد تا زمان انتخابات کنگره آمریکا میان درآمدهای نفتی بالا و کنترل قیمت‌ها که خواست ترامپ است توازن برقرار کند.

بیشتر بخوانید:

در اوج تحریم‌ها چند میلیارد دلار نفت فروختیم؟

این منابع گفتند، با وجود اینکه طرح عرضه سهام شرکت آرامکو کنار گذاشته شده، اما ریاض همچنان می‌خواهد بدون اینکه واشنگتن را ناراضی کند، قیمت نفت را تا حد ممکن بالا نگه دارد. عربستان برای تأمین مالی مجموعه‌ای از پروژه‌های توسعه اقتصادی خود به درآمدهای بالای نفتی نیاز دارد.

اوپک و عربستان هیچ هدف‌گذاری مشخصی برای قیمت نفت ندارند، و به‌صورت رسمی نیز هیچ قیمتی را به‌عنوان هدف اصلی خود اعلام نمی‌کنند.

یکی از این منابع گفت: «سعودی‌ها به نفت حدود ۸۰ دلار نیاز دارند و نمی‌خواهند قیمت‌ها به زیر ۷۰ دلار برسد. آنها می‌خواهند بازار را در این سطح مدیریت کنند».

این منبع افزود: «آنها به پول نقد نیاز دارند. آنها برنامه‌ها و اصلاحاتی در سر دارند و اکنون عرضه سهام شرکت آرامکو به تعویق افتاده است. اما آنها نمی‌خواهند کس دیگری در مورد قیمت نفت سخن بگوید، این به‌خاطر ترامپ است».

هدف‌گذاری عربستان برای نگه‌داشتن قیمت نفت بین ۷۰ تا ۸۰ دلار می‌تواند توضیح‌دهنده چرایی کاهش تولید نفت این کشور در دو ماه گذشته نسبت به ماه ژوئن باشد.

این گزارش حاکی است، نفت ۷۰ تا ۸۰ دلاری برای دیگر تولیدکنندگان عضو اوپک، از جمله الجزایر که نفت ۷۵دلاری را قیمتی مناسب توصیف می‌کند، مطلوب است.

تولید نفت عربستان در ماه ژوئن به ۱۰.۴۸۸ میلیون بشکه رسید، اما در ماه جولای به ۱۰.۲۹ میلیون بشکه سقوط کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس