کد خبر 890708
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
رضا هوشور - عکاسی قدس

اگرچه مغازه خلوت بود، یکه و تنها نشسته و مثل همیشه روزنامه کیهان جلویش باز بود، ولی قاب عکس های نشسته بر دیوار و بخصوص زیر شیشه میز او، یادآور خاطرات گذشته است.

به گزارش مشرق، حمید داودآبادی، رزمنده و نویسنده دفاع مقدس در مطلبی نوشت:

در آلبوم عکس رزمندگان و شهدای دهه 60 که بگردی، قطعا چندتایی از عکس های امام، مقام معظم رهبری و شخصیت های شهید پیدا خواهی کرد. پشت عکس ها را ببینی، مهری خورده که گنبد مسجد الاقصی است و زیر آن نوشته شده "فتو اقصی".

اکثر بچه های دهه 60 عکاسی قدس (تهران، میدان بهارستان، پشت ساختمان مجلس) را به یاد دارند. و خیلی ها از جمله خود من، با وجودی که قریب 40 سال است با آن جا آشنا هستم، اسم صاحب عکاسی را نمی دانند. چون فقط به عکاسی قدس معروف بود.

یادش بخیر، با شهیدان نادر و کیوان محمدی، مصطفی کاظم زاده، علی مشاعی، حسین نصرتی و ... آن روزها پاتوق مان آن جا بود.
عکس های جدید امام و شخصیت ها از جمله هاشمی رفسنجانی، مشکینی، موسوی اردبیلی و شهیدان بهشتی، رجایی، باهنر، چمران و دیالمه را که عکس برداری آنها غالبا کار خودش بود، به قیمت هر قطعه عکس با سایز 9 در 12 سانتی متر، 40 ریال می خریدیم.

امروز صبح چهارشنبه 14 شهریور 1397 سوار بر موتور از بزرگراه شهید صیاد شیرازی انداختم میدان سپاه و خواستم از پل چوبی بروم میدان انقلاب به دفترم، که ناگهان جرقه ای در ذهنم زد که به عکاسی قدس سری بزنم. متاسفانه چند سالی است که آن جا نرفته ام. عصردیجیتال است و کسی دیگر به او سفارش چاپ عکس نمی دهد.

تا وارد شدم، مثل همیشه با لبخندی زیبا آغوش باز کرد و سلام و احوالپرسی.
اگرچه مغازه خلوت بود، یکه و تنها نشسته و مثل همیشه روزنامه کیهان جلویش باز بود، ولی قاب عکس های نشسته بر دیوار و بخصوص زیر شیشه میز او، یادآور خاطرات گذشته است.

جالب این بود که تازه بعد 40 سال نامش را پرسیدم که گفت: "رضا هوشوَر"
اگر دوست داشتید عکس های قدیمی دهه 60 را ببینید و بخرید، حتما سری به آن جا بزنید:
تهران، خیابان انقلاب، زیر پل چوبی، جنب مسجد عمار یاسر، پلاک 44 عکاسی قدس تلفن 77609672 – 021

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید محمد حسین حسینی IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    1 0
    با سلام.متشکرم از این پست زیبا و مفید آقای رضا هوشوَر با نهایت تاسف و تاثر پریروز به رحمت ایزدی پیوستند لطفا فاتحه ای برای روحشون قرائت کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس