نشست خبری پانزدهمین همایش شیرخوارگان حسینی

داود منافی پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) از اما و اگرها درباره برگزاری شانزدهمین اجلاس شیرخوارگان حسینی در پایتخت گفت.

به گزارش مشرق، هر ساله وقتی صدای زنگ قافله سیدالشهدا(ع) از صحرای کربلا به گوش می رسد، همه آماده می شوند تا با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) بیعت کنند و برای مظلومیت این امام مظلوم لباس مشکی بر تن کنند. مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) از جمله مجامع مردم نهادی است که هرساله در مظلومیت کوچک ترین سرباز کربلا حضرت علی اصغر(ع) همایش بین المللی در سطح کشور و جهان برگزار می کند.

نشست خبری پانزدهمین همایش شیرخوارگان حسینی پیش از ظهر امروز(سه شنبه 13 شهریور ماه) با حضور داود منافی پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع)  و اصحاب رسانه در حسینیه نورالبکاء برگزار شد.نشستی که بیشترین زمانش به درد و دل های دبیر مجمع و گلایه های او از بدعهدی مسولان در برپایی این همایش بین المللی گذشت.

بیشتر بخوانید:

برنامه‌های تلویزیون در ماه محرم اعلام شد

منافی پور با اشاره به برگزاری این همایش جهانی در پنج هزار و سیصد نقطه و 41 کشور جهان ابراز داشت: قرار است در این همایش ها از نقشه جامع راهبردی حضرت علی اصغر (ع) رونمایی شود. همچنین برنامه 15 سال دوم مجمع نیز تشریح خواهد شد.

وی افزود: دکترین مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) سال گذشته رونمایی شد. در این دکترین تأکید شده است کربلا حیات شیعه و حضرت علی اصغر(ع) حیات کربلا است که این دکترین به دفتر مقام معظم رهبری نیز تحویل داده شده است.

دبیر مجمع جهانی علی اصغر اظهار داشت: نذرنامه این همایش به 8 زبان از جمله عربی، انگلیسی، روسی، آدری، استانبولی، سواحلی و ... ترجمه شده است.

وی با بیان اینکه مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) بزرگترین مجمع مردمی است تاکید کرد: این ادعا را از انعکاس جهانی همایشی مشاهده می کنیم که حضور میلیون ها عاشق اهل بیت(ع) را پوشش می دهند.

منافی پور از برگزاری این همایش در بیشتر کشورهای آسیایی خبرداد و گفت: در همه کشورها به غیر از چین و ژاپن این همایش برگزار می شود.

منافی پور با اشاره به فعالیت و هماهنگی‌های های برون مرزی مجمع جهانی علی اصغر در کشورهایی مانند هند، روسیه، نیجریه و داغستان روسیه خاطرنشان کرد: مدیریت تحقیقات استرتژیک در مجمع ایجاد شده است که در تلاش هستیم با دعوت از نخبگان شیعه و سنی و حتی مسیحیان این روضه علی اصغر(ع) را بیش از بیش گسترش دهیم و امیدواریم در آینده به 21 هزار جلسه برسیم.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) با اشاره به دوخت بیش از یک میلیون لباس برای این مراسم گفت: بیش از 70 نقطه کار دوخت این لباس‌ها را انجام دادند که به کشورهای اروپایی، آفریقایی و حتی آسیای خاور دور هم ارسال می‌شود.

منافی پور در بخشی از سخنان خود با گلایه از برخی از مسولان فرهنگی کشور گفت: برخی از آقایان به قدرت این همایش پی نبرده اند همانطور که برخی از رسانه های خارجی از انعکاس آن هراس دارند.

وی در این باره افزود: از هر 10 بانو در کشور دو نفر در این همایش شرکت می کنند و مجموعا 8 میلیون نفر خود را در این همایش سهیم می کنند که امید است این جمعیت به 15 میلیون برسد.

منافی پور از برگزاری نمایشگاه دائمی این مجمع در حرم رضوی خبرداد و از تلاش های تولیت آستان قدس رضوی تشکر کرد.

وی در ادامه از مانع تراشی های مدیریت مصلا خبرداد و ضمن گلایه از این موضوع تصریح کرد: مصلا طی نامه ای اعلام کرده نمی توانید امسال این مراسم را در این مکان برگزار کنید.چرا نباید همایشی که برای دنیا پیام دارد و کار آکادمیک برای آن انجام شده در یک مکان فرهنگی همچون مصلا برگزار شود. برخی حتی نمی دانند دکترین کربلا پیام شیعه یعنی چه!

وی گفت: این بدعهدی ها و سنگ اندازی ها به مجمع جهانی ضربه می زند. چه سختی هایی که برای برپایی آن در کشورهای حتی غیر اسلامی متحمل شده است.

منافی پور تصریح کرد: ما امسال همایش تهران را یا در مصلا برگزار خواهیم کرد یا به طور کلی در پایتخت برگزار نخواهیم کرد. مدیریت مصلا در سه سال اخیر درصدد مانع تراشی برای عدم برپایی در این مکان است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس