حسن روحانی در مجلس

چرا «روحانیِ جدید» باورپذیر نیست؟ کسی که برای آب مذاکره کرد؛ برای نان مقاومت نمی‌کند آقای رئیس‌جمهور...

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

چه کسی می‌گفت روحانی از ما اصلاح‌طلبان هم موفق‌تر است؟

پس از رضا کیانیان، حسین مرعشی هم آلزایمر گرفت

حسین مرعشی، فعال اصلاح‌طلب و سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در بخشی از یک گفت‌وگوی تفصیلی با خبرگزاری ایلنا که روزنامه شرق هم آنرا بازنشر داده درباره رئیس‌جمهور روحانی و دولت او گفته است: دولت با این چهره‌های فشل و بی‌انگیزه نمی‌تواند کشور را اداره کند. روحانی باید پیام رای مجلس را بگیرد، مجلس پیام مردم را رساند. مردم بیش از این به روحانی رای نمی‌دادند. این رای منفی کاملا با رای مردم و گلایه‌های آنها از دولت همراه بود.

او همچنین اظهار می‌کند: از دیدگاه من حتی اگر آیت الله هاشمی در حال حاضر حضور داشتند، باز هم حریف برخی سیاست‌های روحانی نمی‌شدند و نمی‌توانستند او را در عدم عقب‌نشینی در بعضی مسائل مجاب کنند. چراکه او در دوره اول دولت خود هم به توصیه‌های ایت الله هاشمی جدی عمل نمی‌کرد.

مرعشی در بخش دیگری از این گفت‌وگو نیز با کنایه به روحانی گفته است: روحانی هم در شکل‌گیری دوره دوم دولت و یکسال اخیر اداره کشور علاقه‌مند بود جهانگیری نقش کمتری را در دولت داشته باشد. جهانگیری هرجا کار به او محول شده انجام داده است، اما به هرحال دوستان باید تجربه می‌کردند که در عرض یکسال ۲۵ میلیون رأی را بسوزانند.[1]

*انتقادات مرعشی از یک وجه درست است و آن اینکه یک دولت ضعیف 2 دوره است که بر سر کار آمده اما پرسش اصلی آنجاست که چه کسانی این دولت را در دامن مردم گذاشتند و آنرا تبلیغ کردند؟!

به سخن دیگر اینکه این قبیل نمایش‌های روحوضی مرعشی و دوستانش هرگز رافع نقش اصلی و اساسی آنها در رخدادهای اخیر و عذرخواهی بزرگ و اقدامات مترتّبی که برای همیشه به مردم ایران بدهکار شده‌اند، نیست.

مگر اصولگرایان و چهره‌های دلسوز کشور، هم در سال 92 و هم در سال 96 نگفتند که از آتش این دولت آبی گرم نمی‌شود، درختی که 4 سال ثمر ندهد، بعد از این هم نمی‌دهد[2] گره زدن زلف کشور به مذاکره کار صحیحی نیست و...؟!

در واقع چیزی که مرعشی امروز باید بگوید؛ علت تحقق پیش‌بینی اصولگرایان و چرایی تأکید اصلاح‌طلبان بر انتخاب روحانی آنهم در 2 دوره انتخابات است.

در اینجا همچنین یادآوری بخشی از عشق بی‌پایان مرعشی به روحانی در ایام دولت یازدهم نیز خالی از لطف نیست...

آنجا که مرعشی می‌گفت: معتقدم دولت روحانی در عرصه سیاست داخلی و اجرای برنامه‌هایش موفق خواهد شد…تمام حرف‌های روحانی قانونیست و «او از ما اصلاح‌طلبان هم موفق‌تر بوده است».[3][4]

بله! علت بی‌عملی دولت در اقتصاد، عدم مهار قیمت‌ها و همه اشکالاتی که در دولت بود و این روزها عیان شده است؛ همین قبیل عاشقانه‌هایی بود که نگذاشت ضعف‌های دولت در نزد عموم بهتر دیده شود و سیاست‌های غلط اقتصادی، 4 سال دیگر هم ادامه پیدا کند. فلذا پاسخ اینکه مقصّر اصلی رخدادهای این روزها چه کسانی هستند، چندان سخت نیست...

گفتنیست علت درشت‌گویی این روزهای چهره‌های جریان چپ علیه رئیس‌جمهور روحانی نه سیاست‌های اوست زیرا این سیاست‌ها در دولت یازدهم نیز پیاده‌سازی شده بودند بلکه دلیل را باید در آنجا جست که اصلاح‌طلبان قصد کرده‌اند از روحانی عبور کنند. فلذا دیگر نیازی به اظهار عشق‌های سابق و یا تحفّظ نمی‌بینند.

مرعشی در همین گفت‌وگو ابراز کرده است که ممکن است تصمیم ما در حمایت از روحانی تغییر کرده باشد...

لازم به توضیح است که قبل از مرعشی، رضا کیانیان هم طی اظهاراتی از این گفته بود که 40 سال است در بحران زندگی می‌کنیم و یک روز خوش هم ندیده‌ایم!

اظهارات کیانیان اما در حالی بود که گویا او فراموش کرد در دولت احمدی‌نژاد و در مصاحبه با ایسنا از احساس جوانی خود سخن گفته و تأکید کرده بود که فکر می‌کند اگر در 99 سالگی هم بمیرد، جوانمرگ شده است!

***

حلول روح «بهزاد نبوی» در یک زن!

پروانه سلحشوری، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس روز سه‌شنبه گذشته نطقی را در مجلس خواند که در ادامه، بخش‌هایی از آن به نقل از سایت جماران بازنشر می‌شود:

_ امروز در شرایطی به سر می‌بریم که از نظر اقتصاد ملی پول ایران بی‌ارزشترین واحدهای پول دنیا است. گرانی، رانت، احتکار و فساد بیداد می‌کند. از نظر اجتماعی بیکاری، فقر، فحشا و نبود آزادی‌های اجتماعی از جمله بازداشت فعالان مدنی و صنفی به طور روزمره مشاهده می‌شود.

 دانشجویان، وکلا، معلمان، کارگران، فعالان حوزه زنان و زیست محیطی در حبس، حصر و ستاره دار شدن قرار دارند. بی‌احترامی به قانون و عدم اعتماد اجتماعی، خشونت گسترده، بحران‌ها و آلودگی‌های زیست محیطی را شاهد هستیم.

 ورود نیروهای نظامی به عرصه سیاست، اقتصاد و فرهنگ و تداخل فعالیت‌های نهادهای فرهنگی و نظامی را شاهد هستیم. حال رئیس جمهور بگوید بحران نداریم، جناب رئیس جمهور فعلا با ابر چالش ها درگیر هستیم و همه می‌دانند.

_  می‌خواستم به قوه‌قضائیه که پایه عدالت، جمهوریت و آزادی جامعه است انتقاد کنم و ناکارآمدی و ناتوانی آن را گوشزد کنم، اما دریغ از گوش شنوا

_  می‌خواستم از نهادهای نظامی و شبه نظامی و حضور همه جانبه آنها در امور کشور انتقاد کنم، ولی مگر می‌شود به گروهی که سه‌گانه قدرت، ثروت و نیروی نظامی را با هم دارند، اعتراض کرد. می‌خواستم از فقر، گرانی، بیکاری و درد مردم بگویم، اما دیدم چه بگویم که آنقدر دولت آشکار و پنهان وجود دارد که نمی‌دانیم چه کسی مسئول اقتصاد است.

_ به خدا پناه می برم و خطابم را مقام رهبری قرار می دهم، زیرا اعتقاد دارم تنها راه برون‌رفت از ابرچالش های فعلی ورود رهبری برای نجات کشور است. همان گونه که ۱۰سال پس از انقلاب در زمان امام‌خمینی(ره) نیاز به بازنگری قانون اساسی دیده شد و چنین نیز شد، اکنون از مقام رهبری تقاضا دارم در مواردی که به نظر می‌رسد جمهوریت و اسلامی بودن نظام آنطور که باید در جامعه شکل بگیرد، صورت نگرفته به تغییرات در این حوزه‌ها کمک کنند.

_ نهادهای نظامی به پادگان ها برگشته و به وظایف ذاتی خود بپردازند تا اقتصاد و فرهنگ سامان بگیرد.[5]

*خطاب قرار دادن رهبری از تریبون مجلس، سیاه‌نمایی ویژه از اوضاع کشور، بحران‌نمایی، فرار از مسئولیت در معرفی روحانی، مقصر جلوه‌دادن نهادهای امین نظام و... تماماً رفتارهایی است که «بهزاد نبوی» بعنوان یک چهره تندروی اصلاح‌طلب، در مجلس ششم، در فتنه سال 88 و طی سال‌های اخیر انجام داده است.

این تشبیه و مشّبه‌به به روشنی نشان می‌دهد که تصلّب فکری و اصرار بر ادامه اغلاط همیشگی تفکر چپ، چرا راه را بر پویایی اصلاح‌طلبان بسته است، چرا جوانان راهی در ستاد این جریان خاص سیاسی ندارند و اساساً چرا چپ‌ها و دولت مطلوب آنها یعنی آقای روحانی، چنین کارنامه‌ای را در دامن مردم گذاشته‌اند؟!

***

کسی که برای آب مذاکره کرد؛ برای نان مقاومت نمی‌کند آقای رئیس‌جمهور...

چرا «روحانیِ جدید» باورپذیر نیست؟

رئیس‌جمهور حسن روحانی روز سه شنبه گذشته در مراسم افتتاح طرح‌های بزرگ پتروشیمی در عسلویه گفته است: اجرای این طرح‌ها گامی در مسیر اشتغال آفرینی برای جوانان، خودکفایی، اقتصاد مقاومتی و ارزآوری بیشتر برای کشور و مایه افتخار همه ما است .

به گزارش ایسنا، او همچنین تصریح می‌کند: هیچ وقت نبوده که ملت ایران دست نیاز به سوی دیگران دراز کند و همیشه برای نان و زندگی و عزتش مقاوم ایستاده است. امروز هم ممکن است مشکلاتی داشته باشیم ولی بدون شک از این مشکلات با وحدت، اتحاد و تلاش و فعالیت عبور خواهیم کرد.[6]

*دو عبارت اشاره شده از صحبت‌های رئیس‌جمهور روحانی، نوستالژی تلخ حرف‌هاییست که هم‌او درباره برجام و آب خوردن زده بود.

روحانی امروز در حالی از این می‌گوید که افتتاح طرح‌های پتروشیمی داخلی گامی در مسیر اشتغال جوانان است که زمانی در مهرماه سال 94 در اجتماع مردم مازندران گفته بود: باید برجام سکویی برای جهش اقتصادی جوانان غیور باشد.[7]

او همچنین امروز در حالی از این می‌گوید که برای «نان» عزتش را حفظ کرده است که زمانی در خرداد سال 94 نیز اینطور گفته بود که تحریم‌ها باید برود تا آب خوردن مردم حل شود.[8]

جالب آنکه همان روزها کسانی به دولت و اصلاح‌طلبان هشدار دادند که اولا آب خوردن ربطی به مذاکره و خارج از مرزها ندارد و ثانیا این گره زنی هم اشتباه است زیرا با یک دشمن بدعهد طرف هستیم؛ اما این کسان! توسط دولت و اصلاح‌طلبان با شدیدترین وجه ممکنی نواخته و حتی به «جهنم» حواله داده شدند.

در اینجا لازم به توضیح است که تغییر موضع و یا بازگشت از مواضع قبلی در سیاست یک کار ممکن و حتی در مواقعی عقلانی و ضروریست اما بشرطها و شروطها...

در واقع، تغییر موضع در سیاست بایستی از آیه 160 سوره بقره در قرآن کریم پیروی کند که می‌فرماید: وَیَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ ﴿۱۵۹﴾... إِلَّا الَّذِینَ تَابُوا وَأَصْلَحُوا وَبَیَّنُوا فَأُولَئِکَ أَتُوبُ عَلَیْهِمْ وَأَنَا التَّوَّابُ الرَّحِیمُ﴿۱۶۰﴾

لعنت‌کنندگان آنها را لعنت می‌کنند... مگر کسانی که توبه کردند و -خود را- اصلاح نمودند و -حقیقت را- آشکار کردند پس بر آنان خواهم بخشود و من توبه‏ پذیر مهربانم.

بوسیله این اصل قرآنی اثبات می‌شود که تغییر موضع بصورت یواشکی و خود را به ندیدن زدن در قبال آنچه که مواضع قبلی پدید آورده است؛ نمی‌تواند مصداق اصولی بازگشت باشد و بسا که آسیب‌های بیشتری را نیز شامل حال جامعه مسلمین کند.

***

1_ https://tnews.ir/news/a687118007949.html

2_ https://www.mehrnews.com/news/3976771

3_ http://magiran.com/npview.asp?ID=3217822

4_ https://www.farsnews.com/news/13940621001579

5_https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-1004925

6_https://www.isna.ir/news/97061306563/

7_http://president.ir/fa/89934

8_http://tn.ai/1375650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 130
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    پروانه سلحشوری؟ ایشون چقدر سواد دارد؟ سوابق چی؟ اصلا چرا نصفه حرف میزنه مگر تمام قد حمایت از روحانی را تکرار نکردند حالا چرا زدند زیر بازی؟
    • محسن121 IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      36 37
      پروانه کنار شمع گردد مردم پی نان، وای از غزیبی
    • روزبه IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      23 40
      پیشنهاد می کنم شما هم مثل طرفدارای روحانی اگر ضعف دیدید بفرمایید و تفکر امام زاده پنداری اشخاص را رها بفرمایید.
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      ملتی که به لیستBBC رای میدهد عاقبتش معلوم است./ نامه تمام
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      57 43
      قطعا تشریح اوضاع امروز مملکت سیاه نمایی نیست اما نکته اینجاست که ملت به لیست BBC رای دادند و خواهان آزادی های جنسی بودند نه نان و آب / تمام
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      64 30
      افرین. در ایران مردم به لیست BBC رای میدهند اما مطالبات خود را از مخالفان بی بی سی طلب میکنند
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      52 29
      اصلاً شما فرض کنید ایشون سواد نداره حقیقیت به سواد ربطی نداره دوست گرامی
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      25 13
      سلحشوری خودش رسما در برنامه تلویزیونی مدت کوتاهی بعد از انتخاب گفت که از نماینده شدن پشیمان است وروزشمار گذاشته که کی تموم میشه !«نطق تاریخی "" ایا برای شما کافی نیست "" برای انتخاب وزیر روحانی ؛سرچ کنید ،عمق درک ایشان ونمایندگان لیست امید را از نزدیک ببینید.
    • فرهاد IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      17 5
      رفتم صفحه اینستاگرام این خانم پست بگذارم دیدم کامنت رو بستن.علی الظاهر فقط تو زمان های خاص و فقط موافقین می تونن پست بزارن.اینم نمود دیگری از آزاد اندیشی و اصلاح طلبی.بگذریم.به نظر این حقیر بهتره بگیم که روح مهدی کروبی تو ایشون اثر کرده.یا بهتره بگیم روح یه کسی دیگه ای هم تو کروبی و هم تو ایشون اثر کرده.چه کسی؟؟؟ معلومه!!!
    • فرهاد IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      44 19
      خانم سلحشوری، گفتین که رهبری باید دخالت کنه.جوابتون رو هم مرام شما سعید لیلاز داده: اختیاراتی رو که رهبری به سران قوا داده اگه به چوب خشک هم میداد یه کاری میکرد.
    • فرهاد IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      36 21
      خانم سلحشوری گفتن نیروهای مسلح برگردن به پادگاناشون.منظورتون اینه که سپاه اجازه میداد که مردم آبادان و خرمشهر از تشنگی هلاک بشن؟؟؟!!! سپاه پالایشگاه ستاره خلیج فارس رو نمی ساخت تا این روزها مارو تحریم بنزین کنن و مملکت فلج بشه؟؟؟؟ خانم سلحشوری، کاش بچه های حراست مجلس فداکاری نمی کردن و پای یکی از داعشی ها به صحن مجلس میرسید، اونوقت میدیدم که بازم این حرفا رو میزنی!!!
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      20 4
      عجب این زن نماینده است اختیاردارد امکان دارد میتواند تحقیق و تفحص کند باامار و ذکر اسامی مجرمین دقیق حرف بزند اگر پشت پرده ای است و خبر دارد و روحانی نگفته دقیقا با ذکر سند و ادرس دقیق او بگوید و اگر خبر ندارد چرا میگوید رو حانی نگفته چرا مثل مردم عادی و دانشجویان احساسی شعار میدهد اما من از یک پشت پرده سر در نمیاورم و ان اینکه تماما لیست امید و اصلاحطلبها همیشه رای و نظرشان تیتر یک بیبی سی و voaبوده
    • فرهاد IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      21 18
      خانم سلحشوری به نظارت استصوابی تاخته.یکی نیست بگه زن حسابی، خود تو مگه از دل این نظارت بیرون نیومدی و نماینده نشدی؟؟؟
    • فرهاد IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      18 5
      ایشون هم چنین گفته........! ولش کن.همین مقدار بسه.واقعا" که ایشون و همپاگی هاشون آبروی هرچی مجلس و شورای شهرو شهردار و.... بردن. این وضع مجلس و فراکسیون امیدشون.این وضع شورای شهر و شهردارشون.این از دولت تدبیر و امیدشون.......!
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      20 20
      پارسال که در زمان حمله داعش به مجلس تو صحن میلرزیدی و سردار امد نجاتت داد چرا بلبلی نمیخوندی یادت رفت اره حالا هم انگار جزئ مردمه عوضه جواب دادن کارهای خودش و دولتی که در اختیار دارن طلبکاره اما پشت پرده چیست که بی بیس ی و امریکا هم مدافع لیست شماست هم پدر داعش و طالبان و القاعده و بن سلمان ؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      19 18
      خانم سلحشوری اگر رهبری دخالت کرد و شما امیدیها و دولت حسن و بقیه اعوان و انصار بی بی سی را خلع و چند ایرانی مسلمان وطن پرست مثل سلیمانی و شهریاری و احمدی روشن و ...... را گماشت تا ایران را دوساله گلستان کنند ایا میپذیرید؟؟؟؟؟
    • فرهاددیگری هستم IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      7 10
      اقایان عزیزمن کاری به سخنان این خانم ندارم ولی بیشتراوقات شما اصولگرایان میگوئیداگردرزمان حمله داعش به مجلس به شمااصلاح طلبان مانندخانم سلحشوری اسیبی می رسیددیگرازاین حرفها نمی زدید.ولی به اعتقادمن اختلاف نظر بین احزاب هرچقدرهم زیاد باشد بازهم ایرانی هستیم و دفاع ازایرانی با هر عقیده ونظر دربرابردشمن برای ماباید وظیفه باشد
    • حمید IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      4 5
      پروانه و کبوتر و جغد همه اینها را ول کنید همگی دروغگو ریاکار هستند و فقط منافع خود و خانواده هایشان برایشان مهم است نه گورخوابی و فلاکت ملت ایران. هرکدام هم که کم می آورند در نهایت دست به دامان رهبری میشوند حال اینکه اینها رهبری که بماند خدای رهبری را نیز نمی شناسند.
  • DE ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    86 49
    من از همين الان بگم جنگ شد رو من حساب نكنيد من به ارتش دشمن ميپيوندم تازه شِکِل يا دلار هم ميدن.
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      28 34
      من و ساقی به هم سازیم و بنیانت براندازیم
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      38 38
      شکل که مال رژیم صهیونیستیه بیشرف وطن فروش مردم فروش .
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      23 16
      همین الان هم به ارتش دشمن پیوسته ای
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      24 25
      شِكِل يا دلارهات رو بده پوشك بخر چون پوشك لازم ميشى
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    55 46
    مشرق خیلی عوضی هستی
    • مانی IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      27 27
      اونی که عوضیه تویی !!!
    • SG ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      1 1
      مانیخخخخخخ
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      18 11
      عوضی تویی که از اول عوضی بودی
    • فرهاد IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      2 2
      ...........!
  • UK CIA GB ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    45 28
    تمام گزينه ها عليه ايران روي ميز است منتها ما مثل دولت قبل نيستيم ، از تمام گزينه ها استفاده ميكنيم .
    • BE ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      8 11
      زپرشک
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      11 2
      :)) برو بمیر .اگه قدرت داشتید عین گرگ هار لحظه ای درنگ نمیکردید.اول له شدن در سوریه ویمن وعراق رو قورت بدید تا بعد !
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    35 27
    مشرق بی شرف احمق چرا چرت میگی اوضاع خیلی هم خوبه و دولت اصلاح طلبان و روحانی هم موفق هستند تا کار رژیم را یکسره کنند
    • امیرمسعود IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      31 12
      از ادبیات شما مشخصه که اگر امثال تو قدرت رو به دست بگیرید، روی دست تمام دیکتاتورهای عالم می زنید. همین عصبانیت شما نشان میدهد که از بی عرضگی افساد طلبان و انتخابتان، خودتان چقدر ناراحت هستید. اگر شما همینقدر میفهمی که اوضاع خیلی خوبه که دیگه اصلا جای بحث با شما نیست. سلام. همین
    • امیرمسعود IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      20 6
      از ادبیات شما مشخصه که اگر امثال تو قدرت رو به دست بگیرید، روی دست تمام دیکتاتورهای عالم می زنید. همین عصبانیت شما نشان میدهد که از بی عرضگی افساد طلبان و انتخابتان، خودتان چقدر ناراحت هستید. اگر شما همینقدر میفهمی که اوضاع خیلی خوبه که دیگه اصلا جای بحث با شما نیست. سلام. همین
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      30 12
      بیشرف واحمق تو وامثال تو هست . که خایین کشور هستید قبل از اینکه دشمن را نابود کنیم . شما انگلها را باید نابود کنند
  • سعید IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    43 34
    جناب اقای مرعشی وتمام اصلاح طلبان تندرو وطن فروش باید بدانند با این حرفها نمیتوانند روحانی را از بدنه خود جدا بدانند ومردم مطلعند که شما با چه نیتی از روحانی حمایت کردید خوش بختانه دولت بی تدبیر شما نتوانست عمده هدف شما که رابطه با امریکا ووطن فروشی بود را به سر انجام برساند شماها که اکثر سرانتان مثل مهاجرانیها بلند گوی ضد انقلابندحالا با سیانمایی میخواهید بگویید شیخ حسن ... از ما نیست ولی مردم اگاهند خانم سلحشوری شماهم بدانید همین مقدار پیشرفت وساخت وساز وپیشبرد صنایع پتروشیمی وکارهای عمرانی را مدیون سپاه پاسداران هستیم اگه انها اقدام نمیکردند که تو این پنج سال دولت شما هیچ غلطی نمیکرد حالا بعضی وقتها شیخ حسن با افتتاح طرحهای سپاه پز میدهد که ما کاری کردیم ودر کل تمام بدبختی این چند سال واختلاس و خوردن و بردن و وبی بند وباری که قبلا در کشور رایج شده نتیجه دولت روحانی ودولت اصلاحات ودر کل شما اصلاح طلبهای تندرو بی دین میباشد
    • ناشناس IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      0 3
      آقا سعید اگر آگاهی مردم مثل آگاهی شما باشد که اینطور ناآگاهانه تهمت وافترا میزنید ازاحمق هم احمق ترند
  • مطلع IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    49 42
    پری سلحشوری نوشته ای که به او دادند را خواند/ نامه تمام
    • سید GB ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      47 2
      این خانوم اگه شوهرش آقای برات قبادیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نبود از شانسی ام در نمیومد حالا واسه ما شده اپوزیسیون ...
  • FR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    52 5
    جنگ ؟! كي ديگه ميره خودش را به كشتن بده در صورتي كه خودشان دستشان در جيب ملت و فرزندانشان در غرب .. انقلاب كرديم يك عده اي بد را با تعداد ديگر بدتر عوض كرديم بجز امام خميني و رهبر معظم ، خدا وكيلي اين سيستم از فساد دروني پوسيده
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    27 5
    متن نامه خانم سلحشوري رو که خب معلومه کجا تنظیم کرده و هدف چیه اما مشرق عزیز بدان تا مشکلات اقتصادی داریم همین بازی ادامه خواهد داشت مثل گرسنه چشمها و گوشهایش بسته و دهانش باز است. حق و باطل را هم نمیفهمد تا بعد از سیر شدنش. سپس فکر خواهد کرد اگر دیر نشده باشد
  • ع IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    30 3
    اگر یک کمیته بی طرف بررسی کند متوجه میشود گرفتاری های اقتصادی کشور از کجاست
  • حسن FR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    20 5
    یک سفارشی من حقیر بکنم هر جسم ..قوم .قبیله .و جامعه و یا حکومتی دردهای داخلی خود را نادیده بگیرد و یا به عوامل بیرونی ربط دهد و به فکر درمان نباشد دیر یا زود بر اثر سرطان یا سکته از بین میرود
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    24 7
    لیستی وقتی رای می آورند دیگه اختیاری از خود ندارند. میشن دیکته خوان فتنه گران جاسوس بی وطن. پروانه خانوم، نگران نباش، همون نیروهای نظامی و شبه نظامی که بهشون تهمت زدی، امنیت این کشور و مجلس و سایر جاها را تامین می کنند تا تو و امثال تو، بتونند راحت حرف بزنند. کار کنید و پول در بیاورید و خوش بگذرانید. چیزهای دیگه هم هست ولی می دونم مشرق منتشر نمی کنه. خودم نقطه چین می ذارم...................
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    14 23
    مشرق نیوز خخخخخخخخخخخخخ چقدر مزخرف
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    21 0
    در این سال های اخیر بزرگ ترین آسیب به کشور چه در مسائل فرهنگی و چه در مسائل سیاسی و دینی این بوده؛ که هر فرد غیرمتخصص در کارهایی ورود کرده که هیچ تخصصی نداشته است و این امر آسیب بزرگی به کشور وارد کرده است.
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    55 11
    پری خانم آش را برای مردم پختی تو خودت مسوول هستی لیاقت نداری اگه چاره داشتی رهبری را هم میکوباندی و هم حزبانت را از باتلاق نجات میدادی
    • امیرمسعود IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      18 4
      هزار آفرین
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    20 7
    قطعا تشریح اوضاع امروز مملکت سیاه نمایی نیست اما نکته اینجاست که ملت به لیست BBC رای دادند و خواهان آزادی های جنسی بودند نه نان و آب / نامه تمام
  • محمد IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    27 27
    بله همه الزايمر گرفته اند بجز جنتي
    • سید IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      25 5
      قِی اصلاح طلبان تهوع آور را نوش جان می کنی!!!!
    • سعید ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      34 6
      آقا محمد، آقای جنتی به کوری چشم امثال شما هماره در مسیر مستقیم انقلاب قدم برداشته است و هیچ گاه هم حرفهایش مثل کسانی که جنابعالی طرفدارشون هستی ، ضد و نقیض و متناقض نبوده است، ظاهراً سن بالای آقای جنتی و سلامتی ایشان، آینه دق اصلاح طلبان انحصار طلب آلزایمر گرفته است.
  • س سیل IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    16 11
    آیا اينها به اغوش ملت برگشته اند یا اینکه نان را به نرخ روز میخورند؟
  • محمد IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    28 49
    درود بر خانم سلحشوری
    • حسینی IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      13 2
      این نیز بگذرد!انقلاب اینقدر پستی و بلندی دیده که .... دارم می بینم زمانی رو که مدت خدمت گذاری پروانه به مردم مظلوم و مصمم ایران اسلامی گذشته و ایشون در حال حسرت خوردن هستن! چرا که می توانستند کاری برای این ملت بکنند ولی اوقات خود را به بطالت و چرت و پرت گذروندن
    • امین ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      38 4
      آقا محمد با درود گفتن پوچی خودتو اثبات کردی، اگر پوچ و حقیر نبودی به چنین خزعبلاتی درود نمی فرستادی ، اون به کسی که تفکری را پشتیبانی می کند که عامل بسیاری از مشکلات کشور است، این خانم دارد از کسانی که پالایشگاه ستاره خلیج فارس را ساختند انتقاد می کند و تو با کمال وقاحت درود می فرستی؟!!!! واقعاً که خیلی بی شرمی.
  • شیرزاد IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    31 3
    واقعااااا ؟؟؟؟؟
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    44 42
    من موندم که کشوری که پوشک نمیتواند تولید کند چطوری موشک تولید میکند!!!!
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      30 9
      شما آبو بریز اونجایی که میسوزه!
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      15 11
      دولت را بدهید به نظامیان تا نشان دهند
  • حسن IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    28 0
    با یه مشت عقب مونده ذهنی اداره مملکت در قرن 21 ممکن نیست.
  • یعقوب فرزانه صاحبی IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    30 2
    خانم سلحشوری شما با این کنایه به کی سرزنش یا انتقاد داریددولت تدبیر در دست هم حزبی های شماست با بی تدبیر و بی برنامگی دولت عتدال کار به اینجا کشیده !مگه در انتخابات ریاست جمهوری یاران روحانی برگه های بچاپ نرسانده وبه تمام ایران پخش نمودن که اگه یارانه 200هزارتومانی بشه ارزش پول ملی پائین و دلار به ده هزارتومانی می رسه ! بقول خودتون این یعنی خیانت ! خانم سلحشوری الان ارزش پول ملی مادر چه حد است ؟! و دلار به 14هزار تومانی رسیده ! اینها همش اعتمادی که هم حزبی شما در خصوص برجام به امریکاداشتیدد ! بنظرم ورود نیروهای نظامی به بدنه دولت یا سیاست اکه مشاوره ای انجام میشود لااقل وضع مردم خیلی بهتر از این بود چون همین برادران نظامی ما در صنعت نظامی جز شش کشور جهان هستند مگه همین براداران نظامی نبودن که پروژه هایی که در دست توتال و غیره را تکمیل نکردند !! بهتر فکر کنید خانم نماینده مجلس
  • بی سیم IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    6 14
    به نظر من اگه چين هم تحريم بود الان همین بود اوضاعش
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      12 1
      اتفاقا چین تحریمهای طولانی را پشت سر گذاشت و سرانجام آمریکا چاره ای جز کوتاه آمدن پیدا نکرد.
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      14 4
      ایرلند هم تو ابتدای قرن بیستم جلوی تحریم های انگلیس مقاومت کرد و پیروز شد.
  • غدیر زائری امیرانی IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    16 2
    من نمی دانم این حزب که 200 سال ساختار اجرایی کشور را در دست دارند کی دست از فرا فکنی بر می دارند 30 سال نام خود را اصلاح طلب گذاشته اند اما دریغ از یک اصلاح 200 سال شعار می دهند باید از سر تاناخن غربی و در غرب ذوب شویم اما دریغ از حل یک مسئله مردم
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    3 6
    مشرق و خانم سلحشور یکی هستند این بازی جدید است
  • جعفرشعبانی IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    6 0
    مواضع آقای روحانی بیانگر آن است که ایشان و اصلاح طلبان سرمست از آرایی هستند که می خواهند در دوره بعد از مردم بگیرند و از وضعی که پیش آوردند پلی بسوی آینده زده اند
  • GB ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    28 12
    جالبه روحانی با حمایتهای خاتمی رای اورده اما حالا که مملکتو به گند کشیدن اما از سپاه و رهبری مطالبه میکنند
  • سهند IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    12 6
    از بی بی سی و دالتونهای امریکایی کمک گرفتید مجلس و قوه مجریه را بناحق تصاحب کردید و این اغاز ابر فلاکت برای ملت بود البته راست گفته اند خلایق هر چه لایق کسانیکه برای انها B B C .............................
  • کورد اصیل IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    13 5
    لیست بی بی و آزادی جنسی خواسته حقیقی ایرانیان است
  • سید امین IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    11 8
    با طناب اصلاح طلبان هر روز به ته چاه میرویم. اینها هیچوقت نمیتوانند با این تفکرات وضع ما را بهتر کنند اگر کشور به طور کامل دست اینها بود ویرانه ای کامل تحویل میدادند.
  • مهام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    8 7
    اقا جان اصلاح طلب اصول گرا هر مزخرف دیگه به بن بست خوردید یعنی دیگه هیچی برای گفتن نمونده شدیم یه کشور با نطام اداری فوق فاسد نیازی نیست کشوری به ما حمله کنه نطام ار داخل پوسیده.
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      9 1
      برو بابا
  • کامران IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    2 11
    مشرق احمق
  • محمد BG ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    17 1
    فقط اینو میدونم که خدا جای حق نشسته
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      13 3
      خدا که جای حق نشسته ولی خودمون بودیم به روحانی رأی دادیم...
  • سليس IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    11 6
    اگه چين هم تحريممان ميكرد اوضاع موشكمان كمتر إز پوشك نميشد
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    5 15
    مشکل مشرق مال حرام است
  • دبیر IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    3 0
    در گذر زمان برگ های زرین تاریخی از حوادث ایران عزیز رهنمای ماست هرگاه متحد شدیم قدرتمند شدیم،هرگاه دنبال منافع وقدرت شخصی رفتیم ،گرفتار شدیم هرگاه دشمنی را تبدیل به ذوستی ورفاقت ومعاشرت با دنیا کردیم آباد شد وطن بس است نقطه ضعف یابی از همدیگر یک میایون جوان دادیم،،با هم باشیم اگر به خالق هستی ایمان داریم
  • شهروند IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    7 2
    همه الزایمر نگرفته اند بلکه دیوانه شده اند چون تو تاریخ چنین مملمتی و همچین سردمدارانی ندیده بودیم ار تاریخ جا نموندیم اینها هم دیدیم
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    38 4
    سرو ته همشون یکیه . افکار عمومی فریب نمیخوره
    • بينام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      9 2
      هيچي نگيد اقاي جهانگيري ماشين اقتصادو از ته دره نجات ميده.البته با بخشنامه.
  • علی IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    15 2
    مهمترین شغل خانم سلحشوری قبل از نمایندگی خوب شوهر داری بوده است. ایشون دکتری جامعه شناسی از دانشگاه آزاد تهران گرفته یک روز کاری را هم تجربه نکرده است. فقط در دانشگاه پیام نور اطراف تهران ساعتی تدریس می کرده است. به خاطر رانت شوهرش که جز اصلاح طلب های افراطی بود و برای مجلس در اهواز رد صلاحیت شد وارد لیست بی بی سی تهران شد و رای آورد. انتظاری بیشتر از یک...در کسوت نمایندگی مردم تهران بیشتر از این نیست. ایشون مدافع سرسخت نعمت زاده شد و لذا نعمت زاده هم شوهرش را معاون آموزش و پزوهش وزارت صنعت کرد. رانت می خورن. شوهرشان پست معاون وزیری می گیرد. گند می زنند به مملکت بعد از با پروریی آدرس غلط می دهند. نه خیر خانم رانت خوار خودتی.
  • کوروش IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    8 1
    الان فرقی نمیکنه کی قبلا چی گفته یا فعلا داره چی میگه. همه این جناح های سیاسی اشتباه داشتن و فقط میخان تو این بحران اقتصادی منافع خودشونو پیش ببرن. بهتر به جای این دعواها راهکار ارائه بدن برای برون رفت از وضعیت فعلی
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      4 2
      همه جناح های سیاسی اشتباه داشتن؟! قالیباف اصولگرا تو شهرداری تهران هم باعث تحول پایتخت شد و هم هیچ اشتباه کلانی هم نداشت. کسی که اشتباه کرده، مردم هستن که به روحانی رأی دادن نه همه جناح های سیاسی.
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      7 2
      افرین. در ایران مردم به لیست BBC رای میدهند اما مطالبات خود را از مخالفان بی بی سی طلب میکنند
  • شبرنگ IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    20 16
    آفرین بر این شیر زن شجاع
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      17 7
      به نظر شما وقیحانه به نفع دشمن و ضرر امنیت کشور حرف زدن شجاعت است؟!!!!
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      7 8
      تکرار خرفهای بی بی سی هم شجاعت می خواهد؟
  • ناشناس IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    12 13
    این نماینده زن ...... آیا مثل بقیه اطلاح طلبان...فرزندانش دارند در اروپا می چرند حرف مفت می زند؟ شوهرش هم که معاون وزیر صنعت هستند. خوب
  • علی IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    16 2
    مردمی که رقص و آواز و آزادیهای این چنینی می خواستند حالا چرا اعتراض می کنند رقص آواز که آزاد شده
  • فرهاد IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    9 1
    .... آقا اصلا" ول کن این حرفا رو.این به اصطلاح اصلاح طلبا اینقدر پررو و پشت هم انداز هستن که....!!! ختم کلام، سخن خدا در قران: وقتی به آنان گفته می شود که در زمین فساد نکنید می گویند، به درستی که ما اصلاح کننده ایم. ... صدق الله و رسوله و الائمه المیامین. .... یا علی
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    15 3
    ادبیات سخن این خانم کاملا تهاجمی و دقیقا خصمانه است و آنچنان منافقانه به نظام میتازد که هیچ دشمنی چنین پر رو و گستاخ نبوده وطبعا سکوت در مقابل چنین موجود فاسد و بیمار و مغرضی خیانت به اسلام و خون شهداست، کمترین برخورد باوی فقط باید دستگیری و بازخواست علنی وی نسبت به تمام مدعاهایی است که دارد و.چنانچه نتواند اثبات کند راهی جز اعدام برایش نگذارند، تا عبرتی شود برای کذابین و منافقین جدید
  • احمد IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    12 2
    خدایا توبه ! ما چه قدربدبخت شدیم که امثال پروانه سلحشوری باید نماینده ما درمجلس بشه؟
  • م. م IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    8 1
    پروانه سلحشوری بعد از گند زدن های هم جناحی هایش چون میداند دیگر جایی در مجلس نخواهد داشت اجازه میدهد که از او به عنوان سنگ استفاده بشود. وای که بعضی ها چقدر کم ارزش اند
  • ایمان IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    15 1
    سلحشوری با این کار میخواست برای اقامت در انگلیس بعد از نمایندگی تضمین بگیره که گرفته و دیگه خیالش بابت آیندش راحته و از الان دیگه شهروند انگلستانه
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    0 1
    ایشالا درست میشه، درست میشه.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    5 3
    یک راه حل فوری هم کنارگذاشتن ریال و تبدیل همه حقوق ها و پرداخت آن با روبل روسیه و یا یوآن چین تا اطلاع ثانوی است. ریال دیگر نمی تواند واحد پول ایران باشد. روبل نسبت به یوآن برتری دارد چون در بدترین حالت بسادگی از طریق مرز دریای خزر قابل انتقال به ایران است. دقت کنید که خیلی از کشورها واحد پول ندارند. و از واحد پول کشورهای قوی استفاده می کنند به این ترتیب تورم را به طور کامل مهارکرده اند. زیمبابوه بعد از تو.رم وحشتناکش سرانجام همینکار را انجام داد و مشکل حل شد. و به جای دلار زیمبابوه از لار آمریکا (واحد پول رسمی دولت)، رند آفریقای جنوبی و بسیاری واحدهای پولی دیگر مانند a پولای بوتسوانا، یورو، روپیه هند، پوند استرلینگ، دلار استرالیا و سکه باند زیمبابوه نیز به عنوان جایگزین (Proxy) دلار و سکه آمریکا استفاده می‌شوند. در سال ۲۰۱۶ «سکه باند زیمبابوه» به عنوان جایگزین ۲ و ۵ دلاری آمریکا معرفی شدند. پس از انفجار تورم، دیگر از دلار زیمبابوه استفاده نمی‌شود.
  • ali IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    6 9
    جهانگیری کدام کار را درست انجام داده ؟با یک تیر دونشون نزنید!خشکی و نابودی اصفهان به خاطر عدم مدیریت جهانگیری در موقع استانداری ایشون بوده.ضعف صنعت و مافیایی بودن صنعت خودرو سازیمون از زمان وزارت ایشون پایه گذاری شده.این وضع دلار کنونی هم که به پیشنهاد جهانگیری اینطور شده کدام کار را درست انجام داده ؟.البته کارهای روحانی که دیگه جای بحث صدمن کاغذ می خواد.
  • حسین IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    7 1
    از ایشون بپرسید دختر نعمت زاده که شما سنگش به سینه می زدید می دونی به خاطر احتمکار داروهای بیناران خاص الان با 4 هزار وثیقه تو زندان است، چرا نمی گویید با این محتکران دارو که از قضا از رفقای شفیق شما و شوهرتان هستند و با جان مردم بیمار بازی می کنند ، چه باید کرد.
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      2 1
      بخاطر چیزای مالیاتی زندونه نه احتکار. تو انتقادات سیاسی و اقتصادی، حواسمون به تقوا هم باشه.
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      1 0
      اونقدر دارو احتکار کرده بود که تاریخ مصرفشون گذشته بود وبازم میخواست نگهشون داره.کجای کاری؟!
  • هر کی IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    14 10
    عجب خیمه شب بازی راه انداختی مشرق با این کاربرای از همه جا بی خبرت.
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    20 4
    اعتقادی که به اسلام داشتیم آن هم به فنا رفت
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      5 4
      برعکس صد در صد معتقد به اسلام شدیم.چرا که اسلام باوران 8سال در شرایط تحریم همه دنیا وجنگ داخلی وترور منافقین در تهران و داشتن رئیس جمهوری جاسوسی مثل بنی صدر نه فقط یک متر از خاک کشورمون رو هدر ندادند که بنیه کشور را طوری تقویت کردند که بعد از سی سال امریکا هم نمیتونه یک سنگریزه به مرزهای ما پرتاب کنه.ولی برعکس هرجا را که نوچه های عشق غرب در دست داشتند ،تا پوشک بچه مردم رو هم به باد فنا دادند.
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    16 11
    تاوان توهم استکبار ستیزی و نابودی اسرائیل را با دلار پانزده هزار تومن داریم پرداخت می کنیم و از رو هم نمیریم ، انگار خدا با اونهاست نه ما.
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      10 11
      خخخخخخخخع تاوان سرکار اوردن لیبرالهای عشق کدخدا رو میدیم که خودشون نجومی میخورند وداداشهای نجومی میپرورانند ونجومی کود انسانی وارد میکنند ولی برای مردم فلجند.
  • US ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    14 8
    مشکل اصول گرایان اینست که به اصلاح طلبان میتازند ولی‌ راه حل عملی‌ برای حل مشکلات و پیشرفت ندارند. اگر بجای کوبیدن رقیب و شعار‌های خالی‌ بتوانند مشکلات، بخصوص اقتصادی، را حل کنند خیلی‌ از مردم طرفدار‌شان میشوند.
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      11 7
      قالیباف مشکلات اقتصادی تهران را حل کرد و شهر را ساخت ولی شما اصلاح طلبان او را ترور کردید.
    • محسن GB ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      7 2
      دقیقا. تو انتخاباتِ ریاست جمهوری هم دیدیم که همین طور بودن
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      1 0
      راه حل زیاده فقط در مورد مسکن به تمام مردان ایرانی فاقد مسکن 150 متر زمین داده شود با یک وام 50 میلیونی برای ساخت یک طبقه در عرض دو سال کسی در ایران بی خانه نیست البته جزییات این طرح زیاده و از حوصله خارج تمام یه عمر با زن و بچه خوش باش اما تفکر عرضه و تقاضای عباس اخوندی میگوید سی سال جان بکن و دسترنجت را سرمایه دار بخورد و بعد از سی سال در یک اپارتمان تنگ و تاریک بمیر
  • محسن IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    1 5
    آره آره هر کس بر خلاف میل شما حرف بزنه آلزایمر داره. فقط شمایید که ماشاالله ماشاالله همه تون علّامۀ دهر هستین و افلاطون و ارسطو هم ناخن کوچیکه تون حساب نمیشن ...
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      1 0
      برادر عزیز چرا نفهمیده اعتراض میکنی. چرا عادت کردهایم به امنیت خودمان لگد بزنیم وعده ای باجانشان دوباره امنیت را برایمان ایجادکنند . باورکن روزی باید پاسخ این لجبازیهایمان را به درگاه الهی پس بدهیم روزی که امثال تو شرمنده خواهی شد بخصوص درحضور صدها هزار شهیدی که یک مویشان به تمام هیکل من وتو میارزید
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    10 11
    خانم سلحشوری ، ایکاش حداقل میتونستید متنی رو که براتون نوشته بودن به درستی قرائت کنید ، شما دیگه دستتون برای این مردم رو شده ، منتظر خاک انداز مردم باشید .
  • SDN IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    8 10
    نطق پروانه خانم در نورآباد براي راي به روحاني: ما رای میدهیم که ان شاالله پس از آرامشی که در جامعه میبینیم شاهد رونق اقتصادی با همت شما و مسئولان خواهیم بود. دوستان سردار گاز انبری و لوله کردن مردم از انتخابات کنار کشید اما تفکر او همچنان باقی است و کسی که وی از او حمایت میکند همین تفکر را دارد و به هوش باشید که نباید اجازه دهیم که چنین افرادی رییس جمهور ما شوند. ای کاش قالیباف مدیرت تهران را رها میکرد و ما مردم تهران را از شر مدیریت ناصحیح خود راحت میکرد و مدیریتی نو و مناسب جایگزینشان میشد. قالیباف کاندید پوششی آقای رئیسی عرصه را ترک کردند اما آقای رئیسی که یک روز هم سابقه خدمت در قوه مجریه را ندارند ما چگونه میتوانیم به او اعتماد کنیم و کشورمان را به دستش بسپاریم؟ نشانه قاضی عدالت است آیا این قاضی ما در راس کاری که قرار داشته توانسته با فساد مبارزه کند؟ما به کسی که سابقه خوبی در حیطه کاری خود هم ندارد رای نمیدهیم. ما به کسی که با محرومین به واسطه رای آوردن‌ عکس میگیرد رای نمیدهیم. ما به کسی رای میدهیم که سید اصلاحات او را‌ تایید کرده است. ما گرامی میداریم یاد هاشمی را،درود میفرستیم بر خاتمی عزیر و سلام میکنیم به روحانی. خبرنورآباد كد خبر: ۴۰۲۶
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      13 0
      گویا وقاحت و پررویی بعضی ها کم کم به دیوانگی وهذیان گویی تبدیل شده
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    7 17
    به جای پوشک پارچه هم میشه استفاده کرد. دستمال و آب هم میشه اما به جای موشک چیزی نداریم عزیزم
    • US ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      29 1
      شما بچتو با دستمال ببند
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
      10 5
      موشک واسه چیته؟جنگ با دشمن فرضی؟ یک کشور مثل قطر مگه موشک داره؟ اصلا چرا فکر میکنی باید بین موشک و پوشک یکیو انتخاب کرد؟ مگه کره جنوبی وضعش خوبه موشک دیگه نمیسازه؟ اول باید وضعت خوب بشه که اونم با خط و نشون کشیدن واسه دنیا امکان پذیر نیست
  • محسن IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    12 9
    مشرق، شما که رسانه هستین، بجای کلّی گویی و شعار دادن در ردِ حرفهای خانم سلحشوری، تک تکِ اون حرفها رو با واقعیتهای موجود تطبیق کنین تا معلوم بشه کجاهای اون حرفها درست و بر اساسِ واقعیتهاست، و کجاهاش نادرست و خلافِ واقع.
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      2 11
      کلی و جزیی ندارد. کلا تمام مزخرفات این خانم یک جمله است. ما باید نوکری آمریکا رابپذیریم و تمام دارایی مردم را نثار غربی ها کنیم. به نظر شما واقعا جزییات قابل تاملی در اراجیف این منتخب بی بی سی میبینید؟؟؟؟؟
  • مشتی IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    3 0
    ای بابا خجالت بکشید همش دارید با هم دعوا میکنید بزارید ببینیم چی داره میره بالا قیمتش
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    7 2
    یکنفر توضیح بدهد که حسین مرعشی چکاره مملکت است که عکس نحس او و اراجیفش مرتب توی سایت مشرق چاپ میشه ؟؟؟؟؟
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    14 5
    رفسنجانی توی استخر- سونا - جکوزی (کاخ فرح پهلوی) در حین خوشگذرانی مرد و تمام شد ولی این برادر عفت ( حسین مرعشی) ول کن مردم نیست .
  • حاج عبدالله IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    5 0
    خانم سلحشوری.اونی که بای پاسخگو باشه حق مطالبه نداره شما چطور قانون گذاری هستی که نمیدونی کدوم مسئول وظیفش چیه،،،خوبه که سپاه هست وگرنه خرمشهر و آبادان خشک شده بود و هزاران پروژه توسط دولت به اجنبی واگذار میشد،حیف اون پاسدارایی که کشته شدن تا تو زنده بمونی...
  • AE ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    4 0
    بله کسی که برای آب مذاکره کند برای نان مقاومت نمیکند.. » و جعلنا من الماء کل شی حی «.....
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    6 11
    تا منتخبین بی بی سی در مجلس و شورای شهرها هستند همین فلاکت ها ادامه دارد
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    0 0
    این ... و اون ... چرا دارن راحت ول میچرند چرا دستگیرشان نمیکنند . یعنی اینقدر بدبختن که از پس یه زپرتی دانه درشت ... برنمیان . همه چیز واصحه .
  • گل افشان IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
    0 10
    با سلام پروانه خانم که صحبتهایش آب به آسیابن دشمنان ریختن است، جوری صحبت کرده مثل اینکه می خواسته همه رائیهای منافقین و شاهیها و ضد انقلاب و صهیونیستها را جمع نماید، باز آقای مرعشی متعادل صحبت نموده، بالاخره همه یک روزی به نواقص کارهایشان متوجه می شوند ولی خوب در کل انتخابات بر اثر میزان شناخت و رشد هم رای دهنده گان هست هم کسی که انتخاب می شود، البته من فکر نمی کنم دیگری هم انتخاب می شد کم نقص داشت ولی بعضی وقتی نقصی دارند زودتر خودشان را جمع و جور می کنند و تلاششان را به جد برای رفع اشکالات می کنند در روایات معصومین سلام الله علیهم سخنی بدین معنا آمده است که افراد مختلفی ادعا می کنند که ما می توانیم و دولتشان روی کار می آیند تلاش می کنند اما نمی توانند انطور که باید ایفای نقش نمایند تا امام زمان سلام الله علیه تشریف می اورند و آنطور که شایسته است جهان را پر از عدل می نمایند بطوریکه خداوند بخاطر وجود امامت امام رحمتهایش را شامل مردم می کند و این به این معنی هست که مردم هم از حضرت اطاعت می کنند و حضرت را یاری می دهند چون در احادیث هست که اگر مردم آنطور که خداوند می خواهد بندگی خداوند نمایند خداوند در رحمتهایش را بر مردم می گشاید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس