کد خبر 890398
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
تخلیه بار کاغذ وارداتی در بندر نوشهر

معاون امور اقتصاد و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ضوابط جدید ترخیص انواع کاغذ شامل چاپ و تحریر ،روزنامه ،کلاسه، بالکی و LWC را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، حسن یونس سینکی معاون امور اقتصاد و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامهای مشترک به  نوابی رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، خسرو تاج معاون محترم صادراتی وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، عسگری رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با موضوع نظارت و کنترل بر تولید، واردات و توزیع کاغذ نوشت: با توجه به اهمیت تامین نیاز به انواع کاغذ (چاپ و تحریر، روزنامه، گلاسه، بالکی و LWC و ضرورت کنترل و نظارت کاغذهای وارداتی، تولید داخل و هدایت آنها برای رسیدن به دست مصرف‌کنندگان واقعی خواهشمند است دستور فرمایید موارد به شرح ذیل ابلاغ و بر اجرای آن نظارت گردد.

بیشتر بخوانید:

سلطان کاغذ کیست؟

1- ترخیص کلیه کاغذهای وارداتی‌، منوط به دریافت تاییدیه شبکه توزیع و مقصد حمل بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (کمیته مصوب مورخ 97/5/16 کارگروه تنظیم بازار) و تخصیص سهمیه مطابق با نیاز و درخواست وزارت آموزش و پرورش با اعلام کتبی مسئول کمیته و درج مقصد و انبار مربوطه در بارنامه حمل صاحب سهمیه با استناد به ظرفیت تشکل‌های تولیدی و توزیعی.

تبصره: برای تسهیل و تسریع در ترخیص کاغذهای وارداتی و جلوگیری از هرگونه تخلف احتمالی در زنجیره تامین، ترخیص و توزیع کاغذ به دو روش قابل انجام می‌باشد. الف - حمل و توزیع کاغذهای وارداتی با اخذ تاییدیه شبکه توزیع به طور مستقیم از گمرک به خریداران ب- حمل و توزیع کاغذهای وارداتی بر اساس اخذ تاییدیه شبکه توزیع زا انبار واردکننده.

2- دقت شود در اظهار کالا به گمرکات از جابجایی تعرفه و دگراظهاری جلوگیری به عمل آید.

3- دفتر مقررات صادرات و واردات سریعا تکالیف این بخشنامه را به گمرک و متعاقبا به گمرکات اصلی جهت رعایت در ترخیص انواع کاغذ ابلاغ نماید.

4- سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نسبت به کنترل و نظارت بر مقادیر تولید و واردات و هدایت محموله‌ها به مراکز تعیین شده طبق سهمیه تخصیصی به دستگاه‌های ذیربط (دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و ...) و مصرف‌کنندگان مختلف انواع کاغذ اقدام و گزارش مقادیر تولید و واردات، بارگیری و حمل را به صورت روزانه با سهمیه‌ها مطابقت داده و کنترل و نظارت لازم را مبذول و با تخلفات احتمالی برخورد خواهد نمود.

مجددا خاطر نشان می‌گردد ترخیص کالا بدون ارائه تاییدیه به کمیته مذکور مجاز نبوده و در رونوشت این نامه به سازمان‌های صمت استانی زیر مجموعه ابلاغ گردید نسبت به معرفی محموله‌های کاغذهای احتکار یا انبار شده (عدم اعلام موجودی) کشف شده به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و دبیرخانه تنظیم بازار جهت توزیع کالا در شبکه تحت نظارت و عرصه مستقیم کالا به مصرف‌کنندگان نهایی با نظر کمیته مربوطه و با مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام و بر توزیع و مصرف کالا نظارت لازم را معمول نمایند.

بنا این گزارش پیرو این نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با ارسال نامه ای به معقولی مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق ازاد و ویژه گمرک جمهوری اسلامی ایران نوشت: به پیوست تصویر نامه شماره 60/1418197 مورخ 1397/6/5 معاون محترم امور اقتصادی و بازرگانی وزارت متبوع در خصوص ضوابط ترخیص انواع کاغذ (چاپ و تحریر، روزنامه، گلاسه، بالکی و LWC) ارسال می‌گردد. خواهشمند است دستور فرمایید مراتب را یادداشت و به گمرکات اجرایی ابلاغ گردد.

برای مشاهده تصویر این نامه ها اینجا کلیک کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس