محمد شریعتمداری نمایه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از تقدیم ۲ سوال از وزیر صنعت معدن و تجارت به هیات رئیسه خبر داد.

به گزارش مشرق، سیده فاطمه حسینی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تقدیم ۲ سوال خود از محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت به هیات رئیسه مجلس خبر داد.

او در نخستین طرح سوال خود از محمد شریعتمداری علت «خودداری وزیر صنعت معدن و تجارت از اعلام فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی، علی رغم دستور رئیس جمهوری» را جویا شد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در شرح این طرح سوال خود از محمد شریعتمداری آورده است: «با عنایت به توزیع حجم بالایی از منابع ارزی کشور در قالب تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، چرا جهت تنویر افکار عمومی و شفاف سازی نسبت به اعلام فهرست کلیه دریافت کنندگان ارز دولتی (۴۲۰۰ تومانی) امتناع کرده اید؟ چرا به صورت شفاف فرآیند و شاخص ها و ملاک های آن وزارتخانه در تخصیص ارز به متقاضیان را طی مدت مذکور اعلام نمی کنید؟»

فاطمه حسینی همچنین دومین طرح سوال خود از وزیر صنعت را نیز تقدیم هیات رئیسه مجلس کرد که در آن از محمد شریعتمداری، پرسیده است: «چرا نسبت به تخصیص ارز دولتی (۴۲۰۰ تومانی) به واردات قطعات خودرو اصرار می کنید؟»

این نماینده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در شرح سوال خود نوشت: «با عنایت به محدودیت منابع ارزی کشور» و «افزایش قابل توجه قیمت خودرو» که بخش عمده ای از قطعات آنها از منظر ارزش وارداتی است، چرا نسبت به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات قطعات خودرو اصرار دارید؟ در حالی که سود آن نه تنها در جیب مصرف کننده نهایی نرفته بلکه تعدادی از افراد واسط از آن بهره مند شده اند. این در حالی است که تنها در جند دقیقه چند هزار خودرو به صورت برخط به فروش می رسد و عمده افراد ثبت نام کننده نیز دلالان خودرو هستند و نه مصرف کنندگان نهایی.

از سوی دیگر، قیمت ها در بازار خودرو به صورت قابل ملاحظه ای افزایش جهشی داشته و مصرف کننده نهایی هیچ منفعتی از این سیاست که تنها منجر به هدر رفت منابع ارزی است، نمی برد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس