کد خبر 890182
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
فدریکا موگرینی

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که «برجام» از عمده دستاوردهای دوره کاری‌اش بود، می‌گوید که سال آینده برای ماندن در این پست، کاندید نخواهد شد.

به گزارش مشرق، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه اعلام کرد که سال آینده و با اتمام دوره مسئولیت خود، برای ماندن در این پست کاندید نخواهد شد.

موگرینی که پیش از ورود به اتحادیه اروپا، وزیر خارجه ایتالیا بود، نقشی محوری در ترغیب ایران و ۱+۵ به امضای برجام داشت و امروز به گروهی از سفرای اتحادیه اروپا گفته که برای تحویل اتحادیه‌ای «منظم» به جانشین خود، تلاش خواهد کرد.

اکتبر سال آینده میلادی، دوره مسئولیت موگرینی و یکی دیگر از مسئولان ارشد اتحادیه یعنی «ژان کلود یونکر» که به دشمنی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مشهور است، به پایان می‌رسد.

فدریکا موگرینی امروز گفته: «امسال کارهای زیادی برای انجام داریم.اولویت این است که دستاوردهای خود را حفظ کنیم، دستاوردهایی که بزرگ اما شکننده است.»

فدریکا موگرینی پس از روی کار آمدن ترامپ، بارها به وی هشدار داد که برجام یک سند حقوقی بین‌المللی است و آمریکا نمی‌تواند یکجانبه آن را نقض کند. آمریکا ۱۸ اردیبهشت از برجام خارج شد.

با نزدیک شدن موعد بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های همکار با ایران، موگرینی باز هم از چندجانبه‌گرایی سخن گفت و گفت که اتحادیه اروپا باید از منافع خود در برابر آمریکا و همچنین از برجام، دفاع کند. شرکت‌های مطرح اروپایی از ایران رفتند.

 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس