کد خبر 890062
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
نتانیاهو

پروژه جدید ضد ایرانی که از هفته گذشته با اظهارات وزیر خارجه فرانسه رونمایی شده بود با اظهارات امروز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تکمیل شد.

به گزارش مشرق، در هفته گذشته وزیر خارجه فرانسه در مورد لزوم مذاکره جدید با ایران در موضوعات مختلف از جمله توان موشکی آن سخن گفته بود و بلافاصله بعد از آن رویترز در خبری مدعی شده بود که ایران در انتقال موشک های بالستیک به عراق و تسلیح گروه های شیعه این کشور با این تسلیحات هست.

«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه اظهار داشته بود که ایران نمی‌تواند از مذاکره بر سر نگرانی‌هایی مانند آینده توافق هسته‌ای، برنامه موشکی بالستیک خود و همچنین نقشش در ثبات خاورمیانه اجتناب کند.

هر چند هم مقامات ایرانی و هم عراقی ادعای رویترز را صریحا رد کرده اند اما با این وجود جبهه غربی-اسرائیلی که از قبل نقشه خود را در این رابطه کشیده اند اهمیتی به رد شایعه رویترز نمی دهند و نقشه خود را گام به گام جلو می برند.

بیشتر بخوانید:

رایزنی نتانیاهو با معاون وزیر خارجه آمریکا درباره ایران

در همینن رابطه «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه در اظهاراتی مدعی شده که اسرائیل می تواند به اهداف ایرانی در عراق حمله کند.

رژیم صهیونیستی در ماه های گذشته نیز حملاتی را به نقاطی در سوریه به بهانه حضور مستشاران ایرانی و تسلیحات آنها انجام داده بود.

محدود کردن توان موشکی ایران و قطع ارتباطات سازنده ایران با کشورهایی همچون عراق، سوریه و لبنان مدت هاست که از سوی جبهه غربی-عربی-صهیونیستی دنبال می شود و سابقه آن را می توان حتی در مذاکرات منجر به توافق هسته ای (برجام) نیز مشاهده کرد.

در آن زمان نمایندگان ایران صراحتا اعلام کرده بودند که این مذاکرات فقط در خصوص برنامه صلح آمیز هسته ای بوده و ایران هیچگاه در خصوص توان دفاعی خود وارد مذاکره نمی شود.

محدود کردن توان موشکی ایران و کنترل روابط ایران با محورهای مقاومت یکی از خواسته های اصلی دولت آمریکا به رهبری «دونالد ترامپ» نیز هست ودولتمردان آمریکایی بارها بر این امر تاکید کرده اند بطوریکه که حتی «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در شروطی که برای عادی سازی روابط واشنگتن با تهران اعلام کرده بر این دو امر تاکید کرده است.

همراهی عجیب فشار بیرونی با تحرکات داخلی

تمرکز غرب و رژیم صهیونیستی بر روی عراق و تهدید به حمله به مواضع ایران در این کشور در حالی انجام می شود که این روزها در داخل ایران جنجال بزرگی در مورد رفتار برخی از گردشگران عراقی در هنگام حضور در ایران ایجاد شده است.

همزمان شدن این دو موضوع با یکدیگر نمی تواند تصادفی باشد. از یک سو مردم ایران را علیه مردم عراق تحریک می کنند و از سوی دیگر مدعی ارسال موشک های ایرانی به عراق شده و تهدید می کنند که به این کشور حمله خواهند کرد.

فراموش نکنیم که در ماه های اخیر پروژه های دیگری نیز برای برهم زدن رابطه ایران و عراق اجرا شده که از جمله آنها می توان به تلاش برای دور کردن «حیدر العبادی» از محور مقاومت، مقصر نشان دادن ایران در بحران برق عراق و آتش سوزی های هور العظیم اشاره کرد.

رابطه ایران و عراق بویژه پس از کمک شایان توجه جمهوری اسلامی ایران به بغداد در شکست دادن گروه تروریستی داعش و بازگشت آرامش به این کشور بسیار گرمتر از سابق شده و حضور میلیونی زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی نیز نشانی دیگر از نزدیکی دو کشور است.

تقویت روابط ایران و عراق در حالیکه سوریه نیز در آستانه رهایی از شر تروریست هاست، دشمنان محور مقاومت را به هراس انداخته که بدین ترتیب جایگاه خود را در منطقه پیش از گذشته از دست می دهند.

شایعه سازی در مورد موافقت روسیه برای خروج ایران از سوریه از یک سو و وارد کردن فشارهای بین المللی به تهران در خصوص سوریه، سنگ اندازی در برابر ارتش سوریه برای به تاخیر انداختن عملیات آزادسازی ادلب و احتمال انجام حمله شیمیایی دروغین در این کشور نیز تقریبا در همین راستا انجام می شود.

دور کردن ایران از همسایگان به معنای انزوای منطقه ای ایران است. برخی از تحلیلگران عراق، سوریه و ... را حوزه های قدرت ایران می دانند و از دید آنها نیز کاهش رابطه با عراق یعنی از دست رفتن حوزه قدرت. وقتی جمهوری اسلامی بازوهای قدرت خود را دست بدهد غرب راحت تر می تواند با آن وارد مذاکره و گرفتن امتیاز شود.

وجود ایران قدرتمند نه به سود آمریکا و غرب و نه متحدان عربی-صهیونیستی آنهاست از همین رو پروژه جدا کردن ایران از عراق از مدت ها قبل آغاز شده و مطرح شدن موضوع انتقال موشک به این کشور و سوء استفاده رژیم صهیونیستی از آن به هیچ وجه امری عادی نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    4 0
    فرانسه و اسرائيل غلط كردند ان چيزه را هم روش خورده اند بكار ايران دخالت كنند ، ايران يك كشور مستقل است بهتره بروند اين حرفها را به الاغستان سعودي بزنند كه خريدار دارد ،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس