جنوب ادلب.jpg

اکنون حدود ۷۹ هزار و ۷۰۰ تن از نیروهای ارتش سوریه به مناطق شمالی اعزام شده اند و به انواع سلاح های سبک و سنگین مجهز هستند.

به گزارش مشرق، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی شمال سوریه حاکیست، اعزام یگان های عملیاتی برای پاکسازی مناطق اشغالی غرب استان حلب، شمال و شمال غرب استان حماه، شمال شرق استان لاذقیه و استان ادلب ادامه دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده، تاکنون حدود ۷۹ هزار و ۷۰۰ تن از نیروهای ارتش سوریه به مناطق شمالی اعزام شده اند و به انواع سلاح های سبک و سنگین مجهز هستند؛ به گفته منابع میدانی در صورت نیاز، ۵۰ هزار نیروی دیگر آماده انتقال به محور شمالی هستند.

نیروهای اطلاعات ارتش سوریه اعلام کردند، هزاران تن از شهروندان در مناطق اشغالی استان های ادلب، حلب، لاذقیه و حماه از آمادگی خود برای همکاری با نیروهای سوری خبر داده اند و نیاز به تجهیزات نظامی دارند تا علیه گروه های تروریستی وارد عمل شوند.

با آماده باش نیروهای ارتش سوریه برای آغاز عملیات در محور شمالی، گروه های تروریستی «احرار الشرقیه، جیش الشرقیه و تجمع شهداء الشرقیه» اعلام آمادگی کردند تا نیروهای خود را برای کمک به سایر تروریست ها به شمال و شمال غرب استان حماه اعزام کنند.

همزمان با عملیات قریب الوقوع ارتش سوریه برای آزادسازی آخرین پایگاه گروه های تروریستی در شمال، عناصر تروریستی حزب الترکستانی مناطق مسکونی را در شمال غرب استان حماه و شمال شرق استان لاذقیه با آتش توپخانه هدف قرار دادند.

در جریان این حملات خمپاره ای، خسارت هایی به مناطق مسکونی وارد آمد و در مقابل یگان توپخانه ارتش سوریه به سرعت تحرکات تروریست ها را رصد کرد و مواضع آنان را در مناطق اشغالی «کبانی، السرمانیه، الزیاره، زیزون و...» به شدت در هم کوبید.

به گزارش مشرق، یگان موشکی و جنگنده ها هم در ساعات گذشته به شدت مناطق مختلف اشغالی را شمال حماه، جنوب ادلب، جنوب غرب حل و شمال شرق استان لاذقیه در شمال سوریه را هدف قرار دادند و ضربات مهلکی را به زیرساخت های نظامی گروه های تروریستی وارد کردند.

با نزدیک شدن شروع عملیات نیروهای سوری در محور شمالی، دولت ترکیه درصدد است تا گروه های تروریستی به اصطلاح میانه رو تحت حمایت خود را با عناصر تروریستی هیات تحریر الشام (جبهه النصره) وارد جنگ کند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات اهداف آنکارا در شمال سوریه اشاره کرد و افزود: ترکیه تلاش می کند تا گروه تروریستی هیات تحریرالشام را در شمال سوریه نابود کند و با معرفی سایر گروه های تروریستی به عنوان میانه رو از آغاز عملیات نیروهای سوری در این محور جلوگیری کند.

این منبع میدانی با بیان این که گروه تروریستی هیات تحریر الشام به درخواست های ترکیه توجهی نکرده است، گفت: دولت ترکیه فرصت زیادی برای نابودی تروریست های تحریر الشام ندارد و عملیات در شمال سوریه قطعی شده است.

وی با بیان این که امکان مذاکره با عناصر مسلح در مناطق اشغالی شمال سوریه وجود داشته اما به نتیجه ای نرسیده، تصریح کرد: اکثریت مناطق اشغالی در شمال سوریه در تصرف گروه های تروریستی است و آنچه که کشورهای غربی و عربی به عنوان گروه های تروریستی میانه رو معرفی می کنند وجود خارجی ندارد و این مسئله نمی تواند مانع از شروع عملیات شود.

به گزارش مشرق، گروه تروریستی هیات تحریر الشام هم در مقابل تهدید کرده در صورتی نیروهای ارتش ترکیه و گروه های تروریستی وارد جنگ شوند واکنش قاطع نشان می دهد و مواضع آنان را در هم خواهد کوبید.

براساس اطلاعات به دست آمده، در جریان درگیری های پراکنده یک ماه گذشته میان گروه های تروریستی تحت حمایت ترکیه و گروه تروریستی هیت تحریرالشام حدود ۳۰۵ تن از نیروهای دو طرف به هلاکت رسیدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • کامران IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    55 20
    نباید از تحرکات بسیار مشکوک ترکیه براحتی گذر کرد باید تهدیدات ترکیه رو جدی گرفت طبق اطلاعات چند روز گذشته ترکیه داره نیروی زرهی و نظامی عظیمی رو به شمال سوریه گسیل میده
  • IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    15 2
    بطن دمشق محل خروج سفیانی است او را بپایید که خائن و ملعون و جانی بزرگ از آنجا خارج خواهد شد
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    30 16
    این رنگ سبز تو نقشه عجیب به آدم آرامش میده
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    26 0
    خدا کمکشون کنه
    • فرمانده IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      4 16
      باید از امریکا و اسرائیل ترسید.
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    60 19
    آرزوی امپراتوری عثمانی اردوغان به باد رفته خخخخخ
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    70 18
    حالا حزب ترکستانی( عناصر ایغور وتاتار و قرقیز وآغوز و مغول وترک) از هزاران کیلومتر دورتر در سوریه چه غلطی میکنند که حالا میانه رو باشند یا نباشند؟؟؟؟؟؟؟؟ لعنت بر آرزوهای وافتخارات وحشیانه مغولی پانترکیستی که نفت بر آتش سوریه وعراق ریختند. الان هم دست بردار نیستند اگر دستشان بیاید از آتش کشیدن ایران هم دریغ ندارند...
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    70 26
    تورچیه و پانترکیسم همیشه در نقش رفیق دزد وشریک قافله ظاهر شده...ظاهرا اینها گرگ زادگی و فرصت طلبی و روباه صفتی را طبق تعالیم پانترکیستی مغولی.. عورضه و لیاقت و زرنگی قوم ترک میپندارند متاسفانه..!!!..
  • مسعود IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    19 38
    امپراتوری عثمانی ایجاد شده است. به این خاطر است که غرب در داخل و مرزهای عثمانی اینهمه تحرک داشته و سعی در جلوگیری آن دارد.
  • علی IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    47 14
    باید درس حسابی به عردوغان بدن تا درس عبرتی برای تمام عثمانی ها بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس