کد خبر 890041
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
بازی های آسیایی

گروه ۱۰۵ نفره بانوان در کاروان ورزش ایران با وجود تلاشی که داشتند تنها یک مدال طلا در بازیهای آسیایی کسب کردند. این درحالی است که زنان ایران ۱۰ موقعیت گرفتن طلا را از دست دادند.

به گزارش مشرق، کاروان ورزش ایران درحالی با ۳۷۸ ورزشکار در هجدهمین دوره بازیهای آسیایی حضور یافت که ۱۰۵ عضو این کاروان را بانوان تشکیل می دادند. این برای نخستین بار بود که این تعداد از بانوان به بازیهای آسیایی اعزام می شدند.

بانوان ایران درحالی عازم اندونزی شدند که انتظار می رفت تعدادی از آنها بتوانند با کسب مدال های طلا، نقره و برنز به بالا رفتن جایگاه ورزش ایران در جدول توزیع مدال ها کمک کنند. هر چند در برخی رشته ها این اتفاق افتاد اما انتظارات به طور کامل برآورده نشد و برخی با ناکامی اندونزی را ترک کردند.

در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ که به میزبانی اینچئون و در کره‌جنوبی برگزار شد بانوان ایران ۵۷ شرکت کننده داشتند که حمیده عباسعلی و نجمه خدمتی دو بانوی طلایی کشورمان بودند. کیمیا علیزاده نیز بخت نخست تکواندو در اینچئون بود که به دلیل کم بودن سن اجازه حضور در رقابت ها را نیافت.

درحالی که انتظار می رفت با افزایش تعداد ورزشکاران زن در بازیهای آسیایی جاکارتا تعداد و کیفیت مدال ها در این بخش نیز افزایش یابد اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه برخی ورزشکارانی که در دوره قبل مدال آوری کرده بودند هم موقعیت خود را از دست دادند!

طلای اینچئونِ حمیده عباسعلی در جاکارتا به برنز تبدیل شد، طلای خدمتی نه تنها از دست رفت بلکه مدال دیگری نیز جایگزین آن نشد و حضور دو فینالیست تکواندو به تک مدال برنز کیانی ختم شد اما باز هم در کنار این ناکامی‌ها ستاره‌های جدید ظهور کردند تا کام ورزش زنان تلخ نشود، زهرا کیانی با تاریخ سازی نخستین مدال نقره تالو زنان ایران در بازی‌های آسیایی را دریافت کرد و تیم ملی کبدی با شکست هندِ پرقدرت طلا گرفت.

بدون شک طلایی ترین نتیجه کاروان ایران در بخش بانوان را تیم کبدی گرفت که توانست با عبور از قدرت اول جهان به مدال طلا دست پیدا کند. سایر ورزشکاران ایران که انتظار می رفت مدال طلا کسب کنند در گام نهایی کم آوردند و به مدال نقره بسنده کردند. 

ورزش بانوان ایران در هر دوره تک ستاره هایی داشتند که توانستند مدال طلا کسب کنند اما بعد از آن یا به دلیل عدم توجه کافی مسئولان و یا هر دلیل دیگری دچار افت شدند و از صحنه اول ورزش خارج شدند. به همین خاطر نیاز است تا از ورزشکارانی که در این دوره نشان دادند پتانسیل موفقیت در دوره های بعد را دارند حمایت ویژه کنند. 

نگاهی به عملکرد بانوان ایران  در یک قدمی طلا نشان می دهد آنها برای رسیدن به طلای ناب باید تلاش بیشتری داشته باشند و مسئولان هم حمایت بیشتری از آنها داشته باشند. در این دوره که نشان دادند خیلی طلا را دوست نداشتند! هر چند اطمینان داریم در صورت حمایت ویژه این نقره ها در دوره بعد به طلا تبدیل خواهد شد.

* بانوان مدال آور در هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی-اندونزی:

طلا:
تیم کبدی

نقره:
مرجان سلحشوری - پومسه
زهرا کیانی - ووشو
الهه منصوریان - ووشو
شهربانو منصوریان - ووشو
تیم روئینگ چهار نفره زنان
نازنین ملائی- قایقرانی روئینگ
طراوت خاکسار - کاراته
رزیتا علیپور - کاراته
هدیه کاظمی - کایاک ۵۰۰ نفره
تیم دو نفره روئینگ

برنز:
مه لقا جام بزرگ - تیراندازی
تیم روئینگ دو نفره - قایقرانی
ناهید کیانی - برنز
حمیده عباسعلی- کاراته
پگاه زنگنه - کاراته
تهمینه کربلایی صادقی - پنجاک سیلات
تیروکمان

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس