کد خبر 889918
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹
محمدمهدی مفتح

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مردم نگران تأمین کالاهای ضروری نباشند.

به گزارش مشرق، مفتح در استودیوی پخش خبر 21 شبکه اول سیما افزود: با توجه به آشفتگی های بازار ناشی از جنگ اقتصادی آمریکا و همپیمانانش علیه ایران شاهدیم که کالاهای اساسی به شکل و قیمت مناسب در دسترس مردم قرار ندارد اما به دنبال اطمینان بخشی به مردم هستیم که نگران تأمین کالاهای مورد نیاز و ضروری خود نباشند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات برنامه بخش تعاون برای تامین و توزیع کالای اساسی

وی ادامه داد: طرحی دو فوریتی داریم که کلیاتش در مجلس تصویب شد که طی آن دولت باید کالاهای اساسی مانند مواد پروتئینی شامل گوشت قرمز و سفید، روغن، حبوبات، قند و شکر و لبیات را تأمین و توزیع صحیح انجام دهد تا با قیمت و زمان مناسب به دست مردم برسد.
مفتح گفت: وقتی مواد اولیه این نیازمندی ها بر اساس دلار 4 هزار و 200 تومانی باشد پس قیمت تمام شده پایین و مناسبی هم خواهد داشت.

گفتنی است کالاهایی که دولت با ارز بیشتر از 4 هزار و 200 تومان تهیه کند ممکن است گرانتر به دست مصرف کننده برسد پس این طرح دو فوریتی حتماً بار مالی هم خواهد داشت.
وی تأکید کرد: به دنبال آنیم که طرح و نرخ گذاری جدید در بازار ایجاد نشود.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه از نهایی شدن نتایج این طرح تا 72 ساعت آینده یعنی پس از تأیید دو فوریت در صحن علنی مجلس خبر داد و افزود: این طرح حداکثر تا چهارشنبه به انجام خواهد رسید و پس از تأیید شورای نگهبان، عملیاتی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    1 0
    پوشک رو تامین کنید بچه های مردم گرفتارن
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    0 0
    با سلام اگه یک مقدار نقدینگی یک بانک داشته باشد با ضربی خلق پول 7.2 بانک می تواند وام دهد یعنی همان پول را 7.2 بار قانونی و شاید 12 بار بطور غیر قانونی وام می دهد پس اگر بانک ها به سپرده های مردم سود20 درصد بدهد و در مقابل وام با سود 5 درصد بدهد باز هم کلی سود می کند و در حال حاضر بدون بز خری کارخانه ها و کودتاهای ارزی و طلایی و غیره فقط با وام آن هم بطور قانونی بانک ها 130 درصد سود می برند . پس فهمیدی بالا بردن سود بانکی از 14 تا 28 و 32 درصد در 5 سال پیش همان روش پست انگلیسی برای نابودی یک اقتصاد بوده است ؟؟؟حالا فهمیدی بیخود حرف زدی از طرف دیگر مشرق شرف نداری اگه پخش نکنی نکنه توهم مواجب بگیر این بانک ها هستی
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    2 0
    آخه چقدر اراجیف . چطور نگران نباشن وقتی روزبروز قیمتها عین گلوله داره میره بالا
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    1 0
    هرگاه مسئولین در این نظام اعلام کردن نگران نباشید باید نگران بود
  • احمد DE ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    0 0
    قیمت مناسب!؟
  • سید رضا IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    0 0
    البته واضح و مبرهن است که ؛ پوشک جز کالا های ضروری نیست !!
  • سید رضا IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    0 0
    مردم نگران نباشند ! فوقش چند برابر قیمت می خرند !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس