درگیری خونین در آلمان

در هفتمین روز از رویاروئی موافقان و مخالفان حضور پناهجویان در شهر «کمنیتس» آلمان، ۱۱ نفر زخمی شدند.

به گزارش مشرق به نقل از نشریه بیلد، در جدیدترین موج ناآرامی های ناشی از رویاروئی موافقان و مخالفان حضور پناهجویان در آلمان دست کم ۱۱ نفر مجروح شدند.

درگیری‌ها شنبه شب درحالی وارد هفتمین روز خود شد که بیش از ۸ هزار نفر در پی فراخوان حامیان حقوق پناهجویان از یک سو و نیز درخواست هواداران جناح راست افراطی و مهاجرستیز آلمان، از سوی دیگر، در شهر «کمنیتس» (Chemnitz) به خیابان آمده بودند.

این شهر ایالت زاکسن واقع در شرق آلمان از شنبه گذشته به کانون تظاهرات و اعتراض جناح راست افراطی بر ضدمهاجران و اتباع خارجی تبدیل شده است.

اعتراض ها پس از آن به اوج خود رسید که یک پناهجوی خارجی در ارتباط با قتل یک فرد آلمانی با ضربات چاقو در مظان اتهام قرار گرفت.

حدود ۴ هزار و پانصد نفر از افرادی که در تظاهرات شب گذشته شرکت داشتند به دعوت جنبش های محافظه کار و راست افراطی از جمله «آلترناتیو برای آلمان»، «پگیدا»، جریان مهاجر ستیز و مخالف سیاست های آنگلا مرکل صداعظم آلمان و نیز تشکیلات ضد اسلام به خیابان ها آمده بودند.

ناآرامی ها زمانی آغاز شد که مردی ۳۵ ساله، عضو یک باشگاه هواداران راست افراطی، در جریان یک نزاع با ضربات چاقو کشته و باعث خشم هواداران گروه های راست‌گرا در این کشور شد.

گروه های راست‌گرا ادعا می کنند این فرد در حمله گروه های مهاجران به قتل رسیده است!

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس