نعیمی پور

تئوریسین «حمایت به زور از روحانی» زمزمه عبور از روحانی سر داد!

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

روحیه جهادی داشته باشید

کنایه قالیبافی عضو ارشد کارگزاران به «روحانی»

«علی‌محمد نمازی»، فعال اصلاح‌طلب و عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی، طی یادداشتی در شماره یکشنبه گذشته روزنامه آرمان امروز درباره رئیس‌جمهور روحانی نوشته است:

بعد از پیروزی انقلاب هیچ دولتی از لحاظ کاهش محبوبیت و مقبولیت در وضعیت دولت دوازدهم نبوده است. واقعا جای تعجب دارد چگونه آقای حسن روحانی آن مبارزه بسیار سخت اکثریت ملت ایران و پیروزی درخشان با بیش از ۲۴ میلیون رای را به این آسانی از دست دهد.

او در ادامه می‌افزاید:

در فاصله یک‌ماه استیضاح دو وزیر دولت در مجلس رای می‌آورد و جالب است رئیس‌جمهور برای دفاع هیچکدام از دو وزیر درمجلس حاضر نمی‌شود، استیضاح وزیر آموزش و پرورش در دستور کار مجلس قرار دارد و استیضاح‌های دیگر نیز راه در راهند. ملت در بهت و حیرت بسر می‌برد و جای تعجب که رئیس‌جمهور تا کنون عکس‌العمل مهمی از خود نشان نداده است؟

نمازی سپس به ارائه راهکارهایی با موضوع «دولت چه کارهایی باید انجام دهد» می‌پردازد که در راهکار اول و دوم او می‌خوانیم:

«۱- ابتدا رئیس‌جمهور اراده تحولات مهمی را در خود بسیج نمایید. ۲- رویه معمول، حداقل در دوره دوم ریاست جمهوری را کنار نهاده و با "روحیه جهادی" و خردورزانه کمر به حل معضلات و پیشبرد امور ببندند.»[1]

*ما قضاوت درباره فقدان «روحیه و مدیریت جهادی» در اجرائیات کشور را به عهده مخاطبان می‌گذاریم.

فقدانی که این روزها عالم و آدم و حتی آنها که در انتخابات به روحانی رأی دادند را نیز وادار به شکوه و شکایت کرده است.

و اساساً شاید همین فقدان بود که خبر راست یا دروغ احتمال حضور قالیباف در کسوت معاون اولی روحانی (برای حل مشکلاتی که دولت به آن مبتلی شده است) را متولد ساخت.

«روحیه جهادی» مقوله‌ایست که به اذعان کارشناسان اگر دولت و اصلاح‌طلبان به آن متشبّث بودند، امروز نه تنها شاهد برخی گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی (که البته هنوز بحرانی نشده‌اند) ایجاد نمی‌شد بلکه، قطار پیشرفت کشور با سرعتی بیشتر، راه می‌پیمود.

کم‌تحرکی و بی‌عملی شورای شهر تهران به نحویکه حتی رئیس شورا نیز بخاطر کم‌کاری‌ها از مردم عذرخواهی کرده است؛ ثمره دیگری از حذف شدن مدیریت جهادی در عرصه اجرائیات کشور است.

گفتنیست، نمازی، سال گذشته نیز طی اظهاراتی در اشاره به نحوه انتصابات دولت و شهرداری گفته بود: اینکه دولت و شهرداری تهران چرا چنین رفتاری در انتخاب‌های خود دارند، طبق نظر شخصی من می‌تواند از عدم باور جدی به مواضع اصلاح‌طلبی و جمهوریت نظام باشد.[2]

***

قصه 2 عاشقی که هرگز نمی‌توانند از هم طلاق بگیرند...

تئوریسین «حمایت به زور از روحانی» زمزمه عبور از روحانی سر داد!

«محمد نعیمی‌پور»، از نمایندگان مستعفی مجلس ششم و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، طی یادداشتی در روزنامه اعتماد با اشاره به رئیس‌جمهور روحانی نوشته است:

«بعد از انتخابات ٩٦ اصلاح‌طلبان به دلیل گردش آقای روحانی به سمت اصولگرایان دلخور بودند. آقای روحانی در ایام انتخابات وعده‌هایی داد که به فراموشی سپرد و همین باعث شد تا بی اعتمادی شدیدی در بین اصلاح‌طلبان و مردم ایجاد شود. دولت رویکرد گذشته‌اش در حوزه سیاست داخلی را ادامه داد و با آقای لاریجانی و مجلسی که اکثریتش با اصولگرایان بود، پیوند خورد. همین مساله سبب شد که شاهد بی اعتنایی‌ای از سوی دولت نسبت به فراکسیون امید باشیم. هر چه خدمات و سرویس بود برای جریان منسوب به لاریجانی انجام داد و انتصاباتش در بدنه دولتی نشانگر نوعی شیفت از اصلاح‌طلبان به سمت جریان اصولگرای معتدل بود. همین مساله باعث شد تا ارتباط دولت با اصلاح‌طلبان کم شود. آقای روحانی کسانی را در بدنه دولت گمارد که حتی با اصلاح طلبان ضدیت داشتند و همچنین در حوزه سیاست داخلی با اصلاح طلبان همراهی نداشته است. در حوزه اقتصادی اصلاح‌طلبان بارها گفتند که این کابینه اقتصادی مناسب دولت نیست و توان حل مشکلات مردم را ندارد.»

او همچنین گفته است:

متاسفانه در حال حاضر برای آقای روحانی اهمیت ندارد که اصلاح‌طلبان در موردش چه بیندیشند. ظاهرا آقای روحانی به مسیری افتاده که نه به مردم احتیاج دارد و نه به اصلاح‌طلبان. وقتی دولت از مردم و اصلاح‌طلبان رویگردان شد اصلاح‌طلبان نمی‌توانند کاسه داغ‌تر از آش شوند![3]

*سؤال اینجاست که مگر در دولت یازدهم و در روزهایی که اصلاح‌طلبان می‌گفتند ما «فدائیان روحانی» و تضمین روحانی هستیم[4] برای رئیس‌جمهور مهم بود که آنها چه فکر می‌کنند و چه نظری دارند؟

مگر همان روزها محمد عطریانفر و مهدی آیتی از این نگفته بودند که روحانی توصیه پذیر نیست؟![5]

در واقع تعجب از آقای روحانی نیست که نسبت به دولت قبلی خود هیچ تغییری ندارد بلکه تعجب از اصلاح‌طلبانی مثل نعیمی‌پور است که معلوم نیست چرا در روزگار دولت یازدهم جرأتی برای نوشتن شکوائیه علیه روحانی نداشته‌اند؟!

به همین شرح، حزب کارگزاران نیز محل انتقاد است که در دولت یازدهم حتی یک نقد درشت هم علیه دولت نداشت و سخنگویش صراحتا می‌گفت: تمام کارهای روحانی قانونیست[6] اما این روزها حتی به نوشتن بیانیه‌های انتقادی علیه دولت نیز روی آورده و دبیر کل آن بدون هیچ واهمه‌ای از این می‌گوید که ما از اول نسبت به دولت مشی انتقادی داشته‌ایم!

نعیمی‌پور، کرباسچی و همه اصلاح‌طلبانی که این روزها مهیّای «عبور از روحانی» می‌شوند اما خود در نزد مردم جزو مسببین وضع موجود و مشکلات پیشامده هستند و از طرفی قادر به پاک کردن سابقه خود در عشق‌بازی و مغازله با گفتمان رئیس‌جمهور هم نیستند.

شاید برای مخاطبان محترم جالب باشد که واضع تئوری «حمایت به زور از روحانی» شخص محمد نعیمی‌پور است که زمانی در دوران دولت یازدهم گفته بود: «حتی اگر حسن روحانی اعلام می‌کرد که من نمی‌خواهم اصلاح طلبان از من حمایت کنند ولی اصلاح طلبان راه خود را می‌رفتند و از او حمایت می‌کردند.»

برخی معتقدند اساساً فرض جدایی روحانی و اصلاح‌طلبان نیز فرضی محال است و چپ‌ها به دلیل ماجراهایی مثل «تَکرار می‌کنم» و عشقی که در ایام دولت یازدهم نسبت به سر تا پای دولت و برنامه‌هایش (از جمله برجام) ابراز کردند؛ هرگز یارای جدایی از دولت را در نظر مردم نخواهند داشت و داغ کارنامه روحانی تا ابد بر پیشانی اردوگاه جریان چپ حک شده است.

***

پیام سرویس جاسوسی انگلیس به مشایی درباره اصلاح‌طلبان

مشرق گزارش داد: در ادامه جلسه محاکمه «اسفندیار رحیم‌مشایی»، حجت‌الاسلام قاضی غضنفرآبادی درباره تلاش مشایی برای دیدار با جیسون رضاییان، خودداری از قرائت کیفرخواست، ارتباط با جاسوسان انگلیس و اسراییل، اعلام هویت پانته‌آ فیوضی و آزیتا شفازند، واقعیت ارتباط لیلا زند با انگلیس و اینکه چرا سرویس امنیتی انگلیس به شما گفت فرآیند استفاده از بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان را تئوریزه کنید، سوال کرد که مشایی از پاسخ به این سوالات خودداری کرد.

او همچنین در پاسخ به صحبت قاضی گفته است: می‌خواهم با کت و شلوار از خودم دفاع کنم!

که در جواب شنیده است: آقای مشایی، اینجا سفارت انگلیس نیست. اینجا دادگاه است؛ شما و آقای بقایی چه تفاوتی با سایر مردم دارید که خود را تافته جدا بافته می‌دانید؟[7]

*گزاره‌ای که قاضی غضنفرآبادی درباره پیغام سرویس امنیتی انگلیس به مشایی پیرامون اصلاح‌طلبان گفته است، حاوی سؤالات و تأملات فراوانی است:

1_منظور از «بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان» کدام قشر یا کدام افراد بوده‌اند؟

2_آیا کسانی از اصلاح‌طلبان هم در جریان این پیغام بوده‌اند؟

3_آیا تقلای کسانی در سال‌های آخر دولت احمدی نژاد برای ایجاد تنش و «اغتشاش اقتصادی» و تشابه آن مقوله با رفتارهای امروز اصلاح‌طلبان و تأکید افرادی از آنها به آغاز اغتشاش اقتصادی علیه نظام جمهوری اسلامی؛ ربط و ارتباط کانالیزه خاصی با یکدیگر دارد؟

4_ علت طمع یک سرویس جاسوسی به مشایی و اینکه آنها می‌دانستند او این توصیه سرّی را انجام خواهد داد چه بوده است و آیا باید پاسخ این مسئله را در گذشته مشایی جستجو کرد؟

5_ این پیغام مسئله‌ای نبوده است که مشایی به تنهایی بتواند آنرا راهبری کند. مرتبطین مشایی در این قضیه چه کسانی بوده‌اند و اوامر و نواهی مشایی به آنها چه بوده است؟

6_و از همه مهمتر اینکه مشایی چگونه این وظیفه را انجام می‌داده یا قرار بر انجام آن داشته است؟!

اینها سؤالاتی تحلیلیست که پاسخ به آنها می‌تواند تسهیل بیشتری در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی فراهم بیاورد و امنیت بیشتری را برای کشور و در عرصه افکار عمومی ایجاد کند.

گفتنیست، در ایام دولت دهم، «صادق زیباکلام» از فعالان اصلاح‌طلب طی اظهاراتی عنوان کرده بود که از مشایی بخاطر عدم بکار بردن لفظ فتنه تشکر می‌کند.

***

1_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/231587

2_ mshrgh.ir/795194

3_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3795162

4_ https://www.isna.ir/news/96021206977/

5_ http://fna.ir/W3HYZ5

6_ http://fna.ir/a1hzoo

7_ mshrgh.ir/889717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 8
  • CA ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    بد حجابی و بی حجابیه که باعث و بانی مشکلات کثیری نظیر افزایش آمار خود ارضایی، فروپاشی بنیان خانواده و بسیاری مشکلات دیگر میباشد، بنده متوجه نمیشم .... خاک بر سر مرد بیغیرت ایرانی که از زن و خواهر و مادرش فیلم میگیره و افتخار میکنه که داره بد حجاب یا بی حجاب میگرده، ای تف تو اون سفره ای که تو سرش نون حروم خوردی بیناموس، به کجا داریم میریم ما، به نظر بنده یک گشت ویژه مبارزه با مفاسد اجتماعی باید تشکیل شود، این بیشرف ها 1 درصد جامعه هم نیستند اما اگر برخورد جدی نشود میتوانند بیش از پیش مشکل ساز شوند.
    • A CA ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
      90 36
      جمعیت این جانور ها چند برابر شده و بودجه گشت ارشاد ثابت مانده،از نیروی انتظامی عاجزانه خواهان برخورد جدی با این هنجار شکنان اجتماعی هستیم
    • قرش بده IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
      19 59
      فقط دیسکو و آزادی جنسی برای جوانان.
    • انقلابی IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
      68 7
      فورا اعدامش کنید نمیخوام تا هفته دیگه زنده ببینمش که باز اومده میمون بازی درآورده .
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
      74 7
      احسنت به شما دوست عزیز که عین حقیقتو گفتی . منهم وقتی تو کوچه و خیابون مردنماهایی رو می بینم که زنش بسیار شهوانی و نیمه عریان داره کنار شوهر سیب زمینیش راه میره و دل هر چی لات و هوسرانه میبره از شیوع بی ناموسی تعجب میکنم که متاسفانه چقدر هم زیاد شده . تا جاییکه طرف میشه قهرمان ورزشی بعد که ... منتشر میشه می بینی سوزنی غیرت نداره .
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
      23 4
      کی را میگیید ...
    • مسلمون IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
      17 18
      البته فقط با برخورد درست نمیشه که عزیزم. باید فرهنگ سازی هم بشود و عواقب این کارها و فساد را به جامعه تفهیم کرد.
    • به مسلمون IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲ IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
      25 8
      فرهنگ سازی حرف مغت است. برو ببین اروپاییها چطور برای رانندگی صحیح فرهنگ سازی کردند. با سیستم تشویق و تنبیه و ایجاد جریمه های نجومی. فقط رفتن روی خط عابر پیاده و عدم توقف قبل از خط سفید 5 میلیون تومان!
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
      3 14
      خودت جواب خودتو میدی؟!!!
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    40 14
    حواسمان باشد که دادگاه این شخص ما را از آن شخص اصلی و همدستانش که باعث همه مشکلات این روزهای کشور است غافل نکند. آنها همیشه برای اینکه تحرکات مخرب خود را کمرنگ کنند یک بلوایی را دامن می زنند و غوغاسالاری می کنند.
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
      9 7
      باعث و بانی تام مشکلات کشور همین مشاییه و باقی همفکراش.تا قبل از اینا خبری از این مشکلات نبود معلوم نیست چی کار کردن و چه اماری به دشمن دادن
  • عادل الجبیر CA ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    21 58
    آذربایجان و کردستان و اهواز و بلوجستان و یه جند تا خرده استان دیگر را از شما تحویل میکیریم و شاهزاده البهلوی را برایتان به تهران میفرستیم
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
      42 1
      بخطای تکفیری بیا تا ببینی بجای اهواز چطور چوب می کنیم تو استین هر چی نبدترتون ...
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
      19 0
      باز حرف زدی تو
    • پویا AE ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
      19 11
      اول مثل ما آدمها حرف زدن یاد بگیر بعد بیا حرف بزن
    • پویا AE ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
      48 17
      شما فعلاً شلوارتون رو جمع کنید و بکشید بالا محکم نگه دارید ، چون نیروهای یمنی همین روزهاست که برسند و ریاض و ابوظبی را فتح کنند و ناموستون رو بعنوان غنیمت جنگی با خودشون ببرند
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    51 25
    من هم می گویم مشرق فراماسونر است! ...
    • CA ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
      14 7
      به نظر منم همه اهالی رسانه فراماسونر هستن
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    7 0
    دادگاه مشایی
  • پویا AE ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    44 83
    مشایی یک جاسوس کددار انگلیس و آمریکاست
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
      7 3
      کدش رو کی به شما داده؟؟؟؟؟؟ به مشرق چی؟؟؟؟
  • ارتین IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    77 20
    قاضی چرا در نقش مدعی ظاهر شده بود؟کار قاضی قضاوت صرف بدون طرفداری هستش.... فقط میتونم بگم از خدا بترسید
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    67 11
    ای مشرق نیوز که سرویس جاسوسی شعارت.... حمام فین کاشان در انتظارت
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    97 41
    من به شخصه از اقای مشایی تشکر می کنم
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    55 5
    چرا ریاست جمهوری رو توی ایران یه دوره ای نمی کنیم؟مگه نمیبینید همه دور دوم گند زدن؟چه اصراریه؟چه دردیه؟
    • پویا AE ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
      25 0
      کاملاً درسته ، باید یک دوره بشه حدوداً پنج سال یا حداکثر شش سال
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
      20 0
      گند نمیزنه سال اول به دو دلیل اول میخاد باز کاندید بشه دوم آثار سومدیریت بلافاصله اثر نمی کنه
  • رهگذر IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    29 19
    برای دادگاه مشایی، همین کارهاتون باعث میشه که کروبی نامه میزنه
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    36 5
    روش اصلاح طلبان بی عرضه همین است. کار نمی کنند بعد که گند کار درآمد تقصیر را به گردن دیگران می اندازند. بگو کم آوردیم آقای نعیمی پور.
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    25 15
    راستی دادگاه سران فتنه که خیلی آمریکا آمریکا می کردن و معلوم شد برانداز هستن چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟ راستی حکم افرادی که هسته اصلی فتنه بودند چه بوده است؟ حال این دادگاه رو هم برگزار کنید
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    21 18
    دیدار داشتن دلیل جاسوسی نیست؟
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
      14 2
      رفتع بودن ساندویچ بخورن
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    35 1
    دیدار داشتن که دلیل جاسوسی نیست.....یارو را با ساعت دوربین دار میگیرن میشه وطن پرست...
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    14 48
    از احمدي نژاد بعيد بود كه همچين جاسوس تابلويي رو نشناخت عمه پير من فهميد
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
      35 14
      آره. من هم فهمیدم پریوش سطوتی با 90 سال سن داشته جاسوسی می کرده!!
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
      2 6
      پس قربون عمهت بروی الهی .
  • AE ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    12 35
    مشایی باید اعدام بشه
    • NL ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
      4 23
      تو یکی خیلی
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    2 13
    قانون گفته همه در برابر هم یکی هستیم از اینجا معلوم شد
    • امیر IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
      21 20
      با سلام اگه یک مقدار نقدینگی یک بانک داشته باشد با ضربی خلق پول 7.2 بانک می تواند وام دهد یعنی همان پول را 7.2 بار قانونی و شاید 12 بار بطور غیر قانونی وام می دهد پس اگر بانک ها به سپرده های مردم سود20 درصد بدهد و در مقابل وام با سود 5 درصد بدهد باز هم کلی سود می کند و در حال حاضر بدون بز خری کارخانه ها و کودتاهای ارزی و طلایی و غیره فقط با وام آن هم بطور قانونی بانک ها 130 درصد سود می برند . پس فهمیدی بالا بردن سود بانکی از 14 تا 28 و 32 درصد در 5 سال پیش همان روش پست انگلیسی برای نابودی یک اقتصاد بوده است ؟؟؟حالا فهمیدی بیخود حرف زدی از طرف دیگر مشرق شرف نداری اگه پخش نکنی نکنه توهم مواجب بگیر این بانک ها هستی
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    9 32
    جاسوس که شاخ و دم نداره
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    22 6
    شاید احمدی نژاد منحرف باشد. و البته من خودم بارها علیه مواضع احمدی نژاد در مورد حجاب و فرهنگ نوشتم و باز هم خواهم نوشت. اما احمدی نژاد یک خائن و جاسوس نیست.
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
      33 1
      و دوباره تاکید می کنم جاسوسی کسی است که می خواهد ما باور کنیم یک پیرزن 90 ساله جاسوس است. آنهم در روز انتشار اعترافات دری اصفهانی/
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
      23 20
      کسی که به احمدی نژاد انگ منحرف زد مرحوم هاشمی بود که کینه از احمدی نژاد به دل داشت. احمدی نژاد منحرف نبود بلکه خودش می گفت من با کسانی که از راه انقلاب خارج شدند انحراف دارم.
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
      27 21
      واسه احمدی نژاد باید یه اسم جدید انتخاب کرد. کسی که جاسوس نیست ولی به حرف جاسوس ها درباره اصلاح طلبها گوش داده!
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    7 9
    و انتظار دارند ما نفهمیم که وقتی اسناد متقن برای جاسوسی کسی وجود دارد نیازی به غیرعلنی کردن دادگاه نیست! حالا هر قدر هم که متهم کولی بازی درآورد!
  • DE ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    10 33
    مقصر اصلی احمدی نژاده که دست اینها رو به خاطر رفیق بازی باز گذاشته بود . رفیق بازی و پارتی بازی هر وقت از بین رفت اونوقت این مملکت آباد میشه و صدتا ترامپ هم نمیتوانند هیچ غلطی بکنند .
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    17 2
    حزب کثیف کارگزاران سازندگی توسط هاشمی رفسنجانی فقط برای (قدرت - ثروت - رانت) تشکیل شد .
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    27 4
    خجالت بکشید، شما صد در صد خلاف نظر رهبری عمل میکنید، رهبری در قضیه مشایی همون موقع که داغ بود گفت مسایل اصلی رو فرعی نکنید فرعی رو اصلی نکنید الان تیتر یک باید مشایی باشه یا دلار 12500 تومنی که معلوم نیست تا کجا میخواد بره؟ الان یقه دولت رو باید بگیرید که عمدا یا سهوا رها کرده یا یقه مشایی رو ‌؟ الان اولویت کار شما چیه؟؟ ها؟؟؟؟
    • DE ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
      18 43
      هم یقه دولت رو باید گرفت و هم یقه کسانیکه فساد مالی کردند . حالا جاسوسی رو نمیدونم اما همین مشایی کلی فساد مالی کرده و باعث بدبختی خیلی ها شده . ضمنا احمدی نژاد شده خبربیار بی بی سی و العربیه و چنین آدمی نمیتونه مردمی باشه . منهم اشتباه کردم بهش رأی دادم .
  • مهماندار هواپیما SC ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    40 24
    پسر رفسنجانی که جاسوسیش تایید شده بود با کمک پدرش که خ.دش هم همکارش بود تبرئه شد ولی مشایی را فقط بخاطر حمایت از احمدی نزاد انگ جاسوسی می زنند تا مردم از مسائل اقتصادی و جاسوسان وزارت خارجه و عیره دور بمانند
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    16 20
    او همچنین در پاسخ به صحبت قاضی گفته است: می‌خواهم با کت و شلوار از خودم دفاع کنم! که در جواب شنیده است: آقای مشایی، اینجا سفارت انگلیس نیست. اینجا دادگاه است؛ شما و آقای بقایی چه تفاوتی با سایر مردم دارید که خود را تافته جدا بافته می‌دانید؟[ آفرین به قاضی باین پاسخ هوشمندانه لیدرانحراف داره این ضرب المثل انگلیس رواجرامی کند*نقشه بزرگی داشته باش ولی ابلهانه صحبت کن.بلاهت درلبخندورفتارمشا موج می زند
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
      1 3
      کدش رو کی به شما داده؟؟؟؟؟؟ به مشرق چی؟؟؟؟
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    7 0
    این به حساب دادگاه علنی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس