مایک پامپئو نمایه

وزیر خارجه آمریکا که به اتهام‌پراکنی علیه ایران اعتیاد دارد، این بار با استناد به ادعاهای تکذیب‌شده خبرگزاری رویترز، درباره ایران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا که به اتهام‌پراکنی علیه ایران اعتیاد دارد، این بار با استناد به ادعاهای مطرح‌شده در یک گزارش خبرگزاری رویترز، درباره ایران ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید:

پمپئو تنش با لاوروف را به توییتر کشاند

خبرگزاری رویترز روز گذشته (جمعه) در گزارشی به نقل از منابع بی نام و نشان مدعی شده بود ایران به متحدان خود در عراق موشک‌های بالستیک داده است و ظرفیت‌های آنها را به منظور ایجاد بازدارندگی علیه حملات به منافعش در منطقه و ایجاد امکانات مقابله با دشمنان منطقه‌ای توسعه می‌دهد. 

 بهرام قاسمی،  سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز ادعای مطرح شده در این گزارش را به شدت تکذیب کرد و آن را ادعایی واهی، بی معنی و مضحک دانست. وی گفت: «آن چه  توسط برخی کانون های شناخته شده و برخی رسانه ها  تحت عنوان انتقال موشک های ایرانی به عراق مطرح و منتشر شده است، سخن و کلامی بی ربط و از اساس دروغ و صرفا با هدف ایجاد هراس نزد کشور های منطقه و در ادامه سیاست های ایران هراسی و ایران گریزی مطرح شده است.»

پامپئو، علی‌رغم تکذیب این گزارش، در صقحه توئیترش به آن استناد کرد و نوشت: «به شدت درباره گزارش‌ها از انتقال موشک‌های بالستیک از ایران به عراق نگران هستیم. در صورتی که [این گزارش‌ها] صحت داشته باشند، نقض صریح حاکمیت عراق و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهد بود. بغداد باید آنچه در عراق اتفاق می‌افتد را تعیین کند نه تهران.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس