کد خبر 889449
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲
الهام علی‌اف

رئیس‌جمهور آذربایجان پس از دیدار با همتای روس خود در شهر سوچی روسیه، از قرارداد ۵ میلیارد دلاری خرید تسلیحات از روسیه خبر داد.

به گزارش مشرق، «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور آذربایجان امروز (شنبه) اعلام کرد، باکو قراردادی برای خرید محصولات فنی-نظامی ساخت روسیه به ارزش ۵ میلیارد دلار به امضا رسانده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، خبر خرید ۵ میلیارد دلاری تسلیحات روسیه از سوی آذربایجان پس از دیدار علی‌اف با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه منتشر شده است.

رئیس‌جمهور آذربایجان پس از این دیدار تأکید کرد: «ما درباره همکاری‌های بیشتر در حوزه فنی و نظامی گفت‌وگو کردیم. این همکاری‌ها در روابط دوجانبه دو کشور درازمدت است.»

وی افزود: «ارزش محصولات حوزه فنی و نظامی که آذربایجان از روسیه خریداری کرده به بیش از ۵ میلیارد دلار می‌رسد  و البته قرار بر این است که این روند سیر صعودی نیز داشته باشد».

علی‌اف همچنین توضیح داد که «آذربایجان در نظر دارد مدرن‌سازی نیروهای مسلح خود را ادامه دهد و از آنجایی که روسیه نیز یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات نظامی در سطح جهان و تأمین کننده این گونه تولیدات در بازارهای بین‌المللی است، همکاری خوبی در این حوزه شکل گرفته است».

دیدار میان رؤسای جمهور روسیه و آذربایجان در اقامتگاه تابستانی پوتین در شهر سوچی روسیه انجام گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس