کرباسچی

کرباسچی «ماه عسل با روحانی» را انکار کرد: ما از اول منتقد دولت بودیم!

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

«حصر» برای موسوی و کروبی مشقّت خاصی ندارد

«علی شکوری‌راد»، فعال اصلاح‌طلب و دبیر کل حزب اتحاد ملت، در بخشی از مصاحبه تفصیلی خود با سایت جماران پیرامون حصر گفته است:

«در واقع این‌گونه نیست که حصر برای محصورین رنج و مشقتی باشد که آنها را وادار سازد تا به هر قیمتی از آن بیرون بیایند».[1]

*ما قضاوت درباره این اظهارات مهم شکوری‌راد را به عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم.

متأسفانه کسانی از اصلاح‌طلبان و تریبون‌های این جریان خاص سیاسی، طی 9 سال گذشته بارها و بارها از چیزی به نام «شرایط سخت حصر» صحبت کردند و در این زمینه انواع و اقسام تهمت‌های صریح یا تلویحی را به نظام اسلامی نسبت دادند.

جالب آنکه به تازگی نیز تصویری از میرحسین موسوی منتشر شده که اندکی نسبت به 10 سال قبل! پیرتر شده و این مسئله در میان هواداران فتنه سال 88، اینطور پژواک یافته است که لیدر فتنه 88 در رنج و سختی قرار دارد.

این در حالیستکه بنا بر اذعان تمام آگاهان و اخبار مقتن موجود، موسوی و کروبی صرفا شامل محدودیت‌های سیاسی و امنیتی هستند و اوضاع زندگی آنها به نسبت زمان پیشاحصر نه تنها تفاوتی نداشته بلکه به لحاظ تفریح و تنعّم، بهتر هم شده است.

بایستی در این نکته نیز اندیشید که چرا ستاد جریان سیاسی خاص و فعالان فتنه سال 88، با اینکه می‌دانند سزای فتنه‌گران بسیار بیشتر از حصر یا انزواست؛ اما به جای تشکر از نظام اسلامی، همچنان خود را بعنوان مدعیان نظام معرفی می‌کنند؟!

***

دشمن گِرای پزشکیان را گرفت!

«مسعود پزشکیان»، فعال اصلاح‌طلب، وزیر دولت اصلاحات و نایب رئیس مجلس دهم، طی اظهاراتی در مصاحبه با روزنامه آرمان امروز، مطالبی را درباره شرایط کشور مطرح کرده است که در ادامه به بخشی از آنها اشاره می‌شود:

_ ما باید بپذیریم که مشکلاتی که در شرایط کنونی در جامعه ما وجود دارد به‌تازگی به وجود نیامده و نمی‌توان در کوتاه‌مدت برای آنها راه‌حل صحیح و اصولی پیدا کرد.

_ مشکلات اقتصادی تنها به وزیر اقتصاد ارتباط پیدا نمی‌کند. ما از ابتدا با آمریکا مشکل داشته‌ایم و این مشکلات تا به امروز نیز وجود داشته است...در شرایط کنونی ما با یک جنگ اقتصادی تمام عیار مواجه شده‌ایم که اتفاقا بمب‌های بزرگ‌تر و قوی‌تری نیز به سمت ما پرتاب شده است. با این وجود ما هنوز اهمیت این بمب‌های اقتصادی را درک نکردیم!

_ هنوز هم برای جنگ اقتصادی آماده نیستیم.

_ اگر ما می‌توانستیم نفت خود را به‌راحتی صادر کنیم و دولت بودجه کافی در اختیار داشت وضعیت جامعه تا به این اندازه ملتهب نمی‌شد.

_ دولت بودجه کافی در اختیار ندارد و به همین دلیل نیز نمایندگان مجلس چاره‌ای جز طرح سوال و استیضاح وزرا ندارند.

_ 40  سال است نتواسته‌ایم مشکل مدیریت کشور را حل کنیم.[2]

*پزشکیان در حالی این اظهارات را با پوسته حمایت از دولت بیان کرده است که شخص دولت یعنی رئیس‌جمهور روحانی، در سخنان هفته گذشته خود در مجلس پیرامون مذمت «سیاه‌نمایی» صحبت و تأکید کرد که سیاه‌نمایی زندگی مردم را سیاه می‌کند.[3]

مسئله‌ای که بیشتر جلب توجه می‌کند آنست که حتی شخص رئیس‌جمهور روحانی که زمانی می‌گفت «خزانه خالیست» هم به تازگی به منتقد این سخنان سیاه‌نمایانه تبدیل شده است اما شاهدیم که فردی مثل پزشکیان در صحبت‌های خود از این می‌گوید که «دولت بودجه کافی در اختیار ندارد»!

پزشکیان شاید خبر ندارد که این اظهار نظر او زمانی از سوی سخنگوی وقت دولت یعنی محمدباقر نوبخت نیز به مثابه «گِرا دادن به دشمن» تلقی شده بود.

نوبخت چندی قبل درباره سیاه‌نمایانی که قصد دارند بگویند دولت بودجه ندارد، گفت:

«من از کسانی که با دولت مخالفت‌هایی دارند تقاضا می‌کنم در حال حاضر وحدت را در کشور به نمایش بگذارند و مدام نگویند که منابع مالی ما برای اداره کشور کم است. کسانی که بیرون از مرزها نشسته‌اند اگر ببینند که ما وضعیت اقتصادی خوبی نداریم و منابع مالی در اختیارمان کافی نیست در اقداماتشان جری‌تر می‌شوند. او تصریح کرد: با این حال، چرا عده‌ای در داخل کشور می‌خواهند گِرا بدهند که منابع مالی کم داریم؟ ما منابع مالی داریم و با همان هم می‌توانیم به توسعه کشور بپردازیم.»[4]

این در حالیستکه روزنامه آرمان امروز که اظهارات پزشکیان را منتشر کرده است؛ پس از صحبت‌های فوق‌الذکر نوبخت در تیتر اول خود به نقل از او نوشته بود: «چرا به دشمنان گِرای خزانه را می‌دهید؟»!

پس از ذکر این سابقه، پرداختن به محتوای صحبت‌های پزشکیان هم ضروریست...

نایب رئیس مجلس گویا نمی‌داند که ایران اسلامی 40 سال است در شرایط آمادگی کامل برای مقابله با جنگ اقتصادی قرار دارد و برای همین هم بود که تحریم‌ها هرگز نتوانستند اقتصاد ایران را فلج کنند.

ایران اسلامی همچنین به لحاظ کلان، با هیچ مشکل مدیریتی مواجه نیست و همین حقیقت است که نظام جمهوری اسلامی را در امنیت و سیاست و دموکراسی و حتی اقتصاد به جایگاه‌های رفیع جهان رسانیده است.

کما اینکه حکما آقای پزشکیان نمی‌دانسته که اقتصاد ایران هم‌اکنون در رده هجدهم جهانی قرار دارد و می‌رود تا به مقام پانزدهم جهان برسد.[5]

بله! ایران هم مثل هر حکومت دیگری در دنیا با مشکلاتی که به دلیل سیاست‌های دولت وقت بروز کرده، مواجه است اما اینکه افرادی تلاش دارند این مشکلات عادی را «بحران» جلوه داده و از فضای عمومی کشور «آفریقا نمایی» کنند، جای سؤالات و تأملات بسیاری را ایجاد می‌کند.

برخی محافل تحلیلی معتقدند اصلاح‌طلبان به دنبال ایجاد «فتنه اقتصادی» در کشور هستند و سیاه‌نمایی‌های عمدی یا سهوی صورت گرفته از کشور نیز در همین راستا صورت می‌گیرد.

***

کرباسچی «ماه عسل با روحانی» را انکار کرد

«غلامحسین کرباسچی، فعال اصلاح‌طلب و دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی، در بخشی از مصاحبه با روزنامه اعتماد پیرامون انتقادات این روزهای حزب کارگزاران از دولت گفته است:

«انتقاد از دولت مربوط به جلسه و بیانیه اخیر حزب نیست. اگر به مصاحبه‌ها و اظهارنظرهای تمامی اعضای حزب کارگزاران اعم از من، سخنگوی محترم حزب و همچنین سایر اعضا دقت کنید، از آغاز دولت ما مشی انتقادی خود را حفظ کرده‌ایم. در سال های اخیر من چند بار صراحتا از وزرا و شخص رییس جمهور انتقاد کرده و گفته‌ام رییس جمهور خوب صحبت می کنند اما حرف خوب کافی نیست و به این اظهارات باید جامه عمل پوشاند. این اظهارات ربطی به اتفاقات اخیر ندارد که بگوییم چون دولت در شرایط سختی قرار گرفته قصد داریم تنهایش بگذاریم.»[6]

*شاید اگر در روزگاری که تحلیلگران اصولگرا مثل مرحوم حسن شایانفر[7] در دولت یازدهم می‌گفتند ماه عسل جریان خاص با روحانی یک روز تمام خواهد شد و صدای «عبور از روحانی» به گوش می‌رسد؛ بیشتر و بصورت علمی به این تحلیل‌ها توجه شده بود؛ امروز آقای کرباسچی نمی‌توانست با این صراحت تاریخ را انکار کند.

البته برای فهم ناراستی کرباسچی نیازی به کار زیاد نیست و تنها با یک جستجوی ساده می‌توان فهمید که هیچ انتقاد درشتی از سوی هیچ اصلاح‌طلبی در ایام دولت یازدهم به رئیس‌جمهور روحانی نشده است و آقایان صرفا مشغول تعریف و تمجید از صدر تا ذیل دولت بوده‌اند.

جالب آنکه، کرباسچی در حالی مدعیست که حسین مرعشی بعنوان سخنگوی کارگزاران از روز اول مشی انتقادی داشته است که گویا نمی‌داند مرعشی در ایام دولت یازدهم از این می‌گفت که «تمام کارهای روحانی قانونیست»![8]

همچنین است که باید اظهاراتی مثل ما «فدائیان روحانی» هستیم و ما تضمین روحانی هستیم[9] را نیز به آقای کرباسچی یادآوری کرد تا بداند که ادعای مشی انتقادی اصلاح‌طلبان نسبت به روحانی یک «لاف در غریبی» بیشتر نیست و تلاش خواسته یا ناخواسته دارد تا ایامی که به مثابه «بردگی اصلاح‌طلبان برای روحانی» ثبت و ضبط شده است را انکار کند.

گفته می‌شود اصلاح‌طلبان به هیچ وجه من‌الوجوه قصد پا گذاشتن به دو انتخابات پیش رو در سال‌های 98 و 1400 همراه با کارنامه دولت روحانی را ندارند و انتقادات تند و تیز این روزها و حتی تأکید بر استیضاح روحانی از تریبون مجلس نیز صرفا در همین چارچوب صورت می‌گیرد.

و گرنه دولت روحانی و کارنامه او نسبت به ایام دولت یازدهم هیچ تغییری نداشته است. در واقع روحانی همان روحانیست اما اصلاح‌طلبان در رخدادی قابل پیش‌بینی، تغییر کرده‌اند.

***

1_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-1001954

2_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/231464

3_ http://www.president.ir/fa/105840

4_ mshrgh.ir/787753

5_ https://www.isna.ir/news/97052010231/

6_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3794539

7_ http://fna.ir/KGO1S5

8_ http://fna.ir/a1hzoo

9_ https://www.isna.ir/news/96021206977/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • US ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    38 22
    ایران اسلامی همچنین به لحاظ کلان، با هیچ مشکل مدیریتی مواجه نیست و همین حقیقت است که نظام جمهوری اسلامی را در امنیت و سیاست و دموکراسی و حتی اقتصاد به جایگاه‌های رفیع جهان رسانیده است عجب الان سقف میریزه رو سرمون
    • حمید ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
      14 7
      خطاب به 7:45، در زمینه امنیت و قدرت سیاسی که قطعاً کشورمان در جایگاه بالایی قرار دارد و به همین خاطر است که دشمنان ایران مدام از لزوم تغییر سیاست های منطقه ای ایران صحبت می کنند و از سیاستهای منطقه ای ایران اظهار نگرانی می کنند، غلبه دولت های سوریه و عراق بر بخش عمده ای از تروریستها و پاکسازی بخش عمده ای از خاک کشورشان از آنها ( دیگر کسی از سقوط بشاراسد حرف نمی زند) و تثبیت جایگاه این دولتها و همچنین ناکامی آل سعود در یمن ، نشانه های قدرت سیاسی ایران است که اهل فن در امور سیاسی به خوبی درک می کنند ( البته می تونی خودتو به اون راه بزنی، ولی مهم نیست)، در زمینه امنیت، امنیت ایران مثال زدنی است و کشورمان از امنیت نسبی قابل قبولی برخوردار است، مشکل اصلی مشکل معیشتی مردم است که بخشی به تحریمها مربوط است ، ولی بخش عمده آن مربوط به ضعف شدید برخی مسئولان است که از ظرفیتهای عظیم داخلی غافل هستند و می خواستند کل مشکلات کشور را با برجام حل کنند!!!!! امثال شما هنری جز مغلطه و سفسطه ندارید، اگر نظام جمهوری اسلامی در جایگاه رفیعی قرار نداشت، اربابان گرگ صفت امثال تو اینقدر جیغ بنفش نمی کشیدند ، آنها از جنگ در حوزه نظامی و سیاسی مایوس شده اند و به همین خاطر همه توان خود را به حوزه جنگ اقتصادی آورده اند، مزدوران داخلی آنها هم مثل جنابعالی در حال زمینه سازی اقدامات آنها هستند، اگر ایران اسلامی در وضعیتی که تو توصیف کردی بود که نیازی به اینهمه دست و پازدن و به در و دیوار زدن دشمنان ایران و وطن فروشان داخلی نبود، انشاء الله به کوری چشم دشمنان این کشور از این گردنه سخت اقتصادی هم عبور خواهیم کرد و روسیاهی به امثال شما خواهد ماند، قطعاً به اهداف کثیف خودتون نخواهید رسید.
    • محمد IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
      6 7
      یه جایی که سقف نداشته اشکال نداره. سقف پایبن نمیاد
  • US ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    49 16
    اقتصاد ایران رده هیجدهم؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! صنعتی وسنتی رو با هم زدی عمو یک نگاه به وضع مردم بنداز بعد چرت بنویس
    • امین ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
      8 7
      خطاب به 7:57، پرفسور جان ،قرار گرفتن اقتصاد ایران در رده هجدهم ربطی به وضعیت بد اقتصادی مردم نداره، وضعیت بد اقتصادی مردم مربوط به توزیع نامناسب درآمد و رشد افسار گسیخته نقدینگی است که باعث رشد بی سابقه قیمتها می شود و همچنین نابسامانی سکه و ارز است، رتبه هجدهم اقتصادی ایران مربوط به تولید ناخالص داخلی هر کشوره، یعنی ایران از نظر بزرگی اقتصاد ، هجدهمین کشور دنیاست، کمی سواد اقتصادی و مطالعات خودتو بالا ببر تا مسائل را با هم قاطی نکنی و کارت به لودگی هم نکشه، در ضمن هجدهم بودن ایران در اقتصاد را موسسه ای نظیر صندوق بین المللی پول گفته ، نکنه فکر کردی مشرق نیوز از خودش گفته؟!!!!!!، با یک سرچ ساده هم این اطلاعات قابل دستیابی است.
    • احمد IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
      7 8
      این آمار و رتبه بندی توسط ایرانیها تعیین نشده. لیست رتبه بندی تولید ناخالط ملی کشور ها رو تو اینترنت پیدا کن و ببین.
    • دولت ابتذال و ناامیدی IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
      9 3
      هیس! یه کم یواشتر! شاید حسن آقا رفته باشه توچال و در خواب نوشین بامداد رحیل بسر میبرد . خوب نیست این وقت صبح مزاحم مردم بشی .
    • مجید IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
      1 1
      این آمار رو ما ندادیم که شما شاخت در بیاد آمارهای جهانی هست. لااقل یه سرچ 5 د قیقه ای توی گوگل بزن اینقدر سیاه نمایی کردن که وقتی به شما میگن اقتصاد 18 ام هستیم شاخ در میارید. اینها نتیجه همون سیاه نماییهاست
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    31 35
    حصر در مقابل جرایم اینان چیزی نیست
    • محمد IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
      10 14
      حصر نتیجه فعالیت های مشکوک احمدی نژاد به گردن موسوی افتاد اکرحصری باشد باید برای شخص احمدی نژادباشد که دائم درحال فحاشی به سران نظام است اما معتقدند مصلحت نیست باهاش برخورد شود اما مصلحت است بدون محاکمه ولو یک مجرم رادرزندان نگهداشت
  • ناشناس IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    23 4
    اینا تو آبنمک خابوندن واسه روز مبادا.
  • ساسان IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    20 14
    الان کشور فقط با یکسری مشکلات کاملا عادی اقتصادی مواجه که هیچ ربطی هم به تحریم نداره و به سیاست های دولت وقت مربوطه، مثل پراید ۴۰ میلیونی، واقعا که خیلی وقیحید، تا کی میخواید دروغ بنویسید و منتشر کنید؟
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
      8 3
      خوب پراید چهل میلیون تقصیر کیه دولت و خودروسازان ظاهرا خصوصی و کاملا دولتی که زیر نظر وزیر صنعت کار میکنن مقصر کیه
    • سعید ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
      6 2
      ساسان خان کی دروغ گفته؟!!!! سوء مدیریت وحشتناک مسئولان اقتصادی دولت هم مربوط به تحریمه؟!!!! کسی ادعا نکرد که تحریم ها کوچکترین اثری نداره که جنابعالی چنین اظهارنظر عجیبی نمودید، در منطق جنابعالی ، امثال سیف لابد هیچ تقصیری ندارند و به بهترین نحو به وظایف خود عمل کرده اند!!!!!، لابد کارشناسان اقتصادی ایران و جهان که تاثیر تحریم ها روی ایران را حداکثر سی درصد می دانند، اشتباه می کنند و جنابعالی درست می گی!!!!! انگار یادت رفته که مشکلات اقتصادی حتی قبل از خروج ترامپ از برجام بود( دی ماه 96) ، یا شاهد جهش افسارگسیخته ارز قبل از عملی شدن تحریم های جدید بودیم، وقیح امثال شما هستید که می خواهید همه چیز را به تحریم نسبت دهید تا دولت محبوب خودتان را بی تقصیر جلوه بدهید، اگر واقعاً چنین منطقی دارید، چرا در مورد دولت اسبق ( نهم و دهم) ، قضاوت متفاوتی داشتید و تحریم را در نظر نمی گرفتید؟!!!!!
    • احمد IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
      13 6
      دولتی که پس از پنج سال هنوز هر کمی و کاستی رو میندازه گردن دولت قبل باید فرستاد به استخر فرح.
    • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
      1 4
      اره ولی 4 برابر شدن دلار در زمان محمود و رسیدن پراید 7 تومنی به 20 تومن و بنزین 80 تومنی به 1000 تومن و ... اصلا تقصیر دولت قبل نبود بلکه تقصیر دولت وقته!
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    8 3
    هیچوقت نبوده همه برعکس بگن البته بازم سودبعدی وانتخابات بعدی وخودشان رااصولگراجا زدن خیلی رومیخواد .
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    0 1
    مشکل مملکت ما همین رو در بایستی ها و عدم برخورد مناسب و به جا و به موقع با کسانی است که به هر نحو ( هزینه سازی برای نظام، همراهی و همنوائی با توطئه های دشمنان، فساد اقتصادی ، سوء مدیریت ها و ...) برای کشور مشکل آفرینی کرده و میکنند ، به صورتی که نهایتأ با انباشتگی این موضوعات بر روی هم نه تنها قبح آن مسائل شکسته میشود ، بلکه آرام آرام این افراد با همکاری همفکران و همراهانشان وبا استفاده از تریبونها و رسانه های متعدد که به ناحق در اختیار گرفته اند ، جای ظالم و مظلوم را در اذهان عمومی عوض میکنند ، هرچند دیر شده اماشاید هنوز هم فرصت برای جبران این نقص بزرگ وجود داشته باشد.
  • ارتین IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    5 3
    چرا هنوز هم ربط دادان منتقدین به مخالفین نظام اسلامی در دستور کار شماهاست؟!بنده خودم از اصلاح طلبان خوشم نمیاد و اتفاقا از طرف اطرافیان گاها تندرو هم تلقی میشم!اما باید قبول کرد که چهل ساله مشکل اقتصادی وجود داره و بنا به گفته ولی امر مسلمین امام خامنه ای قسمت عمدش مربوط به نالایقی های داخلی هستش نه تحریم
  • فرزام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    8 4
    هر وقت کم میارن سعی می کنن یه بلبشو راه بندازن.بهتر از حصر گیر نیوردن.
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    2 3
    فعلا نظر شما و ترامپ یکیه،پس دشمن گرای شمارو گرفته
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    1 4
    این هم نتیجه مالیخولیایی تفکر تعامل با شیطان بزرگ
  • وحید47 IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    3 3
    مگر می شود مادر زادی سیاستمدار شد باید برای اقایان کلاس های فن بیان که چه حرف را در کی کجا مکان زمان بیان داشت گذاشت اقای پزشکیان با این همه تجربه ایجور وای به تازه به دوران رسیده گان سیاسی
  • وحید47 IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    0 1
    مگر می شود مادر زادی سیاستمدار شد باید برای اقایان کلاس های فن بیان که چه حرف را در کی کجا مکان زمان بیان داشت گذاشت اقای پزشکیان با این همه تجربه ایجور وای به تازه به دوران رسیده گان سیاسی
  • محمد IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    9 1
    به نظرم برای درک اینکه حصر مشقت دارد یا نه باید شخص در حصر قرار بگیرد و بعد تجربه خویش را بیان نماید.
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    2 1
    آقای شکوری راد چاپلوسی وتملق بسیار بد است شما چرا؟ مردم در زیر چکمه های اختلاسگران دارند و تبعیض آفرینان له می شوند شما با یکدیگر اشکال بازی می کنید در فکر چاره ی به این مردم زیر خط فقر وزیر خط فهم باشید از بد فهمی به این روزگار گرفتار شدند رای می دهند ولی نمی دانند به نفع چه کسانی است
  • امیر IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    0 0
    بریم بست نشینی
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    2 2
    شنیدن پاسخ اصلا حطلبان درباره صحبتهای شکوری راد و مسئله حصر هیجان انگیز است.
  • هموطن IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    1 1
    اخه یکی نیست به این بگه بابا مرد باشید خزانه خالی بود توی این 7سال تو چه کردید زندگی منو ماها به سختی مگذرد ...امام گفت نگذارید کشور به دست نااهل بی افتد ؟؟..تورا خد بعداز انقلاب یک نفر به جز آقای مقام رهبری دیدید.کشور ما همواره دست نا اهل بوده
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    5 2
    جواب شما رو میشل فوکو تو کتاب مراقبت و تنبیه - زایش زندان داده. حصر از بدترین نوع شکنجه در تاریخه ولو کتک فیزیکی در کار نباشه.
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    6 6
    ... نماینده مجلسی را ببرند که بجای حل مشکلات مردم هم و غمش شده حصر مردم نابود شدند اما اینها به فکر حصرشان هستند
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
      7 3
      خفه شو تو بجای مشکلات مردم چرا هم و غم ات شده رفع حصر؟؟؟؟؟
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    1 1
    قضیه دکترای روحانی چه شد؟!! تلویحا تایید شد؟
  • م IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    3 3
    اصلاح طلبان ابتدای سوره بقره که منافقین هستند همین اصلاح طلبان خودمونند اینها نان به نرخ روز خورن جز پست ومقام وپول چیزی نمیشناسن حانواده وفامیلشون تو خارج یا درس میخونن یا کار میکنن اینها اصلا طعم فقر نمیدونن چیه اسم مردم را برای فریب وسو استفاده از انها میارن به امام وانقلاب اعتقادی ندارن خودشون پشت امام قایم میکنن منشا تمام گرانیها طراحی این قشر خدانشناس است اونا به اخرت هم اعتقاد ندارن صنایع هسته ای ایران را نابود کردن فضایی را تعطیل کردن ایران وارداتش از 25 ملیارددلار به 100 میلیارد دلار افزایش یافت انوقت ریس جمهور امار 12 میلیارد دلار میگه این قماش امار میذارن جلو ریس جمهور بخونه این قشر از خدا بیخبر صد سال پیش ایران را گرفتار استعمار خارجی کردن الان هم میخوان همون کار وانجام بدن درعوض خونوادهاشون راحت در خارج خوشگذرانی کنند حصر فتنه کدام است توبهترین امکانات این دوجرثومه فساد زندگی میکنن واین دروغگویان فتنه گر برای چیب خودشان از ثروت وقدرت اتش تهیه میریزن ونظام را متهم میکنن حکم واقعی اینها حتی فراتر از اعدامه که بعداز مرگ به عذاب سوزنده الهی قطعا دچار خواهند شدزیرا اتهام زدن خونها ریختن ونظام را درجهان کوچک کردن وتفرقه در جامعه و.. از اتهامات این گروه خدانشناس و هواپرست است
  • محمد IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    6 3
    چقدر خندیدم ....نمی‌دونم از دیدگاه مشرقیون بحران چیه پس ....ملت از ترس کشته شدن به خیابان‌ها نمی آیند ..وگرنه کشوری که پوشک بچه نایاب شود چیزی فراتر از بحران است ....خدا بهتون انصاف بدهد .......الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم
  • علی IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    4 3
    به جای فکر اساسی برای رفع تحریمهای 40 ساله بکنیم که مملکت را به این روز انداختند نمایش بازی کنیم وزرا را استیضاح کنیم دولت را به مجلس بکشانیم بگوییم نه بابا تحریمها اثری ندارد ایا نمایندگان قول میدهند وزرا جدید امدند وضع بهتر میشود بیایید تا دیر نشده مسئله را حل کنیم مثل گذشته صورت مسئله را پاک نکنیم که زوز به روز بدتر میشود وفرو میرویم مردم کشورشان را دوست دارند
    • IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
      5 0
      برجام هم پاک کردن صورت مساله بود نابغه دوما شما بگو چرا دهه هفتاد دلار سه برابر شد بدون تحریم نفتی و بانکی...خیلی بچه ای
  • سهند IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    4 0
    ظاهرا نان و نمک نظام و انقلاب به پای نمک حزب و هم حزبی نمیرسه! اقایان فراموش کردند وابسته به هر حزب و قبیله ای که باشند نان و نمک انقلاب و نظام را خورده پروار شدند و حالا گردن کلفتی در برابر نظام و انقلاب چرا؟!!!
  • رضا IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    2 2
    واله من طرفدار برجام بودم و هستم...شاید از لحاظ اقتصادی عایدی نداشت و در واقع برجام قرار بود موانع رو رفع کنه نه اقتصاد رو بسازه که هر چی بود با خروج امریکا برجام اقتصادی تموم شد...ولی از لحاظ سیاسی خیلی پربرکت بود و ایران امروز حقانیتش به دنیا ثابت شده و حتی سیاستمداران امریکایی هم از ایران تشکر میکنن و دولت خودشونو مقصر میدونن و حتی خانم شرمن هم که از وجود فریبکاری در دی ان ای ایرانی ها گفته بود اظهار پشیمانی کرد..ولی ضمنه پشیمانی زیاد و عذر خاهی از ملت به خاطر رای به روحانی تموم مشکلات فعلی رو سومدیریت دولت میدونم و اصولا ما هیچ موقع به امریکا اجازه حضور در ایران رو تدادیم و وابستگی ای بهش نداریم که بخاد ابنقدر و تا این حد رو اقتصاد ما تاثیر گذار باشه..کم کاری دولت پیر و فرتوت باعث این نابسامانی هاست...ما الان باید متحد باشیم و صبر داشته باشیم و به هیچ عنوان حرفی از مذاکره نزنیم ...حتی مذاکره موشکی یا متطقه ای ولی در عوض چراغ خاموش انواع موشکها رو به سوریه بدبم و دنبال ساخت شهر موشکی برا سوریه باشیم تا این سیلی موشکی رو اروپا و امریکا نوش جان کنن تا بدونن برجام چقد براشون خوب بود چه بسا میدونن اگه ایران نباشه و امنیت خاودمیانه رو تامین نکنه قطعا دودش تو چش خودشون میره...بعد ببینین چطو برا برجام التماس میکنن...راه ما فقط و فقط اتحاد و الگو گیری از دفاع مقدس و استفاده از ظرفیتهای درونی خودمونه...مگه میشه قدرت چهارم موشکی در دنیا باشیم و پراید بسازیم؟؟مگه میشه دانش هسته ای داشت و دانش اقتصادی نداشت؟؟مگه میشه ناو جنگی ساخت ولی از ساخت ماشین و خیلی چیزهای دیگه عاجز بود؟؟؟مگه میشه جنگنده ساخت ولی نتونیم اینهمه جنس خارجی وارد کرد؟؟اینا هم به تحریم نربوطه؟؟؟اینا فقط و فقط به استفاده و عدم استفاده از نیرویه داخلی برمیگرده...حالا که همه اومدن و گند زدن و رفتن...ایا یه بار نباید به محسن رضایی یا قالیباف هم اعتماد کنیم؟؟تنها امید من اینان..البته امیدوارم قالیباف دبگه با کسی ائتلاف نکنه چون خودش بیشتر رای داره در تمامه اقشار
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    0 0
    همشون تو ی کاسه آب میخورن
  • IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    5 0
    تحریم ها ده ساله شروع شده اما دلار 33 ساله در ایران جهش می کنه چرا؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس