سردار عبداللهی

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: یکی از تحریم‌های اولیه آمریکا علیه ایران در موضوع تأمین بنزین بود که با ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس این تهدید برطرف شد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) روز شنبه دهم شهریورماه در حاشیه مراسم اتمام ساخت و عملیات انتقال سکوی 14c پارس جنوبی در جزیره صدرای بوشهر و در جمع خبرنگاران گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس در زمینی به وسعت 700 هکتار اجرا شده که خوراک مورد نیاز آن نیز در داخل تأمین می‌شود.

سردار عبداللهی یادآور شد: پیش از راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس که تاکنون 2 فاز آن اجرایی شده بخش قابل توجهی از میعانات گازی کشور را به فروش می‌رساندیم که با راه‌اندازی این پالایشگاه معضل خام‌فروشی برطرف شده است.

بیشتر بخوانید:

چرا گزینه تحریم بنزین روی میز دشمنان نیست؟

دومین سکوی دریایی فاز ۱۴ پارس جنوبی راهی خلیج‌فارس شد

وی افزود: با اجرای 2 فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه 28 میلیون لیتر بنزین تولید می‌شود و با افتتاح فاز سوم آن ظرفیت تولید بنزین آن به 40 میلیون لیتر در روز افزایش می‌یابد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) بیان کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس، میعانات گازی تحویلی را به 6 محصول که یکی از آنها بنزین است تبدیل می‌کند.

سردار عبداللهی در ارتباط با اجرای طرح‌های حوزه آب نیز یادآور شد: این قرارگاه با پیش‌بینی اقدام‌های لازم اکنون موفق به مهار 7.3 میلیارد مترمکعب روان‌آب در منطقه غرب کشور شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه موضوع آب به عنوان یکی از چالش‌های اصلی کشور مطرح است پروژه‌های این بخش از طرح‌های اولویت‌دار قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) محسوب می‌شود.

سردار عبداللهی در ارتباط با ساخت 10 سکوی پارس جنوبی توسط شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) گفت: تکنولوژی ساخت این سکوها تا پیش از این در دست آمریکا و کشورهای اروپایی بود که اکنون با توانمندی متخصصان داخلی این امر بومی‌سازی شده و ایران به زمره محدود کشورهای با قابلیت ساخت سکوی میدان های گازی پیوسته است.

وی یادآور شد: کار ساخت این 10 سکو تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و در موقعیت‌های مدنظر در خلیج فارس استقرار و نصب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    8 1
    پالایشگاهی با دو کارکرد و کاربرد همزمان. ایران قهرمان
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    8 1
    درسته احمدی نژاد به نظر شخصی من الان به جای کمک به کشور شده یک بار روی دوش کشور ولی فراموش نکنیم خیلی از پروژه های دولت نهم و دهم نبود از جمله خلیج فارس الان این دولت افتضاحش از این هم بدتر میشد در مدیریت. از افتتاح و کلنگ زنی پالایشگاه رسیدیم به افتتاح مدام ساختمان فرمانداری ها در کشور.
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    4 1
    الحمد لله
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    4 8
    دست برجام درد نکنه که دستگاههای حساس و کمپرسورها و ..رسوند تا بالاخره بعد از سالها افتتاح بشه البته دست بچه های قرار گاه هم درد نکنه واقعا زحمت کشیدند این تعامل باید باشه و گفته بشه
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    1 0
    تمام اتومبیل های جدید استاندارد بنزینشون یورو 4 به بالا هست و متاسفانه در برخی از شهرها که اصلا موجود نیست و در شهرهایی هم که موجوده جایگاههایی که ارایه میدن خیلی کمه آنقدر که طرف از خیرش میگذره و میره همون یورو3 رو مصرف میکنه.به این شکل هم به محیط زیست آسیب زیادی وارد میشه و هم به اون خودرو در بلند مدت.منظورم از طرح این موضوع اینه حال که میخواهید بنزین تولید کنید چیزی رو تولید کنید که کاربردی باشه و بکار همه بیاد.
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    1 0
    آقا این بنزین یورو هست یا نه چون تو جایگاهها گفته میشه یورو هم نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس