کد خبر 889354
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
فیلم/ جولان سودجویان در بازار لوازم خانگی!

در حالی که شرکت‌های لوازم خانگی تا چند ماه گذشته با انواع و اقسام جوایز خرید، سعی در ترغیب مشتری به خرید می‌کردند، اکنون همان شرکت‌ها مدعی هستند که هیچ کالایی برای عرضه ندارند؟!

به گزارش مشرق، یکی از اصلی‌ترین مشکلات صنف فروشندگان لوازم خانگی در دو یا سه سال گذشته رکود بازار بود، اما امسال این بازار با افزایش قیمت ارز وارد فاز جدیدی شد و التهابات بسیاری را پشت سر گذاشت. 

بطوریکه بازار لوازم خانگی در اواخر فروردین ماه امسال  بلافاصله به التهابات ارزی واکنش نشان داد و تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان لوازم خانگی از عرضه کالا به بازار خودداری کردند و بالاخره زمانی شروع به عرضه لوازم خانگی به بازار کردند که بدون دریافت مجوز از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت‌ها را افزایش دادند.

بیشتر بخوانید:

روایت آماری از کوچک شدن سفره مردم

این گزارش می‌افزاید: البته تا اینجا روی خوش ماجرا بود زیرا بالاخره  شرکت‌های تولید کننده لوازم خانگی با افزایش خودسرانه قیمت‌ها که بخشی از آن  ناشی از عدم نظارت سازمان‌های مربوطه و مسئولین از جمله  سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است عرضه لوازم خانگی را به بازار آغاز کردند و مردم هم می‌توانستند مایحتاج خود را از این بازار آشفته تامین کنند. 

اما در 2 ماه اخیر بازار لوازم خاگی وارد فاز جدیدتری شد  یعنی عدم وجود کالا در بازار است، بطوریکه در حال حاضر نمایندگی‌های دو شرکت بزرگ لوازم خانگی ال جی و سامسونگ لوازم خانگی در بازار عرضه نمی‌کنند. 

براساس مشاهدات نمایندگی‌های ال جی بر روی تمام لوازم خانگی خود برچسب موجود نیست را زده‌اند و فقط برخی لوازم صوتی و تصویری را عرضه می‌کنند. 

یکی از فروشندگان این نمایندگی در پاسخ به خبرنگار دلیل عدم  عرضه لوازم خانگی توسط این شرکت را نبود قطعات عنوان کرد و گفت: بعد از تحریم‌ها قطعات مورد نیاز شرکت‌ تامین نمی‌شود و به همین دلیل کالایی برای عرضه نداریم. 

این در حالی است که انواع لوازم خانگی ال جی از جمله یخچال و فریزر، ماشین ظرف‌شویی، ماشین لباس‌شویی و ... در نمایندگی‌ها موجود است اما بر روی آنها برچسب موجود نیست نصب شده است. 

مشاهدات از عرضه لوازم خانگی توسط برند سامسونگ نیز حاکی از ان است که این شرکت در حال حاضر فقط ماشین لباس‌شویی عرضه می‌کنند و نمایندگی‌ها این شرکت برخی مدل‌های یخچال و فریزر ساید بای ساید را هم در فروشگاه دارند و عرضه می‌کنند. 

پاسخ یکی از فروشندگان شرکت سامسونگ در مورد علت عدم عرضه لوازم خانگی توسط این شرکت این بود که قطعات وارد نمی‌شود و به همین دلیل شرکت قادر به تولید نیست. 

این فروشنده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا اجناس موجود در مغازه را به مشتریان نمی‌دهید، گفت: اجناس موجود به عنوان ویترین مغازه استفاده می‌شود اگر اینها را بفروشیم دیگر جایگزین نداریم.

ماشین ظرف‌شویی سامسونگ هم یکی از نایاب‌ترین اجناس است و فروشنده دلیل آن را عدم ترخیص از گمرکات کشور عنوان می‌کند. 

در این بازار که قیمت لوازم خانگی سر به فلک کشیده و یک یخچال فریزر دو قلو با قیمت 22 میلیون تومان و ماشین ظرف‌شویی به قیمت 14 میلیون تومان عرضه می‌شود فعلا برند بوش انواع و اقسام لوازم خانگی را دارد. 

از یکی از فروشندگان این برند پرسیدیم که چرا شما انواع لوازم خانگی را دارید اما شرکت‌های دیگر هیچ کالایی ندارند، گفت: بوش وارد کننده لوازم خانگی است و به همین دلیل کالا موجود است اما شرکت‌های ال جی و سامسونگ به بهانه عدم واردات قطعات به دلیل تحریرم کالاهای خود را احتکار کرده‌اند. 

در این فروشگاه که اتفاق ماشین لباس‌شویی ال و جی و یخچال و فریز ال جی هم موجود بود، پرسیدم که  چطور شرکت مربوطه این لوازم خانگی را ندارد اما چه این ها را عرضه می‌کنید، که در پاسخ گفت: ما به صورت مستقیم وارد می‌کنیم و با ضمانت گلدایران هم اجناس خود را می‌فروشیم. 

البته فروشنده یکی دیگر از نمایندگی‌های بوش می‌گفت که اگر اقدام به خرید مایحتاج خود نکنید، معلوم نیست که چند روز دیگر لوازم خانگی مورد نیاز خود را بتوانید خریداری کنید. 

این فروشنده گفت: در حال حاضر انواع و اقسام مدل‌های لوازم خانگی بوش موجود است اما ممکن است به دلایل مختلف چند وقت دیگر این کالاها هم در بازار یافت نشود. 

یکی از نکات قابل توجه در بازار لوازم خانگی این بود که برخی از برندهای لوازم خانگی از جمله پارس خزر هم برخی از لوازم خانگی از جمله لباس‌شویی را نداشت. 

این فروشنده گفت: موتور لباس‌شویی‌های تولیدی ما آلمانی است و به دلیل اینکه در حال حاضر واردات آن انجام نمی‌شود قادر به تولید نیستیم. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس