علیرضا سلیمی

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم ارجاع سوال از رئیس جمهور به قوه قضائیه مخالف نص صریح آئین‌نامه داخلی مجلس است.

به گزارش مشرق، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در مورد جلسه سوال از رئیس‌جمهور گفت: این جلسه نشان داد که همه باید در مقابل مردم پاسخگو باشند.ما فرد غیر پاسخگو در کشور نباید داشته باشیم. مسئولین باید به این مسئله واقف باشند که حتی رئیس‌جمهور هم باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: این جلسه نشان داد که مردم مشکلات اقتصادی دارند و این مشکلات جدی است. محور سوالات نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور هم اقتصادی بود و نمایندگان نیز با یک رأی قاطع از پاسخ رئیس‌جمهور به 4 سوال قانع نشدند.

بیشتر بخوانید:

انحراف افکار عمومی با فنون تبلیغاتی رئیس جمهور

سلیمی با بیان اینکه امیدوارم آقای رئیس‌جمهور پیام مردم را درک کرده باشد گفت:  قبلاً 99 نفر از نمایندگان به آقای روحانی نامه نوشته بودند که نسبت به ترمیم کابینه اهتمام ورزد اما متأسفانه ایشان این مسائل را جدی نگرفت.هر چند ادعا می‌کنند که به خرد جمعی احترام می‌گذارد، اما در عمل به این مسئله احترام نمی‌گذارد امیدوارم این بار به خرد جمعی احترام بگذارد و کابینه را ترمیم کند، هنوز جای کار وجود دارد، نباید یکدندگی کرد و هر چه سریع‌تر باید در این بخش اقداماتی انجام گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:‌عدم قانع شدن نمایندگان از پاسخ‌های رئیس‌جمهور حاوی یک پیام است و پیام مهم آن این است در نحوه مدیریت کشور، بی‌تدبیری‌هایی وجود دارد.  

وی خاطر نشان کرد: جلسه سوال از رئیس‌جمهور در فضای کاملاً آرامی صورت گرفت و دو طرف حرف‌های خود را منطقی زدند.

سلیمی بیان داشت:  البته اعتقاد ما این است که نباید آئین‌نامه را دور زد. اینکه عده‌ای می‌گویند نباید قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های رئیس‌جمهور را به قوه قضائیه فرستاد، مخالفت با نص صریح آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی است. ما نباید خودمان قاضی باشیم اینکه ما خودمان هم قاضی و هم مدعی باشیم درست نیست،‌مجلس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست، امیدوارم حتماً رئیس مجلس شورای اسلامی این موضوع را قوه قضائیه ارجاع دهد.

وی اضافه کرد: هر تصمیمی قوه قضائیه بگیرد آن را همه اجرا می‌کنند ، البته جلسه سوال از رئیس‌جمهور با تأخیر انجام شد، ای کاش آقای رئیس‌جمهور بدون سوال نمایندگان به مجلس می‌آمدند زیرا مدت‌ها است که ایشان پس از معرفی کابینه و بعضی جلسات مشترک به مجلس نیامده‌اند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این خوب است که اگر واقعاً آقای روحانی به خرد جمعی اعتقاد دارد گاه گاهی به مجلس بیاید و مسائل را در یک جمع صمیمی مطرح کند. ما به دنبال حمایت از دولت هستیم اما این حمایت به معنای سکوت در مقابل  چالش‌ها و مشکلات مردم نیست. برخی حمایت از دولت را در سکوت می‌بینند اما باید بدانند سکوت قطعاً‌ باعث عمیق‌تر شدن مشکلات اقتصادی خواهد شد. واقعیت این است که بخش زیادی از مشکلات، مشکلات مدیریتی است که آقای رئیس‌جمهور حتماً باید در این بخش پاسخگوی جدی باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس