کد خبر 889082
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
سوریه

یک پایگاه خبری به نقل از یک منبع که آن را بلندپایه می‌خواند گزارش داد که بر اساس توافق ادلب، قرار است عملیات ارتش سوریه در این استان طی چند مرحله آغاز شود.

به گزارش مشرق، یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد که ترکیه به آغاز مرحله نخست عملیات ارتش سوریه علیه گروههای تروریستی تن داده است.

این منبع به پایگاه خبری «رأی الیوم» گزارش داد که «توافق» از بین بردن گروههای تروریستی در ادلب حاصل شده و قرار است طی چند مرحله این عملیات انجام شود.

به گفته منبع مذکور، مرحله نخست این عملیات از ریف استان لاذقیه و مناطق «جسر الشغور، سراقب تا سهل الغاب» در ریف حماه آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

احتمال جدی حمله آمریکا به سوریه

به گزارش رأی الیوم، روسیه از ترکیه خواسته است که موضع قطعی خود را در قبال این مسئله اعلام کند؛ زیرا «با تداوم رسیدن نیروهای آمریکایی به این منطقه» تلف کردن وقت به سود هیچ کس نیست.

این منبع ادامه داد که هنوز زمان آغاز عملیات ارتش سوریه مشخص نیست.

وی تصریح کرد که ترکیه به طرف روس اعلام کرده که ائتلاف تروریستی «هیئة تحریر الشام» نیز پذیرفته است که منحل شود، ولی برای اعلام این موضوع، اندکی مهلت خواسته است.

منبع مذکور اما درباره واکنش روسیه به این مسئله چیزی نگفته است.

به ادعای این منبع، یگانهای نظامی سوریه طی ساعات آتی دستوراتی را برای آماده شدن جهت انجام عملیات در این منطقه دریافت خواهند کرد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که یک منبع نظامی سوری روز گذشته اعلام کرد که عملیات آزادسازی ادلب موسوم به «فجر ادلب» طی چند مرحله آغاز خواهد شد.

وزارت خارجه سوریه نیز شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که مسئولیت نجات جان غیر نظامیان در چنگ تروریستها در ادلب را بر عهده دارد و مسئول آغاز این عملیات است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس