ایزدی

کارشناس ارتباط جمعی گفت: جمهوری اسلامی ایران امروزه با مشکلاتی مواجه است که نتیجه مدیریت ضعیف و ناکارآمدی برخی مسؤولان است، اما با اتکا به ظرفیت‌های بالقوه داخلی می‌توانیم این مشکلات را حل کنیم.

به گزارش مشرق، سومین همایش تخصصی دشمن‌شناسی «دین زاو» با هدف مقابله با تهدیدات اعتقادی دشمنان و ضرورت آشنایی مقابله با آن‌ها، از صبح روز چهارشنبه هفتم شهریورماه تا جمعه نهم ماه جاری در فرهنگسرای اندیشه با مشارکت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حوزه هنری و خبرگزاری فارس برگزار شد.

در این دوره به بررسی موضوعاتی همچون نقش اینفلوئنسرها و سلبریتی‌ها در مهندسی افکار عمومی، دشمن‌شناسی از منظر مقام معظم رهبری، استراتژی رسانه‌ای، صیهونیسم و نقش ماناروها، مهندسی افکار عمومی به روش اقناع و تبلیغ، رصد و بررسی فعالیت‌های رسانه‌ای منافقین، تکنیک‌های عملیات روانی در حوزه رسانه و خبر، تکنیک‌های هک و جاسوسی تلفن همراه، فرآیندشناسی موج‌های فضای مجازی، رسانه و تمدن نوین اسلامی ایرانی، گرافیک رسانه‌ای و کاریکاتور، توسط کارشناسان صاحب نام پرداخته شد.

دانش و قدرت مکمل یکدیگرند

میلاد دخانچی فعال فرهنگی نیز در ادامه همایش، با بیان اینکه در دنیا کنونی قدرتمندان دانش را می‌سازند، گفت: رسانه ملی در جایگاهی قرار دارد که رابط میان مردم و حاکمیت است و با توجه به منافع ملی و مردمی فعالیت می‌کند. در شرایطی که رسانه باید به نوعی فرهنگ‌ساز و مروج آن باشد، واگذاری رسانه به بخش خصوصی باعث شده که رسانه ملی مروج خواسته‌های سرمایه‌گذاران شود.

دخانچی افزود: بنابراین، نظام دانشی‌ای که در آن جامعه توسط رسانه ساخته شده است، به نوعی بی‌مصرف خواهد بود و منجر به فاصله گرفتن مردم از اهداف حقیقی حاکمیت می شود.

وی با اشاره به اینکه نباید ساز و کار فرهنگی خود را در اختیار قدرت یا جنبش‌های سیاسی قرار دهیم، گفت: رسانه ملی نیز تحت هیچ شرایطی نباید در اختیار قدرت، سیاست یا سرمایه‌داری قرار گیرد.

خلاء جبهه انقلاب اسلامی در رسانه‌های اجتماعی

حسن میثمی فعال فرهنگی در ادامه دومین روز از برگزاری همایش تخصصی دین زاو، با اشاره به فعالیت گسترده کاربران فضای مجازی، گفت: عدم برنامه‌ریزی و سازماندهی قوی تشکل‌های انقلابی موجب شده تا زمینه برای هرگونه اقدام کاربران فاقد تخصص برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی فراهم شود.

میثمی با توجه به اینکه در عرصه سیاست متخصصان و صاحب‌نظران کارآمدی داریم، اظهار داشت: نباید تمام توجه به حوزه سیاست معطوف شود بلکه رسیدگی به موضوعات اجتماعی، فرهنگی، زنان و محیط زیست و... باعث ممانعت از هر گونه نظر و تأثیرگذاری افرادی نامتخصص که از طریق فضای مجازی شناخته شده‌اند، می‌شود.

دانش رسانه نیاز ضروری جامعه

سپس محمد صادق دهنادی پژوهشگر دین و رسانه افزود: امروز بسیاری از مردم نیازمندی‌های خود را از طریق رسانه به دست می‌آورند، آن‌ها حتی ابتدایی‌ترین احکام خود را در رسانه‌ها جستجو می کنند، به طور مثال پرداخت خمس و زکات از طریق درگاه‌های اینترنتی صورت می‌گیرد و اوقات شرعی و حتی رویت ماه رمضان توسط رسانه اعلام می‌شود، اگر کسی سواد رسانه‌ای کافی نداشته باشد در انجام مقدماتی‌ترین احکام دین خود ناتوان خواهد بود.

وی با بیان اینکه نداشتن سواد رسانه‌ای بی‌سوادی محسوب می‌شود، اظهار داشت: حتی اگر حکومتی سواد رسانه‌ای نداشته باشد، توانایی اداره یک اجتماع را ندارد و حکمرانی بر او شایسته نیست.

دشمنی آمریکا با اصل نظام و انقلاب اسلامی پایان‌ناپذیر است

فواد ایزدی کارشناس ارتباط جمعی در ادامه همایش با بیان اینکه زبان و فرهنگ اصلی آمریکایی‌ها تهدید و تحریم است، گفت: مشکل اساسی این کشور با جمهوری اسلامی اصل نظام است.

وی با اشاره به قوانین سیاست خارجی آمریکا افزود: کتابی در این خصوص به چاپ رسیده است که در آن چنین آورده شده است که آمریکا هر کشوری را دشمن محسوب نماید از هیچ تلاشی برای تضعیف و تخریب آن دریغ نمی‌کند. فارغ از اینکه کشور مورد هدف چه اقدامات اصلاحی انجام داده است. بنابراین، امتیاز دادن و مذاکره با آن‌ها راه کاهش خصومت‌های آن‌ها نیست. بلکه راهکاری که تا حدودی می‌توان مشکلات با آمریکا را کاهش داد، این است که کشور به سطحی از قدرت برسد که آمریکایی‌ها طمع نکنند و آن کشور را مورد هدف نابودی قرار ندهند.

ایزدی در پایان بیان داشت: جمهوری اسلامی امروزه با مشکلاتی مواجه است که نتیجه مدیریت ضعیف و ناکارآمد برخی مسئولان است، ما با توجه و اتکا به ظرفیت های بالقوه داخلی می‌توانیم مشکلات جاری کشورمان را کاهش دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس