خیرت ویلدرش

سیاست‌مدار هلندی که قصد داشت مسابقه کاریکاتور موهن علیه نبی اکرم (ص) برگزار کند، از این تصمیم عقب‌نشینی کرد.

به گزارش مشرق، «خیرت ویلدرش» سیاستمدار افراط‌گرای هلندی که به دلیل اقدامات ضد اسلامی شهرت دارد، از برگزاری مسابقه موهن کاریکاتور علیه پیامبر اسلام (ص) صرف‌نظر کرد.

بنابر گزارش روزنامه ایندیپندنت، وی مدعی شده که در پی تهدید به مرگ و نگرانی‌هایی که در این خصوص دارد، این مسابقه را برگزار نخواهد کرد.  ویلدرش بیانیه‌ای هم در این مورد منتشر کرده و در آن آورده است: «برای اینکه قربانی خشونت اسلام نشوم، تصمیم گرفتم که نگذارم که این مسابقه برگزار شود!» قرار بود که این مسابقه ضد اسلامی نوامبر آینده برگزار شود.

اعلام خبر تصمیم برای برگزاری چنین مسابقه‌ای در پاکستان شدیدی را چه در میان مردم و چه در عرصه سیاست به دنبال داشت و صدها تن به نشانه اعتراض به اقدام این سیاستمدار اسلام‌ستیز به خیابان‌ها آمدند. یک مرد 26 ساله هم ویلدرز را به مرگ تهدید کرده است که سه‌شنبه گذشته در لاهه دستگیر شد. ویلدرش چندین سال است که به دلیل تهدید به مرگ تحت تدابیر حفاظتی زندگی می کند.

همچنین «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در نخستین سخنرانی خود در مجلس ملی این کشور، اهانت‌های مکرر نماینده هلند به دین اسلام را محکوم کرد. وی تأکید کرد: دولت پاکستان مسئله اهانت به دین اسلام را در سازمان همکاری اسلامی مطرح خواهد کرد و از کشورهای اسلامی می‌خواهد تا به یک سیاست جمعی واحد برای مقابله با این اقدامات برسند.

وی  گفت: «موضوع کاریکاتورهای موهن باید در سازمان ملل متحد مطرح می‌شد که متأسفانه اقدامی در این زمینه صورت نگرفت. عمران‌خان گفت: دولت پاکستان موضوع توهین به مقدسات اسلامی را در سازمان ملل متحد مطرح و پیگیری خواهد کرد.»

 همچنین وزارت امور خارجه پاکستان کاردار سفارت هلند در اسلام آباد را در اعتراض به مسابقه کاریکاتور موهن ضد اسلامی احضار کرد.

«مارک روته» نخست‌وزیر هلند هم با زیر سوال بردن انگیزه ویلدرز از برگزاری چنین مسابقه‌ای  گفت که از این اقدام حمایت نمی‌کند اما از حق ویلدرش در این زمینه دفاع می‌کند. روته گفت: «هدف او مباحثه درباره اسلام نیست بلکه او می‌خواهد (دیگران) را تحریک کند.»

وی در گذشته با ساخت فیلم فتنه نیز اهانت‌هایی را به دین مبین اسلام وارد کرده بود که با اعتراضات گسترده مسلمانان مواجه شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس