کد خبر 888594
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
پاشازاده

پیشکسوت استقلال معتقد است مدیریت در بخش کلان بیشترین نقش را در تضعیف استقلال داشته است.

به گزارش مشرق، استقلال در دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف السد قطر رفت که با ارائه نمایشی ضعیف با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد. مهدی پاشازاده، پیشکستوت باشگاه استقلال با انتقاد نمایش ضعیف این تیم مقابل السد به مشکلات مدیریتی به عنوان یکی از دلایل اصلی ناکامی آبی‌پوشان اشاره کرد.

در ادامه گفت‌وگو با مهدی پاشازاده را می‌خوانید:

* استقلال دوشنبه شب نمایش ضعیفی مقابل السد داشت که به زعم خیلی‌ها، بدترین نمایش استقلال دوره شفر بوده است. نظرتان راجع به دیدار استقلال و السد چیست؟

اگر یادتان باشد، در همان اولین بازی استقلال در لیگ برتر گفتم که نگران این تیم خصوصا در لیگ قهرمانان آسیا هستم. تازه در آن برهه استقلال هنوز تبریزی و بازیکنان خارجی‌اش را جذب نکرده بود. با تیمی که استقلال در اختیار دارد، در لیگ برتر می‌توان حرفی برای گفتن داشت اما در آسیا به هیچ عنوان نمی‌توان کار کرد. این اتفاق نتیجه تصمیم‌گیری مسئولان است که اهمیت و جایگاه باشگاه بزرگی مانند استقلال را نمی‌دانند. نباید ۲۰ روز مانده به آغاز مسابقات، مدیرعامل بگوید مریض هستم و استعفا بدهد. زمانی هم که مدیریت جدید می‌آید، طبق روال مملکت ما، باید کلی تغییر در بدنه باشگاه رخ بدهد که همین مساله استقلال را عقب انداخت و به این تیم ضربه زد.

* پس از نظر شما مشکلات مدیریتی نقش مهمی در حال و روز الان استقلال دارد.

نه تنها مدیریت خود باشگاه استقلال بلکه مدیران بالادستی در وضعیت کنونی باشگاه بزرگی مانند استقلال تاثیر گذار است. وضعیت اقتصادی کشور در عملکرد باشگاه‌ها در نقل و انتقالات تاثیرگذار بود. قطعا اگر به امید ابراهیمی پول بیشتری داده می‌شد، او در استقلال می‌ماند اما با وضعیت الان اقتصاد کشور، اگر ابراهیمی پول معمولی هم در قطر بگیرد، در ایران چند برابر شده است. استقلال مجید حسینی را از دست داد. اگر او به باشگاه یا لیگ خوبی می‌رفت، آدم دلش نمی‌سوخت اما قراردادها بد بسته شد و بازیکنان تاثیرگذار استقلال به راحتی از این تیم جدا شدند. پس از جدایی این بازیکنان هم جایگزین خوبی برای آن‌ها جذب نشد. بُعد دیگر مشکل استقلال مقابل السد این بود که بازیکنان استقلال نمی‌توانستند با بازیکنان باتجربه و بین‌المللی السد رقابت کنند. ما با بازیکنانی مثل سجاد آقایی و باقری نمی‌توانیم با گابی و ژاوی رقابت کنیم. آن‌ها در بازی‌های مهم و مختلفی در دنیای فوتبال حضور داشتند و تجربه بالایی دارند. با این حال نباید بگوییم که پیراهن استقلال برای این بازیکنان گشاد است. باید ببینیم که چه کسانی این بازیکنان را به استقلال آوردند. استقلال مقابل السد، یک ربع، ۲۰ دقیقه ابتدایی را ۱۲ نفره بازی کرد و گل تیم‌ را هم نفر دوازدهم که هواداران بودند به ثمر رساندند ولی بعد از آن بازیکنان السد شخصیت خودشان را نشان دادند و کل بازی را در اختیار گرفتند.

* در تایید صحبت‌های شما، در بازی خلأ حضور فرمانده‌ای مانند امید ابراهیمی و دفاع مستحکمی مانند مجید حسینی در استقلال دیده می‌شد. از بازی که بگذریم، به نظر شما بازیکنان جدیدی که به استقلال اضافه شدند می‌توانند جای خالی امید ابراهیمی و مجید حسینی را در ادامه راه پر کنند؟

نبود این دو بازیکن در نمایش ضعیف استقلال خیلی تاثیرگذار بود. نبود امید ابراهیمی خیلی به چشم آمد. مجید حسینی با اینکه بازی‌اش به چشم نمی‌آمد اما ستون محکم استقلال بود. همچنین نباید از تاثیرگذاری تیام بگذریم، او یک بازیکن تعیین کننده در ترکیب استقلال بود. اگر امید، مجید و تیام مانده بودند و بازیکنان جدید به آن‌ها اضافه می‌شدند، می‌شد به استقلال امیدوار بود تا در آسیا نتیجه بگیرد.

* یکی از انتقاداتی که به شفر در این دیدار شد، تعویض‌های این مربی آلمانی خصوصا تعویض نویمایر بود. البته شفر پس از بازی اعلام کرد که نویمایر مصدوم شده اما خود این بازیکن مصدومیتش را رد کرد. به نظرتان شفر می‌توانست تعویض‌های بهتری انجام دهد؟

وقتی خود بازیکن می‌گوید مصدوم نبوده، پس مصدوم نبوده است ولی بهترین مربیان دنیا هم اشتباه می‌کنند و ممکن است تغییر تاکتیک‌هایشان جواب ندهد. وقتی دانشگر به جای نویمایر به بازی آمد، چشمی در خط هافبک بازی کرد که در این این پست هم نمایش قابل قبولی داشت. به نظر من تنها کسی که در سطح بازی ظاهر شد، روزبه چشمی بود. او در خط دفاع بسیار خوب بازی کرد و حتی در دقایق ابتدایی بازی دروازه استقلال را هم نجات داد. وقتی هم که جلو آمد خوب بازی کرد اما در خط دفاع به مشکل اساسی خوردیم. وقتی مربی تصمیم به انجام تعویض در تیمش می‌گیرد، حتما دلیلی برای این کار دارد. شاید دلیل او اعتراض به مدیریت استقلال بوده است. با این حال استقلال بازی برگشت را هم دارد و اتفاقات فوتبالی در همه سطوح ممکن است رخ دهد؛ همان طور که بارسلونا مقابل پاری سن ژرمن به پیروزی رسید. من این کار را نپسندیدم که شفر در ۱۰-۱۵ دقیقه آخر بازی روی نیمکت نشست. این کار از یک مربی آلمانی بعید بود. اگر استقلال در آن دقایق می‌توانست یک گل بزند و فشارش را ادامه می‌داد، توان گل‌ زدن در دقایق پایانی را داشت تا بازی را مساوی کند. با این نتیجه استقلال امید به بازی برگشت داشت تا با پیروزی یک بر صفر به مرحله بعد صعود کند.

* آیا استقلال می‌تواند به بازی برگشت امیدوار باشد؟

استقلال حرفی برای گفتن ندارد چون توانش را نداریم. ژاوی ۹۶ درصد پاس صحیح داشت اما باقری ۹۶ درصد اشتباه داشت. حیف هوادار، حیف مملکتمان که باشگاه‌های بزرگمان با کلی هوادار نمی‌توانند درست خرج کند. خیلی‌ها حسرت همین هواداران را دارند اما استقلال با این سرمایه هوادار که در اختیار دارد، توان خرج کردن را برای تیمش ندارد.

* لیگ برتر چطور؟

کار خیلی سختی داریم.

* از استقلال فاصله بگیریم و به سراغ تیم‌ملی امید و بزرگسالان برویم. نظرتان راجع به عملکرد تیم‌ملی امید در بازی‌های آسیایی چیست؟ آیا می‌توان به این تیم برای صعود به المپیک امیدوار بود؟

قطعا می‌توان امیدوار بود. این تیم بازیکنان خوبی دارد و باید تدارک خوبی ببیند. بازی‌های آسیایی تجربه خوبی برای تیم‌ملی امید بود و سن بازیکنان حاضر در این تیم به المپیک هم می‌خورد. در این بازی‌ها تیم‌ملی برنامه ریزی کرده که به فلان تیم بخورد یا به فلان تیم نخورد که امری طبیعی در فوتبال است.

* پنج ماه تا جام ملت‌ها آسیا در پیش داریم اما وضعیت تیم ملی بزرگسالان مشخص نیست و هر روز صحبت از حضور کی‌روش در یک کشور است. این بلاتکلیفی به تیم ملی تا چه میزان ضربه می‌زند؟

این‌ها مسخره بازی است. تیرانداز ما به ناهار می‌رود به مسابقه‌اش نمی‌رسد، می‌گویند عیب ندارد. دکل می‌دزدند، می‌گویند عیب ندارد. مردم گرسنه‌اند، می‌گویند عیبی ندارد. الان هم وضعیت تیم‌ملی و کی‌روش مشخص نیست پس می‌گویند عیبی ندارد.

به گزارش مشرق، مهدی پاشازاده هدایت بادران تهران را در فصل جدید لیگ آزادگان در اختیار دارد. این تیم در سه هفته ابتدایی یک امتیاز کسب کرده و در رده دوازدهم جدول ۱۷ تیمی این رقابت‌ها قرار گرفته است. البته بازی هفته اول این تیم مقابل نماینده ارومیه لغو شد و بادران تنها دو بازی انجام داده است.

* آیا از وضعیت بادران راضی هستید؟

شرایطمان بد نیست اما بدشانسی‌های زیادی گریبان گیرمان شد. با این حال فکر می‌کنم این که در ابتدای لیگ بدشانسی به سراغمان بیاید بهتر است تا این که در ادامه رقابت‌ها این اتفاق رخ دهد. در هفته اول به تبریز رفتیم اما بازی برگزار نشد. در بازی دوم به مصاف شاهین بوشهر رفتیم که من فصل گذشته هدایتش را برعهده داشتم. بازیکنان این تیم به همین خاطر مقابل بادران انگیزه زیادی داشتند. ضمن این که در جریان این بازی توفان شن اتفاق افتاد که به ضرر ما شد. همین مساله باعث شد ما تصمیم بگیریم پس از این بازی دیگر در صباشهر بازی نکنیم. در بازی مقابل شاهین دو بار به مدت ۱۵ دقیقه برق‌ها قطع شد که باعث شد بدن بازیکنان ما سرد شود و بازی از جریان بیفتد. ضمن این که قطعی برق به شاهین که قصد اتلاف برق داشت کمک کرد. البته ما در این بازی کلی موقعیت از دست دادیم و می‌توانستیم برنده شویم اما بازی با تساوی به پایان رسید. در بازی سوم مقابل اکسین با بدشانسی روی یک ضربه ایستگاهی گل بدی خوردیم تا آخر بازی دو موقعیت ۱۰۰ درصد گل را خراب کردیم. با تمامیژ این اوصاف به تیمم امید دارم.

* پس مدعی صعود به لیگ برتر هستید.

۱۰۰ درصد برای صعود می‌جنگیم ولی بازی به بازی پیش می‌رویم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس