رجا

مدیرعامل رجا گفت: اگر هزینه‌های تامین اقلام صنعت ریلی از خارج با ارز بازار ثانویه انجام شود، زیان غیر قابل جبرانی به صنعت ریلی وارد خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی شرکت حمل و نقل ریلی رجاء، محمد رجبی بیان کرد: هزینه‌های تأمین قطعات واگن‌های مسافری از خارج با ارز بازار ثانویه موجب زیان هنگفت و غیر قابل جبرانی به صنعت ریلی می‌شود.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا افزود: تداوم روند فعالیت این شرکت در زمینه ارائه خدمات مسافری ایمن و متناسب با سطح درآمد آحاد جامعه، نیازمند تأمین قطعات مورد نیاز به منظور تعمیر و نگهداری واگن‌های مسافری اعم از ترن‌ست، ریل باس و غیره با نرخ مناسب است.

‌رجبی تأکید کرد: اگر هزینه‌های تامین اقلام از خارج با ارز بازار ثانویه انجام شود عملا زیان هنگفت و غیر قابل جبرانی به صنعت ریلی وارد خواهد شد که در این صورت باید قیمت بلیت‌ قطارهای مسافری مانند هواپیما آزاد شود.

بیشتر بخوانید:

نرخ واقعی بلیت پروازهای داخلی +جدول

مدیرعامل شرکت رجا از دولت و مسئولان بانک مرکزی درخواست کرد: با توجه به اهمیت موضوع و در راستای تداوم خدمت رسانی، برای واردات قطعاتی که در داخل کشور تولید نمی‌شوند، ارز دولتی تخصیص یابد.

وی گفت: سیستم حمل و نقل ریلی در حالت عادی نه فقط‌ ارز دولتی بلکه باید یارانه نیز دریافت کند و این موضوع در همه دنیا امری متداول است.

رجبی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیش از 80 درصد هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری به صورت ارزی باید تأمین شود، میزان تأثیر نرخ ارز بیشتر هویدا می‌شود.

مدیرعامل رجا همچنین افزود: از آن جا که کالاهای مورد درخواست این شرکت آماده نبوده و دارای دوره ساخت است، بنابراین اعتبار زمانی ارز تخصیص یافته باید متناسب با دوره ساخت کالا در نظر گرفته شده و امکان تمدید با نرخ دولتی را داشته باشد.

وی گفت: عدم تأمین ارز دولتی بابت قطعات فنی واگن‌ها می‌تواند منجر به توقف تعدادی از واگن‌های مسافری شود.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با اعلام این که این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت مسافری ریلی ایران سهم حدود 60 درصدی از ناوگان و جابه‌جایی مسافر را دارا است، گفت: در هر صورت تأمین ارز دولتی برای خرید قطعات فنی واگن‌ها اولویت بسیار بالاتری نسبت به پرداخت ارز دولتی برای خودرو سازها و یا وارد کنندگان تلفن همراه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس