کد خبر 888540
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰
اینستاگرام نمایه

اینستاگرام برای حفظ اطلاعات شخصی کاربران خود، سه قابلیت امنیتی جدید از جمله احراز هویت دو مرحله‌ای را به آن اضافه کرده است.

به گزارش مشرق، اینستاگرام روز گذشته سه قابلیت امنیتی جدید به این شبکه اجتماعی اضافه کرد تا بار رسوایی هک برخی از حساب‌های کاربری کاربران خود را کمتر کند.

بیشتر بخوانید:

ابداع اینستاگرام برای مقابله با هکرها

اولین قابلیت اضافه شده به این شبکه اجنماعی، دانستن اطلاعات حساب یک کاربر است که برای همه پروفایل‌ها تهیه خواهد شد. زمانی که منوی سه نقطه را لمس کنید، یک گزینه به گزینه‌های این فهرست اضافه شده و آن «About This Account» است. این گزینه به معنای «درباره این حساب» است و اطلاعاتی را از جمله تاریخ درست شدن حساب، کشوری که در آن قرار دارد، فالوئرهای مشترک شما، هر تغییر در نام کاربری در طول سال گذشته و هر تبلیغاتی که اواخر پخش کرده است، به شما نشان خواهد داد. این قابلیت به شما کمک خواهد کرد تا متوجه شوید کدام حساب‌های کاربری به افراد معتبر تعلق دارند و کدام حساب‌ها جعلی و یا ربات هستند. در ماه سپتامبر، اکانت‌هایی که فالوئرهای زیادی دارند، قبل از اینکه برای عموم منتشر شود، می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند.

قابلیت بعدی اضافه شده به اینستاگرام این است که کاربران می‌توانند برای حساب‌های کاربری خود درخواست کنند تا به عنوان حساب معتبر شناخته شوند و یک علامت تیک در کنار نام کاربری خود داشته باشند. کاربرانی که این درخواست را دارند، باید در پروفایل خود، گزینه Settings را در فهرست سه نقطه باز کنند و به قسمت Option بروند. سپس، برای تأیید حساب کاربری خود باید نام کاربری حساب، نام کامل خود و یک کپی از کارت شناسایی قانونی یا تجاری خود تهیه کنید. در نظر داشته باشید که این مرحله برای حساب‌های کاربری طی می‌شود که تعداد فالوئرهای زیادی دارند و برای تأیید هویت آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و هر کسی نمی‌تواند این مرحله را طی کند.

آخرین قابلیت امنیتی اضافه شده به اینستاگرام که چند هفته دیگر به آن اضافه خواهد شد استفاده از اپلیکیشنی دیگر برای احراز هویت دو محله‌ای برای ورود به حساب کاربری است. برای استفاده از این قابلیت، کاربران باید در منوی Settings گزینه Two-Factor Authentication را انتخاب کنند. سپس باید گزینه Authentication App را برای این کار انتخاب شود. اگر چنین برنامه‌ای روی گوشی خود نصب داشته باشید، اینستاگرام به صورت خودکار حساب کاربری شما را به آن اضافه می‌کند و در مدت‌های مشخص می‌توانید یک رمز دریافت کنید اما اگر این برنامه روی گوشی نصب نباشد، اینستاگرام شما را به App Store یا Google Play خواهد فرستاد و شما می‌توانید با دانلود یک اپلیکیشن احراز هویت از این قابلیت استفاده کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس