کد خبر 888371
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
وزیر بهداشت

قاضی زاده هاشمی در حالی از سیاسی بودن فضای خدمت در مشهد انتقاد می کند که مثل همیشه و به شکل مشهودی سخنان خود وی رنگ و بوی فرافکنی و غلظت سیاسی دارد.

به گزارش مشرق، محمد حسینی از فعالان دانشگاهی مشهد مقدس، طی یادداشتی با عنوان "آقای وزیر! غلظت سیاسی شما از همه افزونتر است" به نقد اظهارات اخیر وزیر بهداشت پرداخت.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

آقای وزیر! غلظت سیاسی شما از همه افزونتر است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چند روز قبل طی سخنانی در مراسم افتتاحیه شش پایگاه سلامت و سوله مدیریت بحران در مشهد مقدس، از فضای سیاسی این شهر انتقاد کرد و گفت: « در مشهد به دلیل اینکه غلظت سیاسی آن همیشه زیادبوده خدمت در حاشیه قرار گرفته و این در حالی است که مردمعلاقه مند هستند خدمت دریافت کنند و کاری به حاشیه ندارند.»

وی همچنین با تاکید بر کمبود زیرساختهای بهداشتی و درمانی متناسب با کلانشهر مشهد و زائران آن افزود: «آنها که مسئولیتشان پررنگتر است سراغ حاشیه ها رفته اند و کلانشهر مشهد همچنان با کمبود حداقل دو هزار دستگاه تخت بیمارستانی مواجه است.»

قاضی زاده هاشمی در حالی از سیاسی بودن فضای خدمت در مشهد انتقاد می کند که مثل همیشه و به شکل مشهودی سخنان خود وی رنگ و بوی فرافکنی و غلظت سیاسی دارد. قاطبه اهل مشهد و آن ها که با فضای بهداشتی و درمانی این شهر ارتباط دارند، می دانند که ضعف خدمت رسانی در حوزه بهداشت و درمان مشهد مقدس نه به واسطه رفتارهای سیاسی که به سبب عدم همراهی و کم کاری دولت‎ها در تامین زیرساخت های بهداشتی و درمانی متناسب با نیازهای این شهر رقم خورده است و در این شرایط اگر امکانات ویژه ای هم چون بیمارستان رضوی، دارالشفاء امام، بیمارستان منتصریه و داروهای خاص تولیدی داروسازی ثامن متعلق به آستان قدس رضوی نبود، شرایط به مراتب از این هم بدتر می شد. بماند که اراضی بیمارستان های امام رضا(ع) و قائم هم توسط آستان قدس رضوی تامین شده و به رایگان در اختیار حوزه بهداشت و درمان قرار گرفته است. اما در خصوص صحبت های وزیر بهداشت چند نکته قابل تامل هم وجود دارد:

1- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادوار مختلف فعالیت خود به عنوان یک نهاد تخصصی و خدمت رسان شناخته می شده و افراد مختلفی که در دولت های گوناگون مسئولیت این وزارتخانه را بر عهده داشته‎اند، همواره فارغ از جناح بندی های سیاسی به امر خدمت رسانی و فعالیت های تخصصی متمرکز بوده اند و این وزارتخانه مهم و حساس کمتر وارد رقابت های سیاسی شده است. طی پنج سال اخیر اما که قاضی زاده هاشمی مسئولیت وزارت بهداشت را بر عهده گرفته، همواره شاهد بوده ایم که با رفتارهای سیاسی و اظهار نظرهای خارج از حوزه وظایف و اختیارات وزیر بهداشت، حاشیه سازی های زیادی حول محور این وزارتخانه در فضای رسانه‎ای ایجاد شده و امر خطیر خدمت به مردم مختل شده است.

 از جمله این موضوع در سفرهای متعدد وزیر به مشهد مقدس به ویژه طی یک سال گذشته بیشتر به چشم آمده و هربار با سخنانی مشابه آنچه چند روز قبل مطرح شده، «غلظت سیاسی» وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیشتر شده است. خلاصه آنکه وزیربهداشت در حالی از آسیب نگاه سیاسی به حوزه های خدمت رسانی سخن می گوید، که خود به عنوان متولی مهم ترین وزارتخانه کشور در حوزه خدمت رسانی به مردم و سلامت جامعه، به عنوان سیاسی ترین وزیر بهداشت بعد از انقلاب شناخته می شود. این موضوع تا آنجا شدت گرفته که طبق اظهارات خود آقای وزیر در ایام انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز توصیه ها و راهبردهایشان در خصوص انتخابات و رفتارهای سیاسی دولت را در گفت و گو با قاضی زاده هاشمی طرح کرده است!

2- سخنان اخیر وزیر بهداشت در مشهد مقدس، خود یکی دیگر از نمونه های بارز سیاسی کاری آقای قاضی زاده هاشمی است که به جای قرار گرفتن در جایگاه پاسخگو نسبت به عملکرد وزارتخانه متبوعش در زمینه هایی مثل طرح تحول سلامت و توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی، در جایگاه منتقد قرار می گیرد و سخن می‎گوید.

آقای وزیر! خوب است به یاد بیاورید که حجت الاسلام و المسلمین رئیسی پس از انتصاب به تولیت آستان قدس رضوی در همان ماههای آغازین کار، نامه ای خطاب به شما ارسال و اعلام آمادگی کردند با همکاری وزارت بهداشت مجتمع «مشهد مال» تغییر کاربری یافته و به بیمارستان هزار تخت خوابی تبدیل شود. حتی اعلام شد که آستان قدس رضوی از تمام سرمایه گذاری های انجام شده در این پروژه در راستای منافع عمومی مردم گذشت می کند. اما شما چه کردید؟ آیا پاسخی دادید؟

پس از آن بی توجهی و کم لطفی به مردم مشهد، چندی پیش نیز آستان قدس رضوی خطاب به شما اعلام آمادگی کرد تا برای تاسیس یک بیمارستان بزرگ، زمین رایگان اهدا کند و در این امر مشارکت نماید. اما آیا شما قدمی پیش گذاشتید؟ آیا شما هم برای ساخت این بیمارستان اعلام آمادگی کردید؟

همین چند روز پیش آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهدصراحتاً در جمع اهالی رسانه اعلام کردند که تنها در صورتی آماده کمک به حل پروژه پدیده هستند که کاربری این پروژه به کاربری درمانی و بیمارستانی تغییر یابد و  اگر مسئولان اقدامات لازم برای تغییر کاربری مجتمع پدیده به قطب سلامت را انجام دهند او نیز آماده همکاری و حمایتکامل است. طبیعی است که چنین اظهارنظری از جانب آیت الله علم الهدی ممکن است در بین سهامداران و ذینفعان پروژه پدیده، انتقاداتی را هم علیه ایشان برانگیزاند اما امام جمعه مشهد به دلیل اشرافی که بر مسائل شهر و بویژه کمبودهای حیاتی بهداشت و درمان آن دارد، انتقادات احتمالی را به جان خریده و چنین موضوعی را مطرح کردند. اما شما بگویید که چه کردید؟ چه دلیلی جز سیاسی کاری باعث شد حتی پاسخی به این پیشنهادات روشن و خیرخواهانه ندهید.

آقای وزیر! آن افرادی که شما به دنبال لطمه زدن به وجاهت سیاسی و اجتماعی شان هستید، دلسوزانه به دنبال رفع مشکلات بهداشتی و درمانی مردم مشهد و زائران عزیز علی ابن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء هستند و این شمایید که باید پاسخ دهید چرا همراهی نمی کنید و سیاسی کاری می کنید؟.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس