روحانی

رئیس‌جمهور روحانی، در جلسه سؤال از خود، به مسئله‌ای اعتراض کرد؛ که عامل آن، خود دولت و اصلاح‌طلبان هستند.

سرویس سیاست مشرق – جلسه سؤال از رئیس‌جمهور در مجلس، طبق فضاسازی‌ها جلو نرفت و حاشیه‌های چندانی پیدا نکرد.

جلسه‌ای که می‌شد مثل خاطرات دولت سابق، با بیشترین حاشیه‌های ممکن همراه باشد اما با درایتی که نمایندگان، رئیس مجلس و رئیس‌جمهور به خرج دادند؛ دچار کمترین حاشیه شد.

البته حرفهای رئیس‌جمهور خالی از کنایه‌های چالشی نبود ولی روحانی در زمین اصلاح‌طلبان هم بازی نکرد و عبارت‌های مورد تأکید آنها مثل «نمی‌گذارند دولت کار کند» و «تقصیر دولت پنهان است» و «دولت با تفنگ و دولت بی‌تفنگ» را تکرار نکرد.

مع‌الوصف اما نکته‌ای مهم در لابه‌لای صحبت‌های یکساعته رئیس جمهور وجود دارد که تأملات زیادی را برمی‌انگیزد...

تأملاتی همراه با تأسف که چرا رئیس‌جمهور ما برخی حقایق را دیر متوجه می‌شود و خود منتقد مسیر غلطی می‌شود که آغازکننده آن بوده است.

اشاره‌های روحانی و غصه‌های او در مجلس، از چیزی به نام «سیاه‌نمایی» و «بحران‌نمایی» علت این تأملات و تأسف‌ها است.

*آنها که «سیاه‌نمایی» کردند، آن که گفت «شرایط ته درّه»! / رفقای ناباب روحانی...

رئیس‌جمهور روحانی در بخشی از صحبت‌های امروز خود گفت:‌ «سیاه‌نمایی» زندگی مردم را به سمت سیاهی می‌برد.

او همچنین با بیان اینکه در بهار امسال، میزان تولید اشتغال کشور از تعداد متقاضیان کار هم بیشتر بوده است، تصریح کرد: پشت تریبون‌ها نگوییم دچار «بحران» هستیم. ما دچار بحران نیستیم... مشکلات را در حدّ خودشان ببینیم.

روحانی همچنین خطاب به افکار عمومی تصریح کرد: مشکلات ما قابل حل است مردم.

بله! طابق‌النعل بالنعل تمام این صحبت‌ها درست است و آمار و واقعیت‌ها نیز آنها را تأیید می‌کند.

اما نکته اینجاست که چرا روحانی ۵ سال دیر این حرف‌ها را زد؟

و تأسف آنجاست که چرا شخص رئیس‌جمهور محترم، خود در صف پیشقراولان بحران‌نمایی و سیاه‌نمایی از وضع موجود کشور قرار داشت تا به امروز برسیم!؟

آن پیشقراولان که جملگی در ستاد مشترک دولت و اصلاحات عضویت دارند؛ دقیقاً چه گفتند که به اینجا رسیدیم که خبرهای خوب کشور (مثل کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری در ۸ سال گذشته) و دستاوردهای دولتمان حتی برای مقامات دولت هم غیر قابل باور می‌نماید و رئیس‌جمهور در مجلس از غصه سیاه‌نمایی به فغان می‌آید!؟

آنچه در ادامه می‌خوانید پاسخی است به این سؤال که «چه کسانی چه گفتند»!؟

۱_ رئیس‌جمهور روحانی: آب خوردن مشکل دارد... خزانه خالیست... صندوق‌ها خالیست...

۲_اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور: اقتصاد ایران در «شرایط ته درّه» است. (۲ مرتبه)... بزرگترین فسادهای قرن در دولت گذشته اتفاق افتاد!

۳_ عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور: عموماً شاخص‌های اقتصادی ما غیر قابل قبول است... قطعا با مردم گرسنه و فقیر و بیکار نمی‌توان امنیت را تأمین کرد.

۴_ سعید حجاریان: تحریم و ما ادریک مالتحریم... روحانی زمین سوخته تحویل گرفت.

۵_ محمدرضا تاجیک: این زمین (نظام جمهوری اسلامی) آفت زده است.

۶_محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت: ۷۰۰ میلیارد دلار را در دولت قبل بردند و خوردند!

۷_مرحوم هاشمی: تحریم‌ها استخوان مردم را خرد کرده است.

۸_مجید انصاری، معاون وقت روحانی: دولت،  خونریزی شدید اقتصاد ایران را مهار کرد.

این فهرست پر و پیمان که ما فقط به رئوس و قله‌های بیرون زده از آن! اشاره کردیم؛ درست به مثابه یک کوه یخ است که حجم بیشتر آن در زیر آب قرار دارد.

در واقع باید به این فهرست و محتوای آن که طی ۵ سال گذشته هر روز و هر روز به ذهن مردم ایران پمپاژ شده است؛ صدها چهره اصلاح‌طلب و گفته‌های آنها در زمینه پر تأثیری تحریم‌ها، بیکاری ۱۰ میلیونی در ایران، رسیدن به شرایط نفت در برابر غذا، وقوع بحران در کشور، ناامید شدن مردم و غیره را نیز افزود که دائماً این حرف‌ها را تکرار می‌کنند و در کنار آن، آدرس «خیابان» و البته «اغتشاش میلیونی» [۱] و «سقوط نظام» [۲] را هم به مردم می‌دهند!

جالب آنکه بخشی از بار این القای ناامیدی و مانیفست اغتشاش میلیونی نیز توسط رسانه‌های رسمی دولت به دوش کشیده شده است [۳] و جالبتر آنکه با اینکه برخی مقامات دولتی اخیراً ابراز کردند که القای ناامیدی «خیانت بزرگ» است اما در سوی دیگر، کسی از همین مقامات دولتی ابراز می‌کند که مردم ناامید و سرخورده شده‌اند.

این فضا و آسیب‌های آن برای دیدگان حقیقت‌بین به قدری شفاف بود که همه اعم از مقام معظم رهبری و دلسوزان کشور بارها مطرح کردند که در شرایط بحران نیستیم، برخی دارند مشکلات را بزرگنمایی می‌کنند و بومرنگ سیاه‌نمایی روزی به سمت خود دولت برخواهد گشت...

اما انگار گوش شنوایی برای شنیدن این حرفها نبود!

جالب آنکه مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های خود اشاره می‌کردند که ضریب جینی کشور بهبود یافته و به برخی دیگر از مثبتات اقتصادی کشور نیز اشاره می‌کردند اما این گفتار هم حتی نه تنها در لسان دولتی‌ها مورد اشاره و افتخار قرار نمی‌گرفت؛ بلکه رسانه‌های دولتی نیز ترجیح می‌دهند به‌جای باز نشر گسترده این سخنان مهم؛ القائات هر روزه اصلاح‌طلبان مبنی بر «ناامیدی مردم» را منتشر کنند و مورد توجه قرار دهند.

*چاره این درد بی درمان چیست!؟ / اگر «سیاه‌نمایی» تمام نشود...

با تمام این حرفها اما اکنون باید به این سؤال پاسخ داد که چاره چیست!؟

روحانی و اصلاح‌طلبان در چاله‌ای به اسم «سیاه‌نمایی» فرو افتاده‌اند که خود به دست خود کنده‌اند و مادام هم که خودشان نخواهند؛ کسی نمی‌تواند آنها را از قعر این چاه، بیرون بیاورد.

تجربه می‌گوید در قضایای مربوط به جنگ روانی، منبع اطلاعات منتشره، تا انتهای پروژه، همچنان دارای اهمیت است و رفتارهای او می‌تواند به سمت و سوی ماجرا جهت بدهد.

پر واضح است که بایستی تکلیف سیاه‌نمایی در دولت و البته در ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان مشخص شود و گرنه تمام توهمّات به واقعیت می‌پیوندد!

مردم تا کِی باید از مقامات دولتی بشنوند که سیاه نمایی خوب نیست و خیانت است اما در مقابل از رسانه‌های دولت و از لسان حامیان اصلی دولت یعنی اصلاح‌طلبان بشنوند که اوضاع بحرانیست، کشور به سمت سیاست نفت در مقابل غذا در حال حرکت است، ریشه مشکلات در خارج از کشور است [۴] و غیره!؟

اگر رئیس‌جمهور روحانی عزمی برای درمان بیماری سیاه‌نمایی دارد و آنچه امروز در مجلس علیه سیاه‌نمایی گفت شوآف نبوده است؛ راهی جز توقف فرایند پیش گفته ندارد و آن هنگام که این خونریزی به بند کشیده شد؛ آنگاه است که بایستی مرهم «عذرخواهی» را بر آن گذاشت و به مردم گفت که مسیر «خزانه خالیست» و «نمی‌توانیم»! از اول اشتباه بود...

آیا چنین عزمی برای درمان یک درد مزمن در دولت و اصلاح‌طلبان وجود دارد!؟

***

۱_ mshrgh.ir/۸۳۶۲۸۰

۲_ mshrgh.ir/۸۸۸۰۷۶

۳_ mshrgh.ir/۸۷۸۶۶۷

۴_ mshrgh.ir/۸۸۸۰۷۶

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 12
  • همایون IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    43 1
    چاه نکن بهر کسی اول خودت دوم کسی !!!
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
      13 1
      من که فکر نمی کنم هنوز فهمیده باشد
  • RO ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    21 1
    گیرم که خلق را به فریبت فریفتی . با دست انتقام طبیعت چه میکنی . کلک سیاه نمایی دولت در این ۶ سال به دست و پای خودش پیچید . واقعا که دنیا گِرده.‌.
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
      2 0
      آفرین
  • IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    27 1
    رییس جمهور یه جوری حرف زد انگار تو این کشور زندگی نمیکنه این وضع اقتصادی واقعا غیر قابل تحمله مردم چکار کنن کی این وضعو درست کرده ولی یه فکری بحالش نشه .....
  • US ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    17 4
    از امروز روحانی تبدیل به سیاست مدار بی هویتی شد که حمایت هیچ جریان سیاسی را پشت سر خود ندارد. خود کرده را تدبیر نیست جناب روحانی ! مردم فهمیدند که هیچ چاره اقتصادی وجود ندارد . امریکا فهمید که دست دولت در ارائه راهکار مقابله با شرایط پسا برجام! خالیست . والسلام
    • AU ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
      5 0
      اوباما می دانست که سیاست مداران ایران به شدت به یک توافق نیاز دارند. او هم فرصت را غنیمت شمرد و بسیار سر ایرانیان طماع کلاه گذاشت.
  • IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    14 1
    در هر صورت... مجلس باید به وظیفه ی خود عمل کرده و با مشورت با رهبری و قوه قضاییه حکم عدم صلاحیت روحانی برای ریاست جمهوری را صادر کند... انتخابات زود هنگام برای تشکیل دولت موقت هم انجام بشه. ما ملت ایران ریاست جمهوری روحانی را قبول نداریم.
  • h..... IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    11 17
    با ایت تحلیل های احمدی نژاد پرستانه به قدرت باز نمی گردید و اگر هم برگشتید طعم خرابکاری های خود را خواهید چشید .
  • IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    15 0
    تمام مشکلات فعلی به خاطر جاه طلبی واینکه نمره قدرت بالاتر از خدمت است مگر دولت قبل باتمام ضعفهایش مربوط به این کشور نبود وقتی اقای روحانی برسرکار امد شروع کرد به کوبیدن وازبین بردن دست اوردهای دولت قبل. دشمن بیشترین اطلاعات را ازسخنرانیهامیگیرد . وسپس با برنامه ریزی علیه همان دولت به کار میبندد
  • DE ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    22 6
    آقای روحانی انسان خوب ، پاک و سالم اما رئیس جمهوری کار ایشان نیست . مقصر اصلی هم خود مردم هستند که بجای اینکه یک شخص متخصص ، سابقه دار و کاردان و جوان تر مثل قالیباف رو انتخاب کنند یک شخص ناوارد رو انتخاب میکنند چون خیلی از این مردم ما مشکل قر دادن دارند و حالا بقیه مردم باید تاوان پس بدهند.
  • بينام BH ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    5 4
    روحاني .ا.
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    15 0
    دولت خودش استاد سياه نماييست
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    4 18
    روحانی فقط یه حرف به رد بخور زد اون هم این بود که کنترل دریای عمان و خلیج فارس و مناطق مرزی شرق دست سپاهه اگر قاچاق کالا هنوز ادامه داره باید یقه اون رو بگیرید
  • سعید زنجانی IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    5 0
    خیلی نباید از استیضاح ریس جمهور و وزراش خوشحال بود همینا میخوان بعد استیضاح شدنمشون بیان بگن داشتیم مملکت رو میساختیم نذاشتن کارمونو بکنیسم
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    3 0
    هرکی حرفی دارد بزند شفاف سازی رییس جمهورباید بگویید دست های پشت پرده را لو بدهد
  • امانی IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    11 0
    عزیزان بحث کلی در این هست که خود جناب مستطاب حسن روحانی وهمه اعضای کابینه اش انقدر ثروتمند هستند که تا 70پشتشان هم جواب میده حال چگونه انسان سیر از گرسنه خبر داشته باشه وسوار از پیاده خود مردم این تفکر را بر گزیدند وتا پایان دوره ریاست جمهوری هم باید تحمل کنند تا به لطف خدا اینبار از سوراخ اصلاح طلبان والبته بعض اصولگرا نمایان دو بار گزیده نشوند انشااله
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    2 14
    روحانی یک رگ اصول گرایی دارد که با همان رگ با اقلیت حاکم معامله می کنند و به مردم خیانت می کند .
    • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۸
      6 0
      هیچ گروهی به اندازه اصلاح طلبان به مردم خیانت نکردند
  • مولود IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    7 0
    روضه خوان خوبی است و ما هم ساده نگر وسطحی هستیم و هر زمان با روضه ای خاص از ایشان به وجد می اییم .
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    6 0
    یکی گفته مراسم دیروز تمرین دموکراسی بود/ لطفا بعد از تمرین، بازیهای تدارکاتی هم بگذاریدتا آمادگی تیم ملی بالا بره
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    12 0
    آقای روحانی به جای یک جلسه رسمی در مجلس مملکت، فکر می کرد که دارد در یک مسجد برای مردم سخنرانی می کند، اصلاً حرف هایش در قد وقواره یک رییس جمهور نبود اگرچه شخصیت ایشان همین است که دیدیم. فرافکنی، حرف های بی ربط و بی محتوا، تقصیر را گردن این وآن انداختن و ... یک کلام حرف منطقی و کارشناسی از ایشان نشنیدیم
  • م ج IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    3 1
    دوس دارم این مدت ریاست جمهوری ایشونم بگذرد و دولت بعدی بیاد سرکار ببینم اون رئیس جمهور و دولتمردانش در مورد این دولت چه می گویند
  • حمید IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    8 0
    اقای رئیس شما که دم از سیاه نمایی دیگران می زنید ایا اینکه میگویید در دوره قبل در مدت 8سال 10000 شغل ایجاد شده سیاه نمایی نیست در ان دوره 5میلیون خانه ساخته شد اگر هر خانه را فقط یک کارگر بسازد 5میلیون کار تولید میشود حالا بماندکه کارخانه های سیمان سنگ تولید لوازم برق تولید لوله و اتصالات اجر کامیونهای حمل ونقل شیشه و ...باتمام ظرفیت کار می کردند که در زمان شما همه تعطیل ویا نیمه تعطیل شدند. عجب،از دزدی اموالش رادزدیدند فریاد بر اورد ای مردم ایا مسلمانی نیست
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    2 0
    رسانه های دولتی میگن گرونی الان تقصیر مجلس و بخاطر استیضاح وزرا و سوال از روحانیه!!؟؟؟ اما مردم میفهمند که هر جراحی کمی درد و خونریزی دارد ولی اگه توده را درنیارییم قطعا میمیریم! پس فرافکنی نکنید وکیل الدوله ها لطفا
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    7 6
    خداوند فرمانده فیدل را رحمت کند. سال 1959 رهبر کشوری شد که همه چیزش را از امریکا وارد می کرد و به امریکایی ها خدمات جنسی در برابرش می داد. اما الان تبدیل به الگوی مقاومت در برابر امریکا شده است و از آن طرف هم عدالت اجتماعی در این کشور در بالاترین سطح در جهان قرار داد. نمی دانم مگر کوبایی ها کمونیست و خداناباور مهره مار دارند که می توانند این گونه عمل کنند ولی ما نمی توانیم. حکومت با کفر می ماند ولی با ظلم خیر
  • محمد ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    2 0
    مشکلات شما شاید قابل حل باشد ولی مشکلات مردم بعید است با این روند حل شود
  • جانباز 70 درصد IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    0 0
    وقتی رئیس جمهور به لکنت می افتد و از واژه های تکراری و خسته کننده استفاده می کند و به هیچ وجه از دولت مخفی پشت خودش حرفی نمی زند و اصلا نمی تواند بگوید حرف عیان را .... و البته مردم بیشتر از او می دانند همه چیز را ..... این است که می بینید با یک حرف سیاستمدار و سکاندار اصلی سیاست کشور ارز مجددا خمیازه می کشد و ارز ( عرض ) اندام می کند ... برای رشد و شکوفایی یک کشور شاید اقتصاد حرف دوم باشد حرف اول صداقت و آشکارسازی نظام سیاسی کشور می باشد هر وقت که سیاست در زیر پستو و پتو مخفی شد اقتصاد هم راه خودش را خواهد رفت .. شاید یک راه ساده بیشتر نداشته باشیم . بیداری سیاسی هم در بین سیاسیون و هم آحاد مردم ... مردم بیدارنند زیرا از قوت لایموت خود فاصله گرفته اند و دل درد گرسنگی و بیکاری آنها را هوشیار می نماید . اما امان از سیاستمدارانی که خودشان را به خواب می زنند و یا خدای نکرده مردم بیدار را خفته می انگارنند ..... زمان جنگ مدیران جوان رهبری جنگ را بعهده داشته اند از بد روزگار همانها که به سن کهولت و پیری رسیده اند شده اند سکاندار سیاست کشور ... بیایید مهندسی معکوس انجام دهیم سکان سیاست را بدست نیروهای جوان و با انگیزه بدهیم سیاست روح تازه و عشق تازه می طلبد نه عشق پیری .... والسلام
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    4 0
    یعنی واقعا مسئولین متوجه آسیب زیاد چنین جلسات فرمایشی نیستند. دیروز باید بین مردم می بودید تا ببیند بعد از پایان جلسه چطور مردم در سطح شهر نظام را مسخره می کردند.
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    11 0
    علی لاریجانی شاگرد هاشمی رفسنجانی هرگز اجازه نخواهد داد کار روحانی به استیضاح کشیده شود. ولی وضع اقتصادی مردم اینکار را خواهد کرد
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    2 1
    تجسم وسنبل حماقتن بعضیا
  • حسن IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    3 1
    یه فکری به حال قشر ضعیف بکنید به خدا قسم در این وضعیت بدجوری شرمنده زن و بچه شدند
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    5 0
    خودکرده را تدبیر نیست!
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    7 0
    مشرق پراید 40 تومانی نشون دهنده وخامت اوضاع است . نیازی به قلم زدن تو نداره . من جوان مجرد الان توی این اوضاع چه کنم ؟
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
      0 1
      فقط کافیه به جای کامنت گذاشتن! بری سر ساختمون کار کنی.
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    4 0
    کارشناسان معتقدندکه بالارفتن قیمت ارزموجب کم شدن ارزش نقدینگی زیادوویرانگرمیشه، لذاباحفظ ذخایرارزی،موجب کاهش واردات وکاهش مصرف گرایی میشه که دربلندمدت به نفع اقتصادکشوره این سیاست ریاضت اقتصادی باکنترل تورم وکسادی بازار،موجب تعطیلی بنگاههای کوچک میشه که فقط یک مدیرقوی وکارامدلازمه تاازاقشارضعیف حمایت کنه وازهدررفت منابع بصورت رانت وغیره جلوگیری کنه تامنجربه بحران اجتماعی نشه
  • US ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    4 0
    الان مردم منتظر هستند ببیند تکلیف این سوال از رئیس جمهور چی میشه ؟ آیا قراره توسط لاریجانی وتو بشه !! یا به هر نحو دیگر فقط یک کار عبث و بی نتیجه بوده و آیا قرار نیست کار اساسی صورت گیرد ؟؟؟؟؟
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    4 1
    کجا بیکاری کم شده.
  • احمدخواجوند IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    3 0
    لاریجانی بیشتر از روحانی بود
  • FR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    2 0
    شما چرا در این مدت به این اتهامات پاسخ ندادید ! روحانی دیروز گفت ماهمه باهم هستیم !
  • FR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    6 1
    شما چرا در این پنجسال به این اتهامات پاسخ ندادید وبزرگانتان در نقش کاندیدای انتخابات در همان سال نود ودو تقریبا همین مواضع را گرفتند ..... هنوز نادانهایی وجود دارند که به داستان خوردن وبردن هفتصد میلیارد اعتقاد دارند وکلا فراموش کردند که در این شرایط دستاوردهای هسته ای به بیگانه تحویل شد !
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    4 12
    درود بر اصلاحات لعنت بر تندرو و بی سواد سهمیه دار رانت خوار..عامه مردم اصلاحاتی هستند و چند درصد جیره خور اصولگرا
  • بیکار IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    8 3
    رهبری نباید میگفت که این دولت باید بماند وکارکند چراکه دراوایل سرمستی پیروزی همین حسن روحانی درتمامی سخنانش کنایه به رهبری وسپاه وارگانهای نظام میزد وکوتاه هم نمیامد ولی الانه که روسیاه شده شروع کرده از رهبرگفتن وسپاه پاسداران وغیره که معلومه ازروی استیصاله وبس
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    0 0
    فقط کافیه به جای کامنت گذاشتن! بری سر ساختمون کار کنی.
  • nima IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    0 1
    من هم جای روحانی باشم . این طوری میگم . دیگه اخر های حکومتش . میگه این همه تحمل کردین . یکم دیگه تحمل کنید . به زودی تموم می شه . ما می ریم . یه عده جدید می این . شما را مشغول میکنن . و این داستان همچانان ادمه داره . اقا روحانی شما کجا شغل ایجاد کردین . ایا منظور شما اشتغال اغازاده ها در خارج می باشد
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    4 0
    روحانی و دارو دسته اش باید از مردم و مجلس عذر خواهی کنند و به نا کار آمدی سیاست های خود اعتراف نمایند. خدا بیامرزد پدر احمدی نژاد را .هر چی بود از اینها بهتر و پاکتربود.آمار هاش هم درست تر بود
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    0 0
    اماری که مسولین محترم از جمله اقای رییس جمهور ارایه میدهند در زندگی مردم نمودی ندارد وبعضا تضاد دارند هما نگونه که یکی از نمایندگان مطرح کرد لذ ا باعت بی اعتمادی مردم شده است
  • مرتضی IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    0 0
    بیکاری = فقر، فحشا، گرایش به مواد مخدر، عدم ازدواج جوانان و گرایش به زندگی مجرمانه و همه اینها از جهالت که ریشه فقر هست نشات میگیره، نگاهی به کشورهای همسایه بندازیم بد نیست، ما داریم خلاف جهت آب شنا می کنیم، کشورهای عربی با چند میلیمتر با شیرین کردن آب دریا دارن کشاورزی می کنند ما هم دریاها را برای شنا و آب های زیر زمینی را برای تولید برق(نیروگاه شهید مفتح همدان) الان هم در لاهه داریم پرونده تشکیل می دهیم تا دستور موقت بگیریم و جلوی تحریم های آمریکا وایسیم!! یک سرچ بزنین عربستان چه برنامه ای برای تولید برق داره، نگاهی به ترکیه هم بد نیست، به اندازه یک سوم درآمد نفتی ما تسلیحات صادر کرد!! خدا به داد اطفال برسه بعضی از برندهای شیر خشک سازگار با معده در بازار نیست!
  • NL ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    0 0
    وقتی سوال کنید یا نکنید اقناع بشید از پاسخ یا نشید و وضع همینه یعنی اینجا میایین بحث می‌کنید خلید دولت های ایران میان سر کار تا خودشون و هفت نسلشون رو تو عسل بندازن مردم هم سر کار بیچاره ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس