کد خبر 888298
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
عابدزاده

دروازه‌بان لژیونر تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: خدا را شکر از جایگاهی که فعلا در آن قرار دارم لذت می‌برم، ولی اهداف بزرگ خود را هیچ وقت فراموش نمی‌کنم.

به گزارش مشرق، امیر عابدزاده در خصوص شرایط این روزهایش در لیگ برتر پرتغال، حضورش در ترکیب ثابت تیم ماریتیمو، مقایسه‌اش با کسپر اشمایکل، آروزهای فوتبالی‌اش و ... صحبت‌های زیر را انجام داد:


*با اینکه در اوایل حضورت در فوتبال پرتغال همیشه بازی نمی‌کردی و امسال هم کمی دیر به تمرینات اضافه شدی، اما الان به صورت ثابت برای ماریتیمو بازی می‌کنی و عملکرد خوبی هم داشتی.

خدا را شکر می‌کنم، همیشه سعی کرده‌ام با تمام توان تمرین کنم و برای موفقیت تیمم تلاش کنم. همیشه سعی کرده‌ام به اتفاقات دل نبندم و روی هدف بزرگ خودم تمرکز کنم. هدف امسال من صد درصد این بوده که نفر اول دروازه تیمم باشم. خودتان مسیر من را مشاهده کردید و دیدید که چطور و چگونه من به این جایگاهی که الان در آن حضور دارم دست پیدا کردم. خدا را شکر اتفاقات خوب پشت سر هم برای من رخ داد و خوشحالم که امسال توانستم از اول فصل برای تیم خود به میدان بروم.

*قطعا برای یک دروازه‌بان جوان و خارجی رسیدن به ترکیب اصلی یک تیم اروپایی دشوار است.

با اینکه خیلی دیر به تمرینات اضافه شدم و مصدومیت جزئی که داشتم ولی توانستم خود را به ترکیب اصلی برسانم. کادر فنی امسال ما تغییر کرده و من که امسال کمی دیرتر از دیگر بازیکنان تمرینات را شروع کردم باید خودم را به سرمربی نشان می‌دادم. خوشحالم که در این کار موفق بودم و نظر او را جلب کردم. در اولین بازی که سرمربی من را به میدان فرستاد خدا را شکر عملکرد قابل قبولی داشتم و از آنجا بود که توانستم اعتماد این مربی را جلب کنم.


*تو تا اینجای کار دو پیروزی و یک شکست را در لیگ برتر پرتغال تجربه کردی. فکر می‌کنی ماریتیمو بتواند در پایان فصل نتایج خوبی بگیرد و جایگاه خوبی کسب کند؟

زود است که از اول فصل برای پایان فصل چیزی را پیش‌بینی کنیم. به نظرم باید فعلا کمی صبر کرد و حدودا از هفته‌های پنجم و ششم می‌توان تیم را سنجید. همیشه بازی با تیم‌های بزرگ پرتغال مثل پورتو، بنفیکا، اسپورتینگ و تیم‌های دیگر سخت بوده و باید تلاش کنیم که خود را به شرایط خوبی برسانیم تا این تیم‌های بزرگ را شکست دهیم.


*تو فصل را خیلی خوب شروع کردی، در مورد این مسئله هم توضیح می‌دهی؟

همین طور است. به نظرم امسال خیلی شیرین آغاز شد. از اینکه در بازی اول در دقایق پایانی پیروز شدیم و همچنین من بهترین بازیکن زمین شدم بسیار خوشحالم. بازی دوم هم بازی خوبی بود، ولی اشتباهات فردی و بچگانه باعث شد که نتیجه را به راحتی واگذار کنیم.

بازی قبلی ما با چاوز مقابل سرمربی قبلی ما بود و از این نظر بازی دراماتیکی بود این مربی در شهر ما به دلیل نتایج خوبی که کسب کرده محبوبیت زیادی دارد و از این نظر لحظات زیبایی را در این بازی شاهد بودیم با اینکه آنها در این بازی دفاعی بازی کردند، ولی ما توانستیم در نهایت در این بازی پیروز شویم و پیروزی مقابل مربی سابق به نظرم اتفاق جذابی بود. این بازی که با پیروزی ما همراه بود یکی از برد‌های شیرین دوران فوتبالی من بود و امیدوارم این روند خوب را پیش ببریم. امسال نسبت به سال گذشته تیم هجومی‌تری در اختیار داریم و با مربی جوان و با شجاعتی که داریم می‌خواهیم در هر بازی پیروز شویم من هم به این دلیل مشتاقم که به تیم خود کمک کنم. ما اهداف بزرگی داریم و می‌خواهیم به چیز‌های زیادی دست پیدا کنیم و باید تلاش کنیم.


*در رسانه‌های پرتغالی هم در مورد تو زیاد صحبت می‌شود.

همیشه سعی کرده‌ام که نماینده خوبی از ایران در فوتبال اروپا و به خصوص در پرتغال باشم. هر روز صبح که بیدار می‌شوم خدا را شکر می‌کنم که می‌توانم یک روز دیگر برای بهتر شدن تلاش کنم و سعی می‌کنم از این فرصتی که در اختیارم قرار گرفته به بهترین شکل استفاده کنم. خدا را شکر از جایگاهی که فعلا در آن قرار دارم لذت می‌برم، ولی اهداف بزرگ خود را هیچ وقت فراموش نمی‌کنم. من این را در خود می‌بینم که می‌توانم در تیم‌های بزرگی بازی کنم و برای آن تمام توان خود را می‌گذارم.


از لحاظ فنی و ذهنی سعی می‌کنم هر روز نسبت به روز گذشته بهتر شوم و دوست دارم از هر کسی بزرگ و کوچک نکته‌ای یاد بگیرم. فکر می‌کنم این خاکی بودن من باعث شده که در پرتغال با واکنش‌های خوبی روبه رو شوم. پرتغالی‌ها آدم‌های مهربان و خاکی هستند و هر کسی را که می‌خواهد پیشرفت کند با تمام توان حمایت می‌کنند. خدا را شاکرم که من را در جای درستی قرار داده و دستان او را که هر روز به من کمک می‌کنند اطراف خود احساس می‌کنم و این دست‌ها همان افرادی هستند که این روز‌ها اطراف من قرار دارند.


*هدفی که کادر فنی امسال برای تیم در نظر گرفته چیست؟

مربی ما امسال سعی کرده فشار را از روی بازیکنان بردارد. ما در گذشته به پلی آف لیگ اروپا رفتیم و همین توقعات را از تیم و بازیکنان بالا برد و زمانی که نتوانستیم این کار را انجام دهیم با واکنش‌های خیلی خوبی مواجه نشدیم. سرمربی ما اعتقاد دارد باید بازی به بازی پیش برویم و هر بازی برای پیروزی به میدان برویم. این مسئله من را بسیار خوشحال می‌کند که قرار است هر بازی برای پیروزی به میدان برویم و فقط قرار نیست که برای مثال در بازی مقابل تیم‌های بزرگ شکست نخوریم. به نظرم برنامه خوبی است و می‌توانیم با این روش اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. احساس می‌کنم با این روش می‌توانیم به اهداف بزرگ خود که یکی از آن‌ها حضور دررقابت‌های اروپایی است دست پیدا کنیم.


*خیلی‌ها زندگی ورزشی تو را با کسپر اشمایکل مقایسه می‌کنند، خودت این موضوع را قبول داری؟

این موضوع برایم جالب است چرا که همیشه من بازی‌های کسپر را دنبال می‌کردم در مقاطعی که کسی شاید کسپر اشمایکل را در لستر سیتی دنبال نمی‌کرد من فیلم‌های بازی او را در اینترنت نگاه می‌کردم و سعی می‌کردم نکاتی از او در مواقع بازی یاد بگیرم. احساس می‌کنم دروازه‌بانی در خون کسپر دروازه‌بانی است و از این نظر نسبت به دیگر دروازه‌بان‌ها در جهان متفاوت است.

الان که می‌بینم تلاش‌های سالیان اخیر کسپر نتیجه داده و او چنین جایگاه بزرگی دارد به خود امیدوار می‌شوم و احساس می‌کنم می‌توانم به جایگاه او و یا حتی بیشتر از او دست پیدا کنم. با همه این احوال من معتقدم قرار نیست مسیر همه به یک شکل باشد هر کسی باید مسیر خود را طی کند و قرار نیست سرنوشت کسی مشابه شخص دیگری شود. همچنین اشمایکل هم از نظر سن و سال هم از من جلوتر است و قرار نیست که من در ۳۱ سالگی مثل او باشم. به نظرم انسان باید به اهداف خود باور داشته باشد و برای رسیدن به آن تمام تلاش خود را به کار گیرد باید از مسیری که در آن هستی لذت ببری. من همیشه سعی کردم چنین کاری را انجام دهم برایم جذاب بوده که من تا حدودی شبیه او هستم، چون او پدرش اسطوره بوده و پدر من هم شباهتی به پدر او دارد. داستان زندگی ما کمی شبیه به هم است و همین به من انگیزه زیادی می‌دهد.


*رقبای اصلی تو در لیگ پرتغال برای کسب عنوان بهترین دروازه‌بان فصل چه کسانی هستند؟

به نظرم امسال رقابت سنگین‌تری نسبت به سال‌های گذشته در پرتغال بین دروازه‌بان‌ها وجود دارد. دلیل آن هم این است که پاتریسیو دروازه‌بان تیم ملی پرتغال از اسپورتینگ جدا شده و به لیگ انگلیس رفته است. پس از آن هم چند بازیکن جدید به پرتغال آمدند که کمی این امر تراز دروازه‌ها را به همراه داشته است. دیگر کسی مثل پاتریسیو نام بزرگی ندارد و دیگر توجهات روی شخص خاصی معطوف نیست. فقط پورتو کاسیاس را در اختیار دارد. من سعی می‌کنم با کاسیاس که از کودکی اسطوره فوتبالی من بوده و همیشه فیلم‌های بازی او را نگاه می‌کردم رقابت کنم. همه دروازه‌بان‌های پرتغال خوب هستند و به نظرم من تنها کاری که باید انجام دهم این است که ثبات داشته باشم و روز به روز برای بهتر شدن تلاش کنم.

تو طرفدار سفت و سخت رئال مادرید هستی، فکر می‌کنی بتوانی روزی به این تیم بزرگ بروی؟

همیشه دوست داشتم به تیمی که کاسیاس در آن اسطوره شده بروم و هنوز هم به رفتن به رئال مادرید فکر می‌کنم. من دوست دارم به این هدفی که از کودکی داشتم دست پیدا کنم و به نظرم چیزی غیر ممکن نیست.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس