هادی اشترک

بازیکن تیم ملی کبدی گفت: تا کی باید زیر نگاه تحقیرآمیز دیگران تلاش کنیم؟ مگر پرچمی که با مدال طلای کبدی زنان و مردان بالا رفت پرچم همان کشوری نیست که کاروان ایران با اندونزی اعزام کرد؟

سرویس ورزش مشرق – تیم ملی کبدی کشورمان ۲۲ سال پس از راه اندازی این رشته در کشور به مدال طلای بازیهای آسیایی این رشته در جاکارتا اندونزی دست یافت. مدالی پر ارزش که در خاستگاه این رشته هیجان انگیز در قاره آسیا کسب شد.

این ورزش اولین بار به صورت نمایشی در بازیهای آسیایی ۱۹۸۲ به اجرا گذاشته شد. ورزشی که در کشورمان آن را بیشتر به نام "زوو" می شناسیم امروز در کشورهایی همچون هندوستان با گردش مالی چند ده میلیون دلاری دارای لیگ حرفه ای و میلیونها مخاطب تلویزیونی است.

هادی اُشتُرَک در گفت و گو با مشرق، درباره تیم ملی کبدی و اتفاقات پیش از بازیهای آسیایی، حین برگزاری و پس از آن حرف زد و به کاستی هایی اشاره کرد که بی گمان با برطرف کردن آنها می توان یکی از ورزش های جذاب با گردش مالی و اقتصادی بسیار زیاد را در داخل کشور راه اندازی کرد.

در ادامه متن صحبت های ملی پوش کبدی کشورمان را می خوانید:

**از سخت ترین گروه بالا رفتیم

ما در گروه دوم بازیهای آسیایی و در سخت ترین وضعیت قرار داشتیم. بازیهای ما به ترتیب با مالزی، پاکستان، نپال و کره بود که با رسیدن به دور یک چهارم بار دیگر به مصاف پاکستان رفتیم. در نیمه نهایی به هند خوردیم و با فرستادن هند به رده بندی به فینال رسیدیم و در دیدار پایانی کره جنوبی را شکست دادیم و طلای این رقابتها را بدست آوردیم.

**مثل فوتبال عمداً نباختیم

پس از صعود به یک چهارم نهایی می توانستیم ببازیم تا در نیمه نهایی به هند نخوریم ولی غلامرضا مازندرانی (سرمربی تیم ملی کبدی) گفت اگر دنبال طلا هستید باید بروید و هند را همین جا از رسیدن به فینال محروم کنید. ما هم رفتیم و با ۱۰ امتیاز اختلاف (۱۷ – ۲۷) هند را به رده بندی فرستادیم و به فینال رسیدیم.

**انتظار طلای آسیا را داشتیم

انتظار داشتیم به طلای این رقابتها برسیم. ۱۸ ماه است برای این بازیها برنامه داشتیم. ۸ بازیکن تیم مان در لیگ برتر هند بازی می کنند و همه بازیکنان مان عزم جزمی برای طلا داشتند.

**سالهاست در لیگ هِند هستم

الان خود من ۶ سال است که در لیگ هند بازی می کنم. دو سال با تیم "پاتنا" دو قهرمانی متوالی را گرفتم. فصل بعد به تیم "یوبنا" رفتم و امسال هم به عضویت تیم "گوجیرات" که نایب قهرمان فصل قبل است درآمدم.

**لیگ هند رالی قدرت و پول است

لیگ هند یک لیگ پرفشار و دشوار است. در واقع می توان گفت یک رالی قدرت بدنی با سرعت و تکنیک. به اصطلاح خودمانی وقتی یک بازی شروع می شود بُکُش بکش راه می افتد. تیم های قهرمان چندین میلیارد تومان جایزه دریافت می کنند.

**هر مسابقه در هند چندین هزار تماشاگر دارد

مسابقات کبدی در هند در ورزشگاه های بزرگ کریکت با ال سی دی های بزرگ در اطرف برگزار می شود. چندین هزار نفر تماشاگر برای دیدن مسابقات به استادیوم می آیند و کیفیت برگزاری و اهمیتش در هند بسیار بالاست.

**"مازندرانی" فقط سرمربی نیست

در پایان بازیهای آسیایی جاکارتا غلامرضا مازندرانی سرمربی تیم ملی مان هم با عقد قراردادی هدایت یکی از تیم های لیگ برتری کبدی هند را در دست گرفت. او نقش بسیار زیادی در موفقیت ما داشت. او هم روانشناس تیم است هم مربی. او لباس های تیم را هم خودش طراحی کرد که زیباترین لباس های ورزشکاران بازیهای آسیایی هم شد.

**قرارداد لژیونرهای کبدی میلیاردی است

بهترین بازیکن کبدی مان در لیگ ایران ۱۰ میلیون تومان قرارداد می بندند و در نهایت نصفش را هم به بازیکن نمی پردازند. ولی در هند بچه های ایرانی که آنجا هستند بین ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان قرارداد دارند. یعنی کمترین و بدترین بازیکن ایرانی در آنجا می تواند فصلی ۵۰۰ میلیون تومان دریافت کند.

**هیچ ترسی از هندی ها نداشتیم

با توجه به حضور ۸ نفر از اعضای ۱۲ نفره تیم مان در لیگ هند هیچ هراسی از این تیم در دیدار نیمه نهایی نداشتیم. خیلی از آنها هم تیمی های بچه های خودمان در لیگ هند بودند و می دانستیم چه تکنیک و قِلِق هایی دارند. البته نباید این نکته را هم نادیده بگیریم که سرمربی ما برگ برنده تیم مان بود.

**سرتاپای تیم زنان را طلا بگیرید

از اینکه تیم های مردان و زنان کبدی در این دور از بازیها همزمان به مدال طلا دست پیدا کردند باید نتیجه مهمی بگیریم. البته جا دارد بگویم که باید سرتا پای تیم زنان مان را طلا بگیرند چون واقعا کار بزرگی کردند.

**کبدی و این همه مظلومیت در ایران؟

فدراسیون کبدی ما از نظر امکانات نسبت به سایر رقبا خیلی خیلی عقب است. ما یک تیم بسیار بسیار مظلوم بین همه رشته های اعزامی به بازیهای آسیایی بودیم. این در حالیست که ما در همه این سالها در آسیا یا نقره گرفته ایم یا طلا، ولی مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هیچ توجهی به ما نمی کنند و بدترین شرایط را برای ما فراهم می سازند.

**کبدی باید برای تمرین از کاراته اجازه بگیرد؟

چرا تیم ملی کبدی نباید یک کمپ اختصاصی داشته باشد؟ مگر طلای دیگر رشته ها عیارش از طلای ما بیشتر است؟ ما وقتی برای تمرین به کمپ تیم ملی کاراته می رویم حس بدی داریم که در زمین تمرین بچه های کاراته کا کار می کنیم. دوست نداریم زیر نگاه های سنگین دیگر ورزشکاران کشورمان باشیم. کبدی باید برای تمرین از کاراته اجازه بگیرد؟

**در بازگشت به ایران بدترین جا اسکان یافتیم

جالب است بدانید وقتی از جاکارتا به تهران برگشتیم بیشتر بچه های دو تیم مردان و زنان برای یکی دو روز بعد بلیت بازگشت به شهرشان را داشتند و در این مدت تیم را در خوابگاهی به نام بعثت در منطقه کیان شهر تهران (از مناطق محروم و جنوبی پایتخت) اسکان دادند که واقعا خوابگاهی در شأن تیمی که برای کشور ۸۰ میلیون نفری ایران دو طلای آسیایی آورد است نبود. ما خجالت می کشیدیم خانواده مان را به آنجا ببریم چه برسد به تیم ملی زنان و مردان یک کشور!

**جناب وزیر ما خودمان را ثابت کردیم

هیچ ایرادی از این بابت به فدراسیون مان نمی گیریم. اتفاقا رییس فدراسیون مان که جوانترین رییس فدراسیون هم هست هر کوششی می کند تا ما بهترین امکانات را داشته باشیم ولی وزارت ورزش و کمیته المپیک برای کبدی هزینه نمی کنند. به خدا ما خودمان را ثابت کرده ایم حالا نوبت شماست جناب وزیر. فکر نمی کنم بالاتر از طلا مدال دیگری باشد که اگر باشد آن را هم می گیریم.

**چرا هنوز کبدی را ورزش نمی دانید؟

این همه برای تیم فوتبال در این بازیها هزینه شد چه اتفاقی رخ داد؟ با ۴ بازی و تنها یک برد و دو باخت، حتی به دور یک چهارم هم صعود نکرد. خرده ای به این تیم نمی گیریم ولی اگر ۱۰ درصد هزینه و امکاناتی که در اختیار این تیم قرار داده شده را به ما بدهند جای دوری نمی رود. یک کمپ داشته باشیم که از سفر برمی گردیم آنجا استراحت کنیم. چرا با ما مثل غیر ایرانی ها رفتار می شود. مثل اینکه کبدی ورزش نیست و کسی ما را دوست ندارد.

** قهرمان اینچئون را در فینال شکست دادیم

کره جنوبی که ما در فینال شکستش دادیم ۴ ماه پیش در مسابقات اینچئون مدال طلا گرفته بود. آنها در بوسان کمپ اختصاصی برای کبدی شان دارند با خوابگاه، استخر، سالن تمرین و سونا و همه چیز.

**حقوق ملی پوش کبدی ماهی ۲۰۰ هزارتومان است!

از اعضای تیم کره سئوال کردم در اردوی تیم ملی ماهی چقدر از کمیته المپیک پول می گیرید که با حساب دلاری متوجه شدم ماهی ۸ میلیون تومان پول حقوق دریافت می کنند در حالی که یک کبدی کار در اردوی تیم ملی ماهی ۲۰۰ هزارتومان از کمیته المپیک پول دریافت می گیرد!

**طلای کبدی هم طلاست

با این دو طلای کبدی وزارت ورزش و کمیته المپیک دیگر نمی توانند نسبت به کبدی بی تفاوت باشند. حالا ما رشته ای هستیم که خودمان را ثابت کرده ایم. مثل تکواندو، والیبال، کاراته و دیگر رشته هایی که طلایی هستند. پس باید به کبدی هم به چشم فدراسیون طلایی نگاه کنند. اگر ایران در رنکینگ بازیها دنبال جایگاه است همانطور که به جودو و سایر رشته های مدال آور توجه ویژه دارد و برای شان کمپ و شرایط ویژه در نظر می گیرد باید به کبدی هم با این دید توجه کند نه یک رشته بی اهمیت که از این فدراسیون و آن فدراسیون سالن تمرینی بخواهد تا چند ساعت در محل تمرین آنها تمرین کند. تا کی باید زیر نگاه تحقیرآمیز دیگران تلاش کنیم؟ مگر پرچمی که با مدال طلای کبدی زنان و مردان بالا رفت پرچم همان کشوری نیست که کاروان ایران با اندونزی اعزام کرد؟ طلای وزنه برداری چه تفاوتی با طلای کبدی در جدول مدالی دارد؟ همه رشته ها به جای خود عزیز و با اهمیت هستند و اتفاقا معتقدم باید به همه رشته ها بیش از این توجه شود ولی نه اینکه کلا کبدی را فراموش کنند و فقط به چند رشته قدیمی مدال آور بپردازند.

**چرا خانواده ها فقط دنبال مدرسه فوتبالند؟

چرا امروز در ایران خانواده ها دوست دارند فرزندان شان را در مدارس فوتبال ثبت نام کنند؟ چون آنجا توجه هست، پول هست. ما در یک شهر مرزی زندگی می کنیم وقتی از من سئوال می شود فرزندمان را به کبدی بفرستیم من با چه رویی آنها را تشویق کنم. آیا در کشور توجهی به این رشته می شود؟ توجهی به لیگ کبدی شده؟ بگویم بازیکن در حد تیم ملی قراردادش ۱۰ میلیونی است که فقط ۵۰۰ هزار تومان پیش قسط اول را می دهند و بعد خداحافظ؟ ما نسل سوخته این رشته بودیم انشاالله که از این به بعد کبدی برای نسل جدید یک رشته درخور اعتنا مانند سایر ورزش های مدال آور باشد.

**در هند ۷۰درصد قرارداد را اول می پردازند

در هند لیگ ۳ ماه بیشتر طول نمی کشد. بابت همان هم رقم خوبی می پردازند که گفتم تا یک میلیارد هم می رسد. ولی نکته اینجاست که ۷۰ درصد کل مبلغ را اول فصل می دهند. یعنی برای یک میلیارد قرارداد ۷۰۰ میلیون تومان را روز اول به حساب ما در هند واریز می کنند بعد ۳۰ درصد باقیمانده هم در دو قسط تا پایان سه ماه تسویه می شود. البته ۲۰ درصد هم مالیات برای بازیکنان خارجی و ۱۰ درصد برای هندی ها دارند.

**اسم "زهک" را به گوش همه رساندم

ساعت ۸ صبح (روز سه شنبه ۵ مرداد) به فرودگاه زاهدان رسیدم که با استقبال خوب مردم سیستان و بلوچستان روبرو شدم. بعد هم به "زهک" (از شهرستانهای استان سیستان و بلوچستان) آمدم و مردم از من تشکر می کردند و می گفتند در همه این سالها مسئولان سیاسی استان هرگز نتوانستند کاری کنند که اسم این منطقه به گوش هموطنان مان در ایران برسد ولی تو این کار را برای ما کردی. فرماندار و رییس اداره ورزش و جوانان زهک هم از من تشکر می کردند.

**متولد و بزرگ شده گرگانم

من فرزند یک خانواده نظامی هستم. البته اصلیتم سیستانی است ولی رگ بلوچی هم دارم. شیعه ام و با توجه به شرایط شغلی پدر خدابیامرزم در گرگان به دنیا آمدم و سالها در استان گلستان بزرگ شدم. ولی الان چندین سال است به زهک آمده ایم. وقتی به زهک برگشتم مادرم گریه می کرد و گفت سرافرازم کردی. این حرف یک دنیا برایم ارزش داشت.

**خانواده همسرم لطف بزرگی در حقم کرد

جادارد از خانواده همسرم هم تشکر کنم که در این چند سال همراهم بودند به ویژه در این ماه ها که همسرم باردار است و در اردوهای تیم ملی بودم شاید بیشتر اوقات او با پدر و مادرش زندگی می کرد.

**به زودی پدر می شوم

لیسانس تربیت بدنی دارم و شرایط مالی ام در این ۶، ۷ سالی که راهی لیگ هم شده ام بد نیست. سال ۹۴ ازدواج کردم و انشاالله دخترم هم تا اواخر شهریور به دنیا می آید که اسمش را هم "آوا" انتخاب کرده ایم. البته احتمالا در حین تولد فرزندم در هند هستم چون به زودی راهی این کشور می شوم.

در پایان فیلم هایی از بازی‌های هادی اشترک در لیگ کبدی هند را می توانید ببینید:

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • SE ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    سرتاپای تیم زنان را طلا بگیرید؟؟ این تعریف جدیدی از اسلام است که زن با پوشیدن لباس چسبان و جست و خیز کردن جلوی مردان نامحرم اسمش با حجاب باشد فقط به خاط یک وجب پارچه که روی سرش گذاشته است! تعدادی ناموس مسلمان با لباسهای چسبان جلوی چشم میلیونها نامحرم جست و خیز و پرش و جهش کنند ولی نه تنها کسی به غیرتش برنخورد که تازه به بهانه اینکه یک وجب روسری روی سر این علیامخدرات بوده ، این رفتار را افتخار اسلام هم بدانند! و افتخار هم بکنند! قورباغه آب پز شدیم.
    • ماهان IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      80 31
      دوست عزیز همه چیز برمیگرده به ذهن کثیف امثال شما که همه چیز تحریک میشه. یعنی اگه با چادر برن مسابقه بدن همه چیز حله. اول باید ذهن مریض امثال شما درمان شه
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      44 22
      فازت چیه دقیقا؟
    • رامین IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      44 22
      عزیزم تو که دم از اسلام میزنی از فیلتر شکنت واسه چه کاری استفاده میکنی ؟ اونا تحریکت نمیکنن ؟
    • ایرانی واداده ی بیکار IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      31 21
      امان از تعصب بیجا و افراط وتفریط که گرفتار آن شده ایم!!!! . تمام گرفتاری های جهان اسلام از زیر سر همین متعصبین و نماز شب خوانها بلند میشود . اینان در تمام عمرشان دچار کج فهمی میباشند .که بد عارضه ای است عارضه بد فهمی وکج فهمی !وقتی که بانوان غیور ایرانی تمامی مرزهای تعصب خشک وبی جای امثال ناشناس 7:9را طی کرده و علیرغم تمام مشکلات و بی مهری های این افراداز آن عبور کرده و بر قله افتخار اسیا جای گرفته اند مطلا کردن قامت این شیر زنان ، کوچک ترین کاری است که می باید کرد .
    • sadegh IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      25 12
      باز فریاد وا اسلامای امثال شماها بلد شد چرا هر چیزی رو ربط می دید به اسلام و نامحرم و پوشش!!!کسب افتخار واسه یه کشور اونم در قالب ورزش چیزی کمی نیست توی کشور ما کم مشکلات و بحران نداریم طرح مسائل حاشیه و خالی از منطق هدفی جز انحراف افکار عمومی از مشکلات معیشتی نداره
    • امیر IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      15 4
      بی عقلی و کج فهمی امسال تو ما را به اینجا رسونده.واقعا تاسف داره.اگه به تو و امثال تو باشه حکم زنده به گور کردن دختران میدین.تاسف واژه کوچکی است بدبخت....
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      16 5
      مشکل امثال شما اینه که عقل و وجدان انسانی ندارین. اگر عقل داشتین وضعیت کشور الان این نبود . کامیون کامیون اختلاص می شه و کلی مسئول دزد داریم و بیت المال رو واسه کارهای بیهوده تلف می کنین . به بهانه ی ضریح ائمه ی بزرگوار طلاهای کشور رو می برین عراق انباشته می کنین. در حالی که اگر برای ائمه طلا مهم بود در زمان حیاتشان دنبالش می رفتن. انوقت مشکل شما و امثال شما شده لباس چسبان کسانی که برای این کشور افتخار کسب کردند . امثال شما مگر چکار برای این مردم و مملکت کردین که دارین عیب دیگران رو می گیرین؟ آیاجز بدبختی و عقب ماندگی مردم و کشور و به تباه کشیدن جوانان کشور کار دیگری کردین؟ مشکل شما لباس تنگ مردم نیست . شما با ورزشکار بودن و سالم بودن جوانان این مملکت مشکل دارین .برای همفکران شما کنترل کردن جوانان معتاد و دختران فاحشه راحت تر است.
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      10 4
      الحق و الانصاف راست میگویی ولی اشکال این جاست که در آشوب تمدنی آخرالزمان قرار داری و مجبوری نیش و کنایه های دوستانت را بپذیری چون اسلام وارونه شده و معروف و منکر گم شده و حدود الهی فراموش متاسفانه الآن همه چیز را عرف مطابق ذایقه و فهم خودش به شرع نسبت میده کافی است یک لحظه فکر کنیم در دوران ظهور قرار داریم مولایمان مهدی که شناخت ایشان از آیات و روایات بر می آید به هیچ وجه خواهان این وضعیت نیستند و اجازه چنین کارهایی را صادر نخواهند کرد اما متاسفانه در وضعیتی قرار داریم که باید بنا به مصلحت مهمتری سکوت و تسامح کنیم بلکه خود مولایمان روزی احکام دین را مطابق حقیقتش احیا کنند و دستورات شرع را اجرا کنند.
    • مهماندار هواپیما SC ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      1 0
      نادان ان طلای بانوان بزرگترین تبلیغ برای اسلام ایران که تو متوجه نیستی
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      0 3
      به خدا راست میگه ، اگه واقعا این بانوان حجاب خوبی دارند با همین نوع پوشش در کشور خودمان رفت و آمد کنند !!! و گرنه خارج و داخل و همه جا محضر خداست و نباید حدود الهی بشکند. تمامی ناهمواری های بدن خود را به نمایش گذاشته اند و خوشحالند که مدالی پفکی که برای امت اسلام که به نان شبی هم نمی ارزد به دست آورده اند.
    • US ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      8 2
      آب که سربالا بره قورباغه ابوعطا میخونه!
    • سیدمهدی IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      17 5
      تیم حاضر با رضایت مسولین وحاکمیت اعزام شده اگه نقدی داری به حکومت بگو
    • Ss IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      1 0
      افتخار تو براي اسن مملكت چي بوده ؟
    • طوفان IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      0 1
      تا کی قراره از دست شماها زجر بکشیم؟؟ چی تو مغزتونه؟؟ چرا فقط تو بحث حجاب فریاد وا اسلاماتون بلند میشه؟؟ این همه فساد و حق خوری و زورگویی چرا صداتون رو درنمیاره؟ نسلتون کی منقرض میشه؟!
    • هادی IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      0 0
      شما ناراحت نباش این بادران و خواهران عزیز منظور شمارو درک نکردند حالا حالا طول میکشه به عمق حرف شما برسند ..خیال میکنند امثال شما مخالف ورزش کردن بانوان هستید ..ول کن تا یک ماه هم توضیح بده اینان برداشتی دیگه از صحبتهای شما میکنند ...حرفات متین دمت گرم
    • جاسم IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      0 0
      شما افراطیها مایه ننگ اسلام وایرانید برید بمیرید که بانام اسلام وحجاب چه کارهایی که نمیکنیدشماازنسل کسایی هستید که برای منافع خودتان قران را بر سر نیزه می کنید ووا مصیبتا سر می دهید اسلام با ورزش ولباس پوشیدن چنددختری که عاشق کشورشون هستندبه خطر نمی افتدبلکه باجهل ونادانی شماها
    • RO ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
      0 0
      خاک بر سر ت که چنین مغز بیماری در آن قرار گرفته .
    • IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
      0 0
      مطمئنم تو از اسلام بیزاری و خودت غرق در فسادی چون از اسلام بیزاری این اراجیف رو گفتی درود بر زنان تیم کبدی که بعد از گرفتن طلا آیه الکرسی خوندن و کور بشه هرآنکه نتواند دید
    • IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
      3 0
      مطمئنم تو از اسلام بیزاری و خودت غرق در فسادی چون از اسلام بیزاری این اراجیف رو گفتی درود بر زنان تیم کبدی که بعد از گرفتن طلا آیه الکرسی خوندن و کور بشه هرآنکه نتواند دید
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
      0 0
      ایرانی واداده ی بیکار که میگی زنها محدودیت دارن ! کدوم محدودیت ؟ شوهر منصوریان که کارهای خونه رو انجام میده . سربازی هم نمیرن و خیالشون راحته . خرج خونه رو هم قرار نیست دربیارن ! منتظر منفیهای فمینیستهای افراطی هستم
    • مادر دلشکسته IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
      1 0
      خدا خیرت بده که جرات داری در آخرالزمان این حرف ها رو بزنی . ان شاالله بزودی صاحب الزمان غریب میاد و معلوم میشه اینهمه تحریک شهوت و دزدی و اختلاس و رشوه خواری و ... هیچ کدوم با اسلام هیچ سنخیتی ندارن
    • ایران IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
      0 0
      خیلی کثیفی
    • ایران IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
      1 0
      خیلی کثیفی
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
      0 0
      من بعید میدونم ایرانی باشی...ملکه کثیف انگلیس از آستینش همه چی در میاره. یک حزب الهی دروغین که چیزی نیست.
  • یحیی IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    40 4
    ورزش کبدی یه ورزش عالی برای جوان هاست. هم تخلیه انرژی داره، هم سرعتی و قدرتی هست، هم ورزش پرخرجی نیست و هم هیجان کاذبی ایجاد نمی کنه (یعنی قرار نیست مثل فوتبال توپی بخوره تو در و دیوار و بقول حضرات پایان خاصی رقم بخوره). دقیقاً به همین دلایله که قرار نیست bold بشه.
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    10 3
    همه ورزش ها دارای یک اهمیت نیست . بسته به اثر گذاری و استقبال مردم ، دارای اهمیت و مورد توجه قرار می گیرد
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    20 21
    بله زن ایرانی با همان یک وجب پارچه روسر خود قهرمان آسیا شد تا نشان دهد ایران پر است از شیر زنانی که الگوی خود را فاطمه زهرا(س)قرارداده وبا همان حجاب قهرمان میشود وبعد روی پرچم کشور خود سجده شکر میکند وآیت الکرسی میخوانند.لعنت بر ذهن های فاسد خوارج گونه!!!!!!!
  • RO ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    30 0
    فوتبال ایران مایه شرم هر ایرانی هست بخصوص تیم های ملی و باشگاهی اون
  • حبیب IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    28 15
    خدا رو شکر که طالبان ظهور کرد و آبروی شما رو برد وگرنه اگه به شما رو بدهند روی طالبان رو هم سفید میکنین . 7:29 با شما هستم .
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      9 3
      جاسوسان انگلیسی برای تحریکو ضربه زدن به اسلام و مسلمانان با تندروی مطالبی را می نویسند که موجب دین گریزی شوند و به یقین این فرد یکی از آنها است. وگرنه از لحاظ شرعی لباس ورزشکاران زن ما هیچ اشکالی ندارد و ورزش کردن هم حرام و نیست
  • 6*4 IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    5 0
    اینقدر وزیر ورزش و نمایندگان مجلس به فکر مشکلات و خرید بازیکن ( 21 بازیکن ) برای تیم تاج ( استقلال ) هستن که وقت نمی کنند
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    6 0
    بدجور از این وزیر ورزش بدم میاد کلم بروکلی هم جاش بزارن بهتره نميدونم چرا تو ایران ضعیف ترین آدم ها رو میارن تو وزارت ورزش
  • احمد IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    7 1
    دولت پول نداره خرج ورزشی بکنه که نتیجه می گیره. آقازاده ها و کارگزاران و تدبیریها و فوتبالیها، هر چی بود رو جارو کردند و بردند.
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    5 10
    دوستانی که برداشت 729 را افراطی می دانند حدود پوشش در اسلام را مطالعه کرده اند؟ تا جایی که من خوانده ام حرف ایشان از نظر اسلامی درست است. در ضمن اگر بی اعتنایی به حجاب باعث پیشرفت باشد الان قبایلی هستند که کلا لخت اند. احتمالا قهرمانی های متعدد ورزشی و سفرهایی فضایی شان را شما شاهد بوده اید!
    • FR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      1 0
      اسلام خیلی چیزهای دیگه ام گفته که مهم ترن. شما اول اونا رو اجرا کن بعد بیا حرف بزن.
  • مینافی IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    0 0
    رشته کبدی یکی از مدال آور ترین رشته های ورزشی کشور ایران است و در این چند سال رشد و جهش خوبی را در حوزه ورزش کبدی جهان داشته. به نظر من لیاقت این بچه ها بیشتر از اینهاست
  • حسین IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    1 0
    آفرین به غیرت تو پسر.. طلای شما واسه ما ارزش داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس