فرهنگی

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی خطاب به روحانی گفت: با پرهیز از فرافکنی مسئولیت مشکلات را به دیگران احاله ندهید، حلقه مفقوده ما در این سال ها مدیریت بوده است.

به گزارش مشرق، در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی سوالات نمایندگان از رئیس‌جمهور، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در این خصوص گفت: رکود از مسائلی نیست که در ماه های اخیر رخ نموده باشد بلکه در طول دولت شما بر اقتصاد کشور حاکم بوده و فقدان مدیریت کارآمد موجب استمرار آن شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: نبود برنامه عملیاتی برای خروج از رکود و اصلاحات اقتصادی مورد نیاز تشدید و اوج گیری نوسانات در چند ماه اخیر را در پی داشت که به رکود تورمی انجامید برای مقابله با آن راهکارهای علمی وجود دارد اما نشانه ای از برنامه ریزی و آغاز اقدامات موثر دیده نمی شود.

بیشتر بخوانید:

نقوی حسینی: اینقدر مرعوب تحریم نباشیم

فیلم/ دومین سوال از روحانی درباره تورم60 درصد!

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی اظهار داشت: اکثر کارخانه‌ها با ظرفیت‌های پایین کار می‌کنند، تعطیلی ۵۸۰۰ کارخانه در طول سال های ریاست جمهوری شما، رکود بازارهای کسب و کار از آثار رکود اقتصادی است.

وی اظهار داشت: این رکود بی سابقه در شرایطی بود که مدام بودجه جاری افزایش یافته است. چرا دولت در هدایت نقدینگی موفق نبوده است. افزایش حجم نقدینگی ۲.۳ درصدی کشور نسبت به سال گذشته با عبور از مرز ۱۶۰۰ تریلیارد تومان برای اولین بار موجب التهاب در بازار از جمله بازار طلا، ارز و مسکن شد.

فرهنگی گفت: در حال حاضر نقدینگی بیش از «جی بی پی» شده است در حالی که گفته بودید سیاست های مالی خود را به گونه ای تنظیم کرده اید که نقدینگی رشد نیابد. تورم اعلامی بانک مرکزی در خرداد ماه ۹.۷ درصد اعلام شده است در حالی که واقعیت های ما و مردم آن را تایید نمی کند. تورم‌های نقطه به نقطه ماهانه نوید تورم ۶۰ درصدی در سال جاری را می دهد که بالاترین میزان تورم در تاریخ کشور است.

وی تصریح کرد: افزایش نقدینگی و فشار توامان عرضه و تقاضا رکود تورمی را شکل می دهد. در چنین شرایطی کاهش قدرت خرید مردم و کاهش ارزش پول ملی، کاهش تولید داخل را به همراه دارد.

وی ادامه داد: مستاجران امید خانه دار شدن را و برخی مالکان به خاطر شوک های اقتصادی خانه هایشان را از دست می دهند.

فرهنگی ادامه داد: جوانان فارغ التحصیل نمی توانند کار مناسبی پیدا کنند و بر کل زندگی آنان تاثیر می گذارد.

وی تاکید کرد: رکود تورمی حتی اگر کوتاه مدت باشد می تواند تاثیر طولانی در زندگی مردم بگذارد. دولت باید با مدیران عملیاتی دست به تحولات و یا اصلاحات اقتصادی می زد در حالی که کار موثری انجام نداد.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: از سال ۹۲ دست به کدام اقدام اصلاحی زده اید؟ در اصلاح زیربناهای اقتصادی در زمینه های قاچاق، مسکن، مالیات، نظام بانکی، گمرکی، حمایت از تولید، بیمه، عمران، حمایت از بیکاران و حتی اصلاح نظام یارانه ها که همیشه از آن انتقاد می کردید اصلاحاتی انجام ندادید.

وی ادامه داد: با برنامه ششم که می توانست زمینه برخی اصلاحات را فراهم کند با بی اعتنایی و بلکه با مهری برخورد کردید. انتظار منطقی آن است که با پرهیز از فرافکنی مسئولیت ها آنها را به دیگران احاله ندهید. حلقه مفقوده ما در این سال ها مدیریت بوده است.

فرهنگی ادامه داد: امیدوارم همکاران محترم با توجه به واقعیت هایی که در جامعه وجود دارد تصمیم بگیرند نه بر اساس ادعاهایی که مرتب در طول این سال ها تکرار شده اما آثار خارجی قابل توجهی نداشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس