کد خبر 888140
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۸
روئینگ‌سوار

ملی‌پوش روئینگ ایران در بازی‌های آسیایی گفت: مربی ما می‌خواست محسن مدال بگیرد تا از مدال او جایزه بگیرد، این یک خیانت بزرگ بود. فکر می‌کنم قصد طاهر کبوتری این بود که ما مدال نگیریم.

به گزارش مشرق، عاقل حبیبیان درباره ناکامی ملی‌پوشان روئینگ در بازی‌های آسیایی اظهار داشت: مربی ما اشتباه بزرگی انجام داد که یک ماه مانده بود به مسابقات به من و شادی گفت که در قایق دو نفره سنگین‌وزن پارو بزنیم. محسن شادی برای مسابقات ۲۷ کیلو وزن کم کرد، همین باعث شد تا بدنش خالی کند.

* در ماده سنگین‌وزن ۲ نفره فقط یک بار تست دادیم

وی افزود: من بارها به فدراسیون گفتم که محسن شادی در سنگین‌وزن و من در سبک‌وزن پارو بزنیم، اما قبول نکردند، اولین بار بود که ما در قایق دو نفره سنگین‌وزن با هم نشستیم، دراین ماده فقط یک بار تست دادیم و همیشه به صورت تک‌نفره پارو می‌زدیم، اگر من در سبک‌وزن و محسن در سنگین‌وزن تک‌نفره شرکت می‌کردیم حتما مدال می‌گرفتیم. در این ۱۲ سالی که پارو می‌زدم، اولین‌بار بود که به فینال B رفتم. ما در مدت ۱۵ روز یکبار در قایق دو نفره نشستیم و تست ۲ هزار دادیم، این فاجعه است، معلوم است با چنین تمرینی، تیم در فینال B هم آخر می‌شود. 

* لیو نقشی در چیدمان ترکیب نداشت

ملی‌پوش روئینگ کشورمان در پاسخ به این سؤال که نظر لیو درباره ترکیب قایق‌ها چه بود، تصریح کرد: لیو اصلا نقشی نداشت، او فقط تماشاگر بود. طاهر کبوتری هم هر وقت دلش می‌خواست می‌آمد و به ما می‌گفت تمرینات او را اجرا می‌کند، زمانی که در ارومیه بودیم صبح پارو می‌زدیم، بعدازظهر یا والیبال بازی می‌کردیم یا برنامه دو داشتیم، اما این تمرینات اشتباه است، زمانی که جیوگانیک سرمربی ایران بود ۳ وعده تمرین سخت داشتیم.

* با وزن کم کردن شادی ۲ مدال را از دست دادیم

حبیبیان در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی بر اینکه آیا در خصوص ترکیب ماده‌ها صحبتی با رئیس فدراسیون داشتی یا خیر، یادآور شد: من بارها گفتم اگر قرار است دو نفره شرکت کنیم محسن هم باید هم‌وزن من باشد. او ۹۰ کیلو بود که با وزن کم کردن به ۷۲ کیلو رسید. چربی نداشت که آب کند، عضله می‌سوزاند، همین باعث شد ما دو مدال صددرصد طلا را از دست بدهیم. من گفتم چرا با محسن در دبل سبک‌وزن شرکت نکنیم، این ماده راحت‌تر بود اما این کار را انجام ندادند. اشتباهات مربی خیلی زیاد بود و ما راحت سه مدال را از دست دادیم، اما دختران، تمرینات جیوگانیک را دنبال می‌کردند و بهناز مرادخانی ارنج را تغییر نداد.

* کبوتری می‌خواست فقط شادی مدال بگیرد

قایقران تیم ملی کشورمان با بیان اینکه طاهر کبوتری مربی تیم ملی ایران فکر می‌کرد فقط مدال محسن شادی کافی است، یادآور شد: ما دو سه بار این حرف را از خودش شنیدیم. او می‌گفت فقط محسن مدال بگیرد، حتی ترکیب داخل قایق چهار نفره را هم تغییر داد که باعث تضعیف آنها شد. بعد از پایان بازی‌ها با ناخدا صحبت کردم و گفتم مربی ما اشتباهات زیادی داشت. بارها گفتم می‌توانم در سبک‌وزن مدال بگیرم. مربی ما می‌خواست محسن مدال بگیرد تا از مدال او جایزه بگیرد، این یک خیانت بزرگ بود. فکر می‌کنم قصد طاهر کبوتری این بود که ما مدال نگیریم، چرا که مجتبی شجاعی اصلا یکبار هم در تک‌نفره پارو نزده بود، اما در همین ماده مسابقه داد؟

* زمان مسابقه متوجه شدیم قایق نداریم

حبیبیان در ادامه صحبت‌هایش به نبود قایق در بازی‌های آسیایی اشاره کرد و گفت: ما برای این مسابقات چهار سال کار کرده بودیم، اما زمان مسابقه متوجه شدیم برایمان قایق سفارش نداده‌اند، روز آخر قایق پیدا کردیم که برای ماده سبک و سنگین‌وزن یک قایق داشتیم، آن هم به صورت اتفاقی از تیم مالدیو گرفتیم، چون آنها مسابقه نداده بودند. من در این سه سال بدترین روزهایم را گذراندم، یکبار پارویم شکست، یکبار به جای سبک، در سنگین‌وزن شرکت کردم و حالا هم قایق نداشتم، همه اینها به مربی برمی‌گردد. به سرپرست تیم در زمان مسابقات گفتیم قایق نداریم نمی‌توانیم مسابقه بدهیم، به ما گفت مسابقه ندهید! روز اول هم که در ماده خودمان بالا نرفتیم به خاطر این بود که قایق‌مان تنظیم نبود.

* در چین نه مربی داشتیم نه قایق!

روئینگ‌سوار تیم ملی ایران ادامه داد: محسن شادی به راحتی می‌توانست مدال نقره را بگیرد،‌به خود او هم گفتم. به رئیس فدراسیون هم گفتم که اجازه دهند در سبک‌وزن پارو بزنیم. از زمان پایان مسابقات تا وقتی که به تهران برسیم چقدر از این موضوع ناراحت بودیم. ما در چین نه سرمربی را داشتیم، نه قایق برای تمرین. فکر می‌کنم اگر ما زیر نظر قرائت کار می‌کردیم خیلی بهتر بود، او شش ماه نزد بهترین مربیان آلمانی دوره دیده بود، قرائت مربی بااخلاق و علمی است که دکترای ورزش دارد، او بهتر از طاهر کبوتری است، برای کبوتری اصلا مهم نبود ما مدال بگیریم، فقط شادی برایش مهم بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ابو عطا IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    18 0
    تو ورزش ايران چه خبره ؟؟؟
    • امیر IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
      16 0
      خبری نیست جز همون که در سایر جاها عادی شده دزدی غارت چپاول خیانت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس