مرز سوریه

با تسلط شبه نظامیان کُرد بر بخش های وسیعی از شرق استان دیرالزور، عملیات استخراج از منابع میادین نفتی منطقه در دستور کار نیروهای آمریکایی قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، تازه ترین خبرها از تحولات میدانی شرق استان دیرالزور سوریه (شرق رود فرات) حاکیست، پیشروی شبه نظامیان کُرد با پشتیبانی ائتلاف غربی در مرزهای مشترک با عراق ادامه دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده، شبه نظامیان کُرد موفق شدند بخش های وسیعی از مناطق مرزی مشترک با عراق را به همراه تمامی چاه های نفتی منطقه از جمله میدان نفتی «سیجان» تحت کنترل در بیاورند.  

در حال حاضر فقط بخش هایی از مناطق در حومه شرق رود فرات در حدفاصل غرب شهرک باغور فوقانی تا شهرک هجین در اشغال عناصر تروریستی داعش است؛ بخش هایی از مناطق شرقی دیرالزور همچنان به هسته های خاموش داعش آلوده است.

به گزارش مشرق، همزمان با تسلط شبه نظامیان کُرد بر بخش های وسیعی از شرق استان دیرالزور، عملیات استخراج از منابع میادین نفتی منطقه در دستور کار نیروهای آمریکایی قرار گرفته است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: شمار زیادی از متخصصان حوزه نفتی آمریکا برای تعمیر و راه اندازی میادین نفتی در منطقه حاضر شده اند و درصدد هستند روند استخراج منابع نفتی را در سریع ترین زمان ممکن محقق کنند.

این منبع میدانی به جزئیات برداشت از میادین نفتی شرق استان دیرالزور اشاره کرد و افزود: نیروهای متخصص آمریکایی عملیات استخراج و غارت نفت خام از میدان «التنک» (دومین میدان نفتی بزرگ سوریه) آغاز کرده اند.

وی با بیان این که تعداد زیادی تانکر سوخت در منطقه مستقر شده است، تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته، نیروهای آمریکایی تا دو هفته آینده قادر خواهند بود که روزانه حدود ۵ هزار بشکه نفت را از میدان نفتی «التنک» برداشت کنند.  

از میدان های نفتی «العمر و کونیکو» خبر می رسد، آمریکایی ها عملیات ساخت دو  پایگاه نظامی را در حومه این دو میدان به پایان رسانده اند و عملیات ساخت پایگاه سوم در نزدیکی میدان نفتی التنک در حال تکمیل است.

به گفته منابع میدانی، آمریکایی ها در تلاش هستند تا چند ماه آینده حدود ۱۴۵ هزار بشکه نفت را روزانه از سه میدان نفتی «العمر، التنک و کونیکو» استخراج و غارت کنند؛ دولت سوریه قبل از شروع بحران روزانه ۳۸۶ هزار بشکه نفت از این میادین استخراج می کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    12 2
    از شاه دزدهای بین المللی این کارها بعید نیست.
  • US ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    16 1
    سوریه رو هم مثل عراق برای نظامیان آمریکایی به گورستان تبدیل خواهیم کرد
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    5 11
    نیروهای سوری و ایرانی جرات مقابله با آمریکا رو ندارند میان مخالفین سوری رو میزنن اگه جرات دارین وارد شرق فرات بشین...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس