دادگاه

اولین جلسه رسیدگی به پرونده اخلالگران نظام ارز و سکه با حضور سه متهم جوان برگزار شد و حواشی جالبی نیز در در این جلسه وجود داشت.

به گزارش مشرق، براساس استجازه مقام معظم رهبری، مقرر شد دادگاه‌های مربوط به اخلالگران نظام اقتصادی به صورت علنی با انتشار اسامی و تصاویر متهمان برگزار شود. این دادگاه‌ها که نحوه تشکیل آنها با حضور سه قاضی در دو شعبه ویژه در دادگاه انقلاب استان تهران است، دیروز در اولین جلسه سه متهم جوان تهرانی را پای میز محاکمه دید.

ببینید:

عکس/ اولین دادگاه سه متهم فساد اقتصادی

این سه نفر، متهم به اخلال در نظام اقتصادی به وسیله اخلال در نظام توزیع نیازمندی‌های مردم از طریق گرانفروشی بودند و دادگاه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی موحد در شعبه اول دادگاه ویژه برگزار شد.

دادگاه چند حاشیه نیز داشت:

*خبرنگاران پیش از ساعت 8 صبح مقابل دادگاه انقلاب استان تهران حضور داشتند و پس از طی تشریفات به سالن دادگاه راهنمایی شدند، جلسه حدود 10 و سی دقیقه آغاز شد.

*پیش از آغاز جلسه دادگاه فردی که خود را برادر یکی از متهمان معرفی می‌کرد مدعی بود برادرش تنها 10 موبایل وارد کرده است! 

*سه متهمی که با آگاهی از انتشار تصاویر و اسامی کامل خود وارد دادگاه می‌شدند واکنش‌های متفاوتی حین ورود به دادگاه و در جلسه دادگاه داشتند.

*عکاسان آماده عکس گرفتن از ورود متهمان بودند، یک متهم با لبخند، دیگری با سر پایین و سومی که علیرضا سنجری بود، با پوشه طلقی مقابل صورت وارد دادگاه شدند.

*سنجری برای دقایق طولانی پوشه را مقابل صورتش گرفته بود و تلاش عکاسان را برای تصویربرداری از چهره‌اش ناکام گذاشت و پس از برداشتن پوشه هم سرش پایین انداخته بود.

*سناباد صفرها که حین ورود لبخند بر لب داشت زمانی که مقابل ریاست دادگاه حاضر شد چهره‌اش جدی بود و به سؤالات رئیس دادگاه پاسخ گفت.

*جلسه دادگاه حدود 90 دقیقه طول کشید و حدود ساعت 11 و 18 دقیقه به پایان رسید.

*وکلای متهمان در انتهای جلسه با خبرنگاران سخن گفتند و معتقد بودند نهایت جرم موکلانشان گرانفروشی است و گرانی ارز باعث گرانی گوشی تلفن همراه شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس