کد خبر 887683
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۴
جبهة النصره

پایگاه خبری النشره گزارش داد که ترکیه تلاش دارد در قالب معادلات ادلب، تروریست‌های جبهة النصره را در یک ائتلاف دیگر ادغام و این گروهک را منحل کند.

به گزارش مشرق، بحران سوریه از بعد درگیری‌های میدانی به مراحل پایانی خود نزدیک شده است. ارتش و هم پیمانان سوریه در اطراف ادلب موضع گرفته‌اند و همزمان، رایزنی‌ها به خصوص میان مسکو و آنکارا در جریان است. آن هم در شرایطی که ترکیه به حمایت روس‌ها در خارج از سوریه نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:

واکنش اسد به حمله احتمالی آمریکا به سوریه

بولتون سوریه را به حمله موشکی تهدید کرد!

به نوشته پایگاه خبری النشره، ترکیه تلاش دارد تا اثرات تحریم‌ها و فشارهای آمریکا را کاهش دهد و در این مرحله توانایی ایستادگی مقابل مسکو را نیز ندارد؛ بنابراین خود را آماده دادن امتیازاتی در سوریه به خصوص ادلب می‌کند.

به گفته‌ی النشره، طبق اطلاعات بدست آمده ترکیه به گروهک «هیئه تحریر الشام» که «جبهة النصره» اصلی‌ترین عضو آن محسوب می‌شود، مهلت داده است که تا پایان ماه آگوست، خود را منحل کرده و در قالب ائتلاف «الجبهه الوطنیه للتحریر» که اخیرا از سوی ترکیه و با ائتلاف گروهک‌های نظامی در شمال سوریه ایجاد شده، درآید.

اردوغان در ماههای گذشته درخواست روسیه مبنی بر مقابله با «جبهة النصره» در ادلب را رد و تلاش کرده از آن به عنوان اهرم فشاری علیه مسکو و تهران بهره ببرد؛ اما امروزه خود را پس از تیرگی روابط با آمریکا در محاصره می‌بیند و ازین رو حاضر است رضایت روسیه را هرچند به قیمت قربانی کردن جبهة النصره، به دست بیاورد.

طبق این گزارش، در داخل «جبهه تحریر الشام» نیز دو دستگی ایجاد شده است، بخشی از لزوم اطاعت‌پذیری از دستورات ترکیه سخن می‌گویند و بخشی نیز خواستار کودتا علیه مواضع این کشور هستند، اما به نظر می‌رسد، دسته‌ی اول در اکثریت قرار دارند.

النشره در ادامه می‌نویسد کانال‌هایی درون  «الجبهه الوطنیه للتحریر» برای ارتباط با «تحریر الشام» جهت ادغام در یکدیگر ایجاد شده است و یک منبع خبری در این خصوص گفته است که آینده «هیئه تحریر الشام» به چگونگی ارتباط با «جبهه الوطنیه للتحریر» است اینکه وارد درگیری نظامی می‌شود یا با ادغام در یکدیگر تحت نام جدیدی به توافق می‌رسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس