کد خبر 887415
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
جلسه استیضاح عباس آخوندی

نماینده دهلران در مجلس با بیان اینکه در شرایط نابسامان اقتصادی به منابع کشور چوب حراج زده شد و ذخایر طلای کشور 60 تن کاهش یافت،‌گفت: اتاق جنگ اقتصادی نیازمند افراد باهوش و سخت‌کوش است.

به گزارش مشرق، شادمهر کاظم‌زاده نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز پارلمان در سخنانی به عنوان موافق استیضاح وزیر اقتصاد،‌اظهار داشت: امروز کشور ما در معرض یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار گرفته است و دشمن با تشکیل یک اتاق جنگ،‌هر روز علیه ایران توطئه می‌کند ولی ما در مقابل این جنگ اقتصادی آنان چه کرده‌ایم؟

بیشتر بخوانید:

خادمی :«ژن های معیوب» بیمه و بانکداری کشور را نابود کرده اند

وی افزود: آیا غیر از این بود که به منابع کشور چوب حراج زدیم و ذخایر طلای کشور با عرضه سکه 60 تن کاهش یافت.  اتاق جنگ اقتصادی که باید در کابینه شکل گیرد نیازمند افراد باهوش و سخت‌کوش است،‌افزایش نگران کننده فقر می‌تواند آسیب‌های اعتقادی را به دنبال داشته باشد. 

کاظم‌زاده تصریح کرد: آن زمان که وزارت اقتصاد را تحویل گرفتید برنامه‌های خوبی را ارائه کردید که ماهم به همان برنامه‌ها رای دادیم، گفتید ساماندهی بازار ارز اما آیا این ساماندهی بازار ارز بود یا آشفتگی بازار ارز؟ گفتید آسایش اقتصادی، این اسایش اقتصادی بود یا تلاطم اقتصادی؟ شما در این شرایط کجا بودید؟ 

نماینده دهلران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: بانک مرکزی باید مستقل عمل کند نه اینکه با دستور دولت فعالیت کند، انسجام اقتصادی در کشور ما کجا است؟ زمانی که این حجم نقدینگی سرگردان در بازار وجود دارد،‌چه باید کرد؟ راهکار شما به عنوان وزیر اقتصاد برای جذب این حجم از نقدینگی در بازار چیست؟ 

وی خاطرنشان کرد: با وجود این امکانات و ثروت ملی،‌ چرایی این تلاطمات ارزی قابل توجیه نیست. عدم استفاده از نخبگان جوان در مدیریت کشور یکی از علل بروز مشکلات اقتصادی فعلی کشور است. 

کاظم‌زاده همچنین تاکید کرد: مطرح می‌کنند دولت می‌خواهد هزینه تغییرات در مدیریت اقتصادی را به گردن مجلس بیندازد که ما نباید اجازه دهیم،‌ما نمایندگان مجلس استیضاح را به عنوان برگ آخر اعمال نظارت قانونی مجلس استفاده کردیم،‌امروز روزی است که با رای موافق به استیضاح درخواست خود را برای تغییر تیم اقتصادی دولت اعمال می‌کنیم. 

نماینده دهلران در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: حال اقتصاد کشور خوب نیست و در تب می‌سوزد، یک و نیم میلیارد دلار بودجه برای وام‌های کم بهره در نظر گرفته شد اما مردم نیازمند موفق به دریافت اینگونه وام‌ها نمی‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
    3 8
    خوب حرف زده ، البته حـــــــرف !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس