کد خبر 887338
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷
امیر حاج رضایی

کارشناس فوتبال ایران معتقد است مهاجمان و بازیکنان خط میانی استقلال باید در فرصت کم باقی مانده به آمادگی ذهنی برسند تا بتوانند مقابل السد نتیجه بگیرند.

به گزارش مشرق، امیر حاج‌رضایی کارشناس و پیشکسوت فوتبال ایران درباره دیدار استقلال و السد در لیگ قهرمانان آسیا گفت: استقلال در دو بازی گذشته خود خوب عمل نکرده اما نمی‌توان بازی ‌های قبلی را با بازی‌های آینده مقایسه کرد. هر مسابقه شرایط خاص خود را دارد اما خب از این مساله هم نمی‌توانیم به راحتی عبور کنیم که روند استقلال در پنج دیدار گذشته خودخوب نبوده و نتوانسته نتایج دلپذیری را در لیگ برتر کسب کند.

وی ادامه داد: رفتن بازیکنان کلیدی و استفاده از بازکنان جوان و بی‌تجربه از عوامل نتیجه نگرفتن استقلالی‌هاست اما این تیم مربی خوبی دارد که کارش را بلد است. البته هر مربی باید ابزار داشته باشد و با این ابزارها که بازیکنانش هستند نتیجه می‌گیرد. استقلال بازی‌های بدی انجام داده و اگر بخواهیم طبق آن‌ها قضاوت کنیم، شانس کمی مقابل السد خواهد داشت اما من این گونه پیش‌بینی نمی‌کنم. استقلال در این فاصله من باید بتواند بازیکنانش را به آمادگی صد درصد ذهنی برساند.

سرمربی اسبق تیم ملی درباره مصاف پرسپولیس و الدحیل قطر تصریح کرد: تیم قطری تلفیق لخویا و الجیش است و در ۲۶ بازی شکست‌ناپذیر بوده است. محرومیت پرسپولیس و اضافه نشدن بازیکنان جدیدش نماینده ایران را اذیت خواهد کرد. در فوتبال ایران اتفاقی می‌افتد که در نوع خود بی‌نظیر است که منشا آن‌ها سوءمدیریت‌های مدیره‌های انتخاب شده برای این دو تیم پرطرفدار پایتخت است.

او افزود: مثلا بی‌تدبیری یک مدیر باعث شد پرسپولیس یک میلیون و ۲۵۰ هزار یورو خرج یک مربی از کار افتاده و از رده خارج کند. من نمی‌دانم وزارتخانه چگونه این مدیران را انتخاب می‌کند.

حاج‌رضایی در خصوص رویکرد استقلال برای مهار گابی و ژاوی توضیح داد: شفر مربی خوبی است. زمانی که من سرمربی تیم ملی بودم و او هدایت کارلسروهه را برعهده داشت، برای برپایی اردویی به این شهر رفتیم. آلمانی‌ها خیلی به این مربی و کارش اعتقاد داشتند و هواداران استقلال با دیدن عملکردش در فصل قبل، خیالشان از بابت نیمکت راحت شد. شفر هم تیمش را می‌شناسد و هم از تیم حریف شناخت دارد. این به مربی بستگی دارد که از چه تاکتیکی برای مهار خط میانی السد به خصوص کنترل ژاوی و گابی استفاده کند.

این کارشناس فوتبال درباره علت ناکامی مهاجمان استقلال در ۱۸۰ دقیقه اخیر گفت: استقلال مهاجمان نسبتا خوبی دارد. تبریزی بازیکنی تاثیرگذار است و الحاجی گرو نیاز به فرصت دارد. من فکر می‌کنم ناهمانگی باعث ناکامی استقلالی‌ها در گلزنی شده است. البته خوب تغذیه نشدن مهاجمان هم می‌تواند در این موثر باشد. جپارف بازیکن بزرگی بود و دو بار بازیکن سال آسیا شده است اما جایگزینی برای او در آبی‌پوشان پایتخت حضور ندارد. شاید جوانان فعلی استقلال خوب باشند و بازیکنان درخشانی برای اینده این تیم باشند اما برای امروز استقلال و دیدارشان با السد کافی نیستند و نمی‌توانند به خوبی جای جپارف را پر کنند.

وی در پایان درباره بازیکنان کلیدی دو تیم استقلال و پرسپولیس برابر نماینده‌های قطر بیان کرد: پرسپولیس به دلیل مهمان بودن در قطر، باید حواسش باشد گل نخورد. به نظر من خط دفاع این تیم شامل خلیل‌زاده باید با دقت بیشتری بازی کنند تا گل نخورند. همچنین شجاع باید بازی عصبی را کنار بگذارد تا در زمین حریف، کار دست تیم ندهد. خط حمله استقلال هم باید بهترین عملکرد خود را داشته باشد و قدر موقعیت‌هایش را بدانند تا مقابل نماینده قطر به برتری برسند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس