کد خبر 887243
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷
وزارت خزانه داری آمریکا

انتظار می‌رود در صورت رشد مناسب اقتصاد آمریکا بانک مرکزی فدرال به افزایش تدریجی نرخ بهره دلار ادامه دهد.

به گزارش مشرق به نقل ازABC نیوز، ژرومه پاول، رئیس جدید بانک مرکزی فدرال آمریکا روز گذشته اعلام کرد در صورتی که اقتصاد آمریکا به رشد مناسب خود ادامه دهد، نرخ بهره دلار به صورت تدریجی افزایش خواهد یافت.

وی گفت: علیرغم آنکه با خواست بانک مرکزی نرخ تورم در آمریکا به ۲ درصد رسیده است احتمالا از این رقم تجاوز نخواهد کرد.

این اظهارات بدین معناست که بانک مرکزی آمریکا نیازی نمی‌بیند تا به سیاست خود در افزایش نرخ بهره دلار تسریع بخشد.

انتظار می‌رود ماه آینده میلادی بانک مرکزی فدرال نرخ بهره دلار را دوباره افزایش دهد.

پاول که در سخنرانی سالانه رؤسای بانک‌های مرکزی آمریکا در شهر جکسون هبل در ایالت وایومینگ آمریکا سخن می‌گفت تاکید کرد: ما می‌دانیم که باید یک سیاست متوازن در راستای افزایش نرخ اشتغال و جلوگیری از افزایش شدید قیمت‌ها در پیش بگیریم.

وی گفت: بهترین راهکار برای ایجاد موازنه بین جلوگیری از افزایش شدید قیمت و همچنین جلوگیری از کاهش رشد اقتصادی، بالا بردن تدریجی نرخ بهره دلار است.

رئیس کل بانک مرکزی فدرال آمریکا ادامه داد:‌من و همکارانم به دقت در حال نظارت بر داده‌های اقتصادی هستیم و ما سیاست‌های پولی را اعمال خواهیم کرد که بهترین حمایت را از ادامه رشد اقتصادی، بازار اشتغال قوی و نرخ تورم دو درصد انجام دهد.

پاول در عین حال گفت: در زمان رویارویی احتمالی با بحران بزرگ اقتصادی نظیر بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ و یا بالا گرفتن نگرانی‌ها نسبت به عملکرد اقتصاد آمریکا ما هر کاری لازم باشد انجام خواهیم داد.

این عبارت یادآور گفته‌ای بود که شامل اقدامات نامتعارف توسط بانک مرکزی فدرال و دیگر بانک‌های مرکزی آمریکا در زمان بحران بزرگ اقتصادی سال ۲۰۰۸ آمریکا می‌شود.

وی در سخنان خود هیچ اشاره‌ای به انتقاد دونالد ترامپ نسبت به عملکرد بانک مرکزی فدرال آمریکا نکرد. ترامپ پیشتر گفته بود  که از عملکرد بانک مرکزی راضی نیست.

وی همچنین اشاره‌ای به جنگ تجاری که آمریکا با چین به راه انداخته است و تاثیر آن بر رشد اقتصادی این کشور نکرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس