شادی سهراب مرادی

سهراب مرادی در روز رکورد شکنی خود قهرمان بازی های آسیایی۲۰۱۸ شد.

به گزارش مشرق، رقابتهای دسته ۹۴ کیلوگرم وزنه برداری بازی های آسیایی۲۰۱۸ در حال برگزار شد و  ایران در این دسته دو نماینده دارد که سهراب مرادی توانست مدال طلا بگیرد اما کیانوش رستمی دیگر نماینده ایران که برای نخستین مرتبه در دسته ۹۴ کیلوگرم وزنه می‌زند، اوت شد.

مرادی رکورد ۱۸۹ یک ضرب، ۲۲۱ دوضرب و مجموع ۴۱۰ کیلوگرم قهرمان بازی های آسیایی شد و اولین مدال وزنه برداری را در جاکارتا گرفت. این سیزدهمین طلای کاروان ایران محسوب می شود.

* حرکت یک ضرب:

-کیانوش رستمی در اولین حرکت یک ضرب پشت وزنه ۱۷۵ کیلوگرم قرار گرفت که آن را انداخت و در دومین حرکت توانست ۱۷۵ کیلوگرم را مهار کند.

رستمی در آخرین حرکت یک ضرب وزنه  ۱۸۴ کیلوگرم را از پشت سر انداخت و با همان ۱۷۵ کیلوگرم به کار خود پایان داد و دوم شد.

سهراب مرادی برای نخستین حرکت یک‌ضرب وزنه 182 کیلوگرمی را درخواست کرد که به راحتی این وزنه را بالای سر برد. وی در دومین حرکت با انتخاب وزنه 189 کیلوگرمی به رکورد جهان که 188 کیلوگرم بود حمله کرد، اما در مهار این وزنه ناکام ماند. مرادی در سومین و آخرین حرکت یک ضرب بار دیگر وزنه 189کیلوگرمی را انتخاب کرد که با مهار این وزنه، یک رکورد جهانی دیگر را بعد از 19 سال شکست و به نام خود ثبت کرد.

این رکورد پیش از این در اختیار آکاکیوس کاکیاشویلی وزنه‌بردار یونانی بود که در مسابقات جهانی 1999 آتن به ثبت رسانده بود. با ثبت این وزنه، رکورد بازی‌های آسیایی نیز در اختیار سهراب قرار گرفت.

سهراب مرادی در مسابقات قهرمانی جهان در آناهیم آمریکا با مهار وزنه 233 کیلوگرمی در حرکت دوضرب و با ثبت مجموع 417 کیلوگرم رکورد دوضرب و مجموع جهان را شکسته بود تا بدین ترتیب رکوردهای هر 3 حرکت این دسته به نام سهراب ثبت شود.

*حرکت دوضرب:

کیانوش رستمی وزنه های ۲۰۱۸ و ۲۲۰ کیلوگرم را انداخت و حذف شد. این در حالی بود که کیانوش با زدن وزنه ۲۰۵ کیلوگرم حداقل مدال برنز خود را قطعی می کرد!

سهراب مرادی برای نخستین حرکت دوضرب خود وزنه‌ ۲۲۱ کیلوگرمی را درخواست کرد که این وزنه را به راحتی بالای سر برد. وی در دومین انتخاب وزنه ۲۳۴ کیلوکرمی را انتخاب کرد تا یک بار دیگر به رکورد دوضرب جهان که با ۲۳۳ کیلوگرم در اختیار خودش بود حمله کند، اما در این زمینه ناموفق بود. مرادی برای سومین حرکت بار دیگر وزنه ۲۳۴ کیلوگرمی را درخواست کرد تا بار دیگر رکود دوضرب جهان را نیز بشکند، اما این بار هم ناموفق بود تا با همان ۲۲۱ کیلوگرم به کار خود پایان دهد و با مجموع ۴۱۰ کیلوگرم سیزدهمین مدال طلای کاروان ایران را به ارمغان آورد.

با این حال سهراب مرادی با ۲۳۳ کیلوگرم و ۴۲۲ کیلوگرم همچنان خودش رکورد دار دوضرب و مجموع جهان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی FR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    12 0
    دمت گرم دلاور مرادی .خسته نباشی دلاور مرادی.نوش جونت مرادی.رستمی با غروری که داشت و وزنه بالا انتخاب کرد حذف شد چراباید از هکون اول وزنه ای که نمیتوانی بزنی را انتخاب میکنی؟نقره را ازدست دادی رستمی
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    0 0
    بنده از هم استانی های کیانوش رستمی هستم ، خیلی خوشحال شدم که غرور بیجا ، یکدندگی و خود خواهی های او برای دومین بار کار دستش داد ، امیدوارم تا هنوز جوان است بخودش بیاید و رفتار زشتش را اصلاح کند ! از اون طرف مسئولین وا داده و بی عرضه هم در افتضاح ببار آمده شریک جرمند ، در کجای دنیا رسم است یک ورزشکار خودش وزن و دسته رقابتش ، محل و نحوه تمریناتش و متأسفانه حتّی نحوه انتخاب وزنه اش را انتخاب میکند ، اونوقت از بودجه بیت المال همانند دیگر ورزشکاران استفاده کند ؟ آیا این ظلم به دیگر ورزشکاران که سختی های اردوی تدارکاتی را تحمل می کنند نیست ؟ خسارات وارده را چه کسی جبران میکند ؟
  • مردی چاپ کن IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
    0 0
    بسمه تعالی رسانه محترم مشرق نیوز شما و سایر همکاران در سایر رسانه ها امروز گناهی به شدت بزرگ مرتکب شده اید شما با تیتر کردن کیانوش رستمی سعی در خرد کردن غرور این قهرمان ملی و عقده گشایی کردید.خداوند ستار العیوب است اما شما و رسانه ملی عیب یک فرد را رسانه ای می کنید شکست خورد عیبی ندارد فدای سرش خودش فهمید.این چه جو مسموم و کثیفی است که شما رسانه ها راه انداختید این مصداق بارز ترور نرم شخصیت است که تنها از رسانه هایی پر از عقده بر می آید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس