غبارروبی بهشت زهرا

جمعی از جوانان فعال بیش از یک سال است که اقدام به خانه تکانی صلواتی گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران می نمایند.

به گزارش مشرق؛ جمعی از جوانان فعال  بیش از یک سال است که اقدام به خانه تکانی صلواتی گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران می نمایند.

در این طرح تمام امور مربوط به نظافت، رنگ آمیزی، جرم زدایی، تعمیر خرابی ها، تعویض شیشه های شکسته و نظافت حجله شهید و تعمیر خرابی قفل کمد های شهدا توسط این جوانان به سمت خودجوش و صلواتی انجام می شود.

این اقدام تمیز فرهنگی که نمونه بارز یک حرکت آتش به اختیار است به صورت کاملا صلواتی و رایگان و بنا به درخواست خانواده های شهدا در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) در حال اجرا است.


یکی از این جوانان خادم شهدا در اینباره اظهار داشت: جایی که مسئولان کوتاهی می کنند و قدر این میراث فرهنگی کشور را نمی دانند و نسبت به نظافت قبور مطهر شهدا اقدامی نمی کنند، ما خود وارد صحنه شدیم و یک اکیپ مجهز به همراه داریم که تمامی امور نظافتی و تعمیراتی به خصوص تعمیر قفل های خراب حجله های شهدا را به صورت صلواتی برای خانواده شهدا انجام می دهیم.

وی ادامه داد:  هر گونه دست زدن به قبور شهدا نیاز به اخذ اجازه از خانواده شهید دارد و دیده شده است که برخی از روی خیر خواهی گاهی اقدام به رنگ کردن مزار شهدا می کنند که این کار غیر قانونی و غیر شرعی است و قانوناً باید از خانواده شهید اخذ اجازه شود لذا ما شماره تماس خود را اعلام کرده ایم و در سطح بهشت زهرا (س) نصب کرده ایم که در هر قطعه ای خانواده شهیدی امری داشت ما در اسرع وقت به درخواست خانواده شهید انجام می دهیم.

این خادم شهدا تأکید کرد: سازمان بهشت زهرا (س) و بنیاد شهید در این زمینه مساعدتی نمی کنند و این کار به صورت کاملا خودجوش انجام می شود و تعدادی از افرادی که در این طرح سهیم هستند خود خانواده شهید و جانباز هستند.

وی اظهار داشت: خانواده شهدا در صورتی که شیشه حجله های شهیدشان شکسته شده و یا قفل آن خراب شده است و یا قبر شهیدشان نیاز به جرم زدایی و غبار روبی دارد می توانند با شماره تماس 09192095699 تماس بگیرند  و با اعلام شماره ، ردیف و قطعه مزار شهید تمام خدمات را صلواتی دریافت کنند.

*پایگاه خبری شهدای ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هم وطن IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    38 6
    یکی از اقوام ما زمان جنگ شهید شد خانوادش روستا بودند بردند همونجا به خاک سپردند. 30 ساله دست به مقبرش نزدند تقریبا محو شده بود. مادر پیرش هم توانایی نداشت. تا اینکه با کلی خواهش و پارتی بازی بنیاد شهید رو مجبور کردیم تعمیرش کنه که البته 4 میلیون تومن هزینه از ما گرفت!!! واقعا باور کردنی نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس