فرهاد تجری

نماینده مردم قصرشیرین و سرپل ذهاب درباره ادعای خود مبنی بر پرداخت مطالبات و عیدی فرهنگیان از محل اعتبارات مربوط به مناطق زلزله زده توضیحاتی داد.

به گزارش مشرق، فرهاد تجری نماینده مردم قصرشیرین و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که برچه مبنایی معتقدید پرداخت مطالبات و عیدی فرهنگیان در پایان سال 96 با اعتبارات اختصاص یافته به مناطق زلزله زده انجام شده است؟ اظهار کرد: دولت برای بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه تهداتی را به منظور حل مشکلات زیرساختی این مناطق داشت.

وی افزود: به دلیل مشکلات زیرساختی در مناطق زلزله‌زده، رهبر معظم انقلاب در بازدید از این مناطق دستور دادند تا 200 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای بازسازی مناطق زلزله‌زده در حوزه زیرساخت‌ها اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید:

زلزله اقتصادی 193 ریشتری در بهارستان/پای اخلالگران به مجلس باز شد

انتقاد شدید نماینده مردم سرپل‌ذهاب از "سلبریتی‌ها"

نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ آدرس شفافی از محل استفاده این 200 میلیون دلار برای مناطق زلزله‌زده وجود ندارد و این موضوع را به آقای نوبخت هم گفتیم اما پاسخ روشنی به ما ندادند.

تجری ادامه داد: این اعتبارات از قبل مصوب شده بود و باید بگویند 200 میلیون دلار صندوق توسعه ملی کجا رفته است و آدرس شفاف هزینه‌کرد آن را اعلام کنند البته ما از برخی افراد در سازمان برنامه و بودجه شنیده‌ایم چون در پایان سال گذشته دست دولت خالی بود این رقم برای پرداخت مطالبات و پاداش پایان خدمت فرهنگیان هزینه شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش این ادعای شما را رد و اعلام کرده است اگر مستنداتی برای گفته‌های خود دارید آن را در اختیار آموزش‌وپرورش قرار دهید، گفت: آقای الهیار در جایگاهی نیست که بخواهد تعیین کند این پول‌ها در کجا هزینه شده است و این مسئله باید از سوی مسئولان سازمان برنامه و بودجه و خزانه  پاسخ داده و روشن شود و ما منتظر پاسخ آنها هستیم.

پیشتر علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش گفته بود: مسئله‌ای که نمایندگان کرمانشاه مطرح می‌کنند، با چارچوب بودجه‌ای کشور امکانپذیر نیست. وقتی بودجه وارد سیستم دولتی می‌شود چارچوب‌های مشخصی دارد و فصل و نوع هزینه آن تعیین شده و چون حساب دولتی است قابل برداشت نیست تا مسئولان وزارت آموزش و پرورش یا مدیران استانی قابلیت برداشت از آن را داشته باشند و جای دیگر هزینه کنند. ذیحسابی و سازوکارهای نظارتی گوناگون بر این مسئله به طور کامل نظارت دارند، به همین سبب درخواست دارم هر یک از نمایندگان مستندات خود را به وزارت آموزش و پرورش ارائه کنند تا جواب قطعی آموزش‌و پرورش را خدمت افکار عمومی ارائه کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس