کد خبر 887002
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
ان اچ 90

شرکت ایتالیایی لئوناردو اعلام کرد: کار ساخت 28 فروند بالگرد نوع NH_90 برای کشور قطر را آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، این شرکت در بیانیه ای که رسانه های منطقه منتشر کردند، اضافه کرد: تحویل این بالگردها که پیش تر قرارداد آن با دوحه به امضا رسیده است از ژوئن سال 2022 میلادی آغاز خواهد شد.'محمدبن خالد العطیه' وزیر دفاع قطر 14 مارس سال جاری میلادی در حاشیه 'نمایشگاه دفاعی دیمدکس 2018 قطر' قراردادی به ارزش 3 میلیارد دلار با 'روبرتو بینوتی' همتای ایتالیایی خود امضا کرد که براساس آن شرکت لئوناردو 28 فروند بالگرد نظامی برای قطر می سازد.

این قرارداد همچنین شامل خدمات پشتیبانی و آموزش به مدت 8 سال برای خدمه و تکنسین های قطری خواهد بود.براساس این قرارداد 16 فروند از این بالگردها برای حمل ونقل های تاکتیکی و 12 فروند دیگر ویژه ماموریت های دریایی خواهد بود و تحویل آنها از سال 2022 آغاز و تا 2025 به پایان خواهد رسید.

اگوست سال 2017 میلادی هم دو کشور قراردادی به ارزش 5.9 میلیارد دلار به امضا رساندند که براساس آن ایتالیا 7 ناو جنگی برای قطر می سازد.قطر از زمان قطع روابطش با عربستان، امارات، بحرین و مصر در 5 ژوئن 2017 ( 15 خرداد 96) ، قراردادهایی برای خرید تسلیحات با کشورهای مختلف به امضا رسانده که مهمترین آن خرید 12 جنگنده 'رافائل' از فرانسه و 490 خودروی زرهی از شرکت 'نکستر' این کشور به ارزش حدود 10 میلیارد یورو بود.

دوحه همچنین قرارداد خرید 24 فروند جنگنده 'تایفون' به ارزش 6 میلیارد دلار با انگلیس و خرید جنگنده های 'اف – 15 ' با آمریکا به ارزش 12 میلیارد دلار و خرید 7 کشتی جنگی با ایتالیا به قیمت 5 میلیارد یورو را امضا کرده است.
خرید 62 تانک نوع 'لیوبار -2 ' و خودروهای زرهی از آلمان به مبلغ 2 میلیارد یورو و خرید تانک، هواپیماهای بدون سرنشین و کشتی های جنگی از ترکیه بخش دیگری از قراردادهای نظامی قطر در یک سال اخیر است.
این کشور آوریل گذشته یک قرارداد خرید سامانه پدافند هوایی از آمریکا به مبلغ 2.5 میلیارد دلار امضا کرد و گفت وگوهایی برای خرید سامانه موشکی 'اس – 400 ' از روسیه را هم آغاز کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    2 7
    خرج بیخود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس