کد خبر 886899
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵
تحریم نمایه

بانک کردیت سوئیس به عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های سوئیس در قالب تحریم‌های آمریکا 5 میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه را مسدود کرد.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، بانک کردیت سوئیس که یکی از بزرگترین بانک‌های سوئیس محسوب می‌شود 5.1 میلیارد فرانک معادل 5 میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه را در اجرای تحریم‌های آمریکا مسدود کرد.

در حال حاضر نگرانی بانک‌های اروپایی و آمریکایی نسبت به اقدامات تنبیهی آمریکا علیه آنها در صورت ادامه همکاری با اشخاص حقیقی و حقوقی روس در حال افزایش است.  این بانک دارایی‌های روسیه را در نیمه دوم سال 2018 مسدود کرده است. 

البته بانک کردیت سوئیس طی بیانیه‌ای به صورت ایمیل به راشاتودی اعلام کرد که این دارایی‌ها مسدود نشده و تنها طبقه‌بندی آنها تغییر کرده است.

این بانک اعلام کرده است که با سازمان‌های بین‌المللی در تعاملات خود با مشتریان همکاری می‌کند و تحریم‌های آمریکا علیه روسیه را رعایت خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است در طی تحریم‌های اخیر آمریکا علیه روسیه و محدودیت‌های ایجاد شده توسط واشنگتن بانک کردیت سوئیس طبقه‌بندی دارایی‌های روسیه را از دارایی‌های تحت کنترل به دارایی‌های تحت بازداشت تغییر داده است. 

بانک کردیت سوئیس می‌گوید این تغییر طبقه‌بندی به معنای مسدود شدن دارایی‌ها نیست. از طرفی مشتریانی که توسط آمریکا تحریم نشده‌اند مشمول تغییر این طبقه‌بندی نمی‌شوند و این مسأله به معنی ضرر روسیه نخواهد بود. 

کردیت سوئیس می‌گوید جدا به روسیه متعهد می‌ماند و پیشرفت شرایط در این زمینه را دنبال می‌کند. به طور کلی سوئیس یکی از مقاصد اصلی سرمایه‌های خروجی از روسیه به شمار می‌آید.

بنا به آمار ارائه شده از سوی بانک مرکزی روسیه در سال 2017، 6.2 میلیارد دلار معادل 14 درصد از کل پول خارج شده از روسیه به سوئیس رفته است.

دو بانک دیگر سوئیسی به نام‌های UBS و جولیوس‌بائر اعلام کردند که آنها نیز تحریم‌های بین‌المللی را رعایت خواهند کرد البته آنها در بیانیه خود اشاره‌ای به مسدود کردن دارایی‌های روسیه نکردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس