syria new.jpg

اعزام نیروهای تازه نفس و تجهیزات سنگین و سبک نظامی برای شروع عملیات پاکسازی آخرین پایگاه گروه های تروریستی ادامه دارد.

به گزارش مشرق، تازه ترین خبرها از شمال سوریه حاکیست، اعزام نیروهای تازه نفس و تجهیزات سنگین و سبک نظامی برای شروع عملیات پاکسازی آخرین پایگاه گروه های تروریستی ادامه دارد و تمامی یگان های مستقر در منطقه در آماده باش کامل هستند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در روزهای گذشته مذاکرات فشرده ای میان مقامات روسیه و ترکیه برای تعیین تکلیف گروه های تروریستی در جریان بود اما منابع میدانی اعلام کردند که گروه های تروریستی به ویژه هیات تحریر الشام (جبهه النصره) حاضر به مصالحه با دولت سوریه نیست.

به گفته یک منبع میدانی، گروه تروریستی هیات تحریر الشام نه تنها قصدی برای مذاکره با دولت سوریه ندارد بلکه خود را برای نبرد تمام عیار آماده می‌کند و دولت ترکیه را هم تهدید کرده و مقامات این کشور را غیر قابل اعتماد توصیف کرده است.

به گزارش مشرق، با شکست مذاکرات و بی‌نتیجه ماندن تلاش ها برای توافق با گروه‌های تروریستی، دولت ترکیه درصدد است تمامی ایستگاه‌های مراقبت خود را در در استان‌های ادلب، حلب، حماه و لاذقیه تخلیه کند.

گروه تروریستی هیات تحریر الشام، گروهی از عناصر تروریستی که تعدادشان به ۵۰۰ تن می رسید را به دلیل این که درصدد مذاکره با دولت سوریه بودند، بازداشت کرده و به مکان نامعلومی انتقال داده است.

شماری از عناصر گروه تروریستی هیات تحریر الشام در خط تماس با نیروهای ارتش سوریه در استان های ادلب و حلب مستقر شده اند و رصدهای میدانی نشان می دهد آنان درصدد انجام عملیات و درگیری با نیروهای سوری هستند.

چند تن از سرکرده های ارشد میدانی گروه تروریستی هیات تحریر الشام در روزهای گذشته از محورهای عملیاتی شمال شرق استان لاذقیه بازدید میدانی کردند و در تلاش هستند از حومه شهرک راهبردی «کبانی» عملیاتی را علیه نیروهای ارتش سوریه ترتیب دهند.

اما از حومه شرقی استان ادلب خبر می رسد، دولت سوریه گذرگاه ابوظهور را برای خروج امن مردم از مناطق اشغالی باز کرده تا در سلامت کامل به مناطق تحت کنترل نیروهای ارتش انتقال داده شوند و شرایط برای انجام عملیات نهایی علیه گروه های تروریستی فراهم شود.

گذرگاه ابوالظهور
گذرگاه ابوالظهور

به گفته منابع میدانی، در ۷۲ ساعت گذشته، صدها تن از ساکنان استان ادلب خود را به گذرگاه ابوظهور رسانده اند و همزمان چند گروه از کادرهای پزشکی و امدادی سوری و روسی در منطقه مستقر شده اند تا نیازهای درمانی شهروندان را تامین کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، دولت و نیروهای ارتش سوریه، شهروندان آواره استان ادلب را به صورت موقت در مناطق تحت کنترل اسکان می دهند و پس از بررسی کامل آنان را به مناطق و استان های دیگر انتقال می دهند.

چند گروه از نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در حومه گذرگاه و شهرک ابوظهور در حالت آماده باش هستند تا به هرگونه حمله احتمالی گروه های تروریستی در این محور واکنش نشان دهند.

همزمان با خروج ساکنان از مناطق اشغالی و رسیدن آنان به گذرگاه ابوظهور، حملات موشکی و هوایی علیه مواضع گروه های تروریستی به ویژه هیات تحریر الشام در جنوب استان ادلب، غرب استان حلب، شمال و شمال غرب استان حماه و شمال شرق استان لاذقیه افزایش یافته است.

آخرین وضعیت میدانی شمال غرب سوریه
به گزارش مشرق، یگان های موشکی و هوایی در جریان این حملات، پایگاه ها، انبارهای سلاح و تجهیزات نظامی گروه های تروریستی را در شمال سوریه هدف قرار دادند و خسارت های سنگینی به آنان وارد کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
    18 14
    مگه تروریست ها را نمیفرستادن ادلب حالا چجور دارن شهروند از توش نجات میدن
  • IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
    27 18
    انشاء الله کار تروریستها خصوصا جبهه النصره مزور که خود را اسلامی می داند بعد دستش در دست صهیونیستهاست بزودی نابود خواهند شد بحول و قوه الهی
    • US ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
      20 39
      تمام این تروریست ها از ترکیه وارد ادلب شدند این اردوغان بی شرف باعث این همه خونها بی گناهان که ریخته شده میباشه.لعنت بر ترکیه بی شرف و مزدورانش
  • رسول ترک IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
    30 11
    بالأخره داره 7سال رنج با یه پیروزی شیرین تموم می شه چه جنایت ها که این وحشی ها نکردند در سوریه
  • US ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
    20 70
    اردوغان به دستمال کشی افتاده تا نیروهاش رو هدف قرار ندن این همه پارس می کرد الان باید با خواری عقب نشینی کنه
  • US ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
    3 26
    دیگه فایده نداره من باشم با بم اتمتمام ادلبو میفرستم روهوا...مردمش اگه آدم بودن اجازه نمیدادن تروریستا وارد استانشون بشن
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
    2 12
    از اول هم گفتم مذاکرات با اینا فقط گرفتن زمان است ، اگر روسیه و ایران عقل داشتند فورا سراغ تنف و استان های عربی رقه و دیرالزور میرفتند و آنجا را سریعا پاکسازی می کردند ... بعد ادلب ... این همه وقت دادن به جبهه امریکا نفس بکشه آخرش هیچی به هیچی ...
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
    12 18
    اگر بجای این کارها سراغ تنف و کرد ها میرفتید الان بخش وسیعی از خاک سوریه سبز رنگ شده بود ، وقت تلف کردن و مذاکرات زمان بر فقط سوریه را از اهدافش به عقب تر می برد ... اندکی تعقل لطفا
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
      5 13
      اره پانتورچ جانم.. اخه هیچکس نباید به تورچیه مغول نجس گرگ زاده پیشتی بکنه اخه.. خخخخ.
    • US ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
      5 13
      خیلی ناراحتی از اینکه ارتش سوریه میخواد تروریست های ترکیه رو تو ادلب هدف قرار بده ؟شایدم از مزدوران آنها باشی
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
    13 4
    انتقام شهدای خانطومان رو طوری بگیرید که تروریستهای حرامزاده تا برای هفت پشتشون تعریف کنند...
  • قالپاق سازی بهمن PA ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
    21 4
    مرگ بر بن سلمان هرزه بی نماز _ _ _ _ _ _ _ _ _ این کثافت پول میده تروریست های لب مرز مسلح و سازماندهی بشن و پول خوب بهشون میده تا به مرز های ما هجوم بیارند و شخصا این کار را مدیریت می کند ... این فقط یکی از طرح های این خبیث برای زمین زدن ایران است . خریدن ارز دلاری از صرافی های ایران برای خسارت زدن به ایران گرفته تا فشار اقتصادی به ایران ... این کثافت هر کاری برای ضرر زدن به ایران می کنه _ _
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
    8 3
    تا عاشورا چیزی نمانده خوشا بحالشون که تا عاشورا به قافله شهدا میپیوندند
  • US ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
    11 15
    ی.پ.گ باید در این عملیت شرکت کند و جرابلس تا عفرین را آزاد کند ....چه کیفی میده 120 هزار تروریست جهادی به طورچیه تروریستی سرازیر بشن
  • قالپاق سازی بهمن PA ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
    11 10
    بن سلمان پشت خیلی از اتفاقات تلخ مملکت ماست . از پول دادن به برخی لیدر ها برای شعار های نژاد پرستانه برای نفاق بین ما گرفته تا اجیر کردن لرخی ها برای تظاهرات ضد کشور و مملکت ... همه با پول این کثافت سازماندهی شدند ، هر کاری می کنه تا ایران ضرر بده و ضعیف بشه ، هر چند میدونه ایران نابود نمیشه ولی تا دلش خنک نشه دست برنمیداره ،،، خیلی از تروریست های لب مرز با پول های دلاری این اقا تحریک میشند و دست به کشتن سربازامون میزنند ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس